Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

geloof dat de algemene gedachte bij de meer ervaren GS rijders is dat de DOHC de meest betrouwbare versie is, met nog wat meer vermogen. Daar geen geode exmplaren van te vinden? Bij een motor met deze ervaring zou ik zowiezo iets budget reserveren voor onverwacht onderhoud. Even denkend aan de schokbrekers die zeker wel aan hun eind zijn rond die kilometerstand
 
Je hoeft helemaal niks Verhulst. Die 850 van je kan nog decennia mee, zeker zoals jij hem gebruikt, dus alles wat je anders gaat doen is hobby.
 
geloof dat de algemene gedachte bij de meer ervaren GS rijders is dat de DOHC de meest betrouwbare versie is, met nog wat meer vermogen. Daar geen geode exmplaren van te vinden? Bij een motor met deze ervaring zou ik zowiezo iets budget reserveren voor onverwacht onderhoud. Even denkend aan de schokbrekers die zeker wel aan hun eind zijn rond die kilometerstand


Ja die KM stand kon wel eens revisie van die dempers betekenen , een DOHC die idd het mooiste loopt , meer midden in het midden vermogen heeft naast iets meer op top, minder lastig met benzine, zou het niet leuk vinden als ie alleen euro 98 lust zoals ik bij bepaalde 1200 (RT) wel hoor.

zo'n DOHC Bmw - R 1200 Gs bij deze zaak , die ken ik wel, fijne mensen daar, kundig , en vriendelijk .
Maar dan ben ik al aan de 10 K ,, dat krijg ik niet voor elkaar, moeder de vrouw moet een nieuwe stadsauto ,, ( een vw UP )

qua vermogen heb ik zat aan de 850, ik rij niet harder dan de limieten , maar wil soms wel een sprintje trekken,, vind het wel eens leuk om iemand in een sport auto op z'n nummer te zetten ,, mijn 850 is best een typsiche sleeper die dan toch ineens erg rap is 70 pk is niet veel maar een 1100 rijd zich niet los. t.o.v die andere 600 a 750 cc heeft ie meer koppel en ook nog bij een lager toerental, en als je ook het nodige gevoel er voor heb en timing is het lachen met een 850
Jammer dat BMW niet naast de 1200/1250 weer een 850/900 maakt , niet iedereen heeft 125 of meer nodig ,, en de F800/850 is zo'n totaal ander karakter en soort motor dan de boxer die zouden best naast elkaar kunnen bestaan ook als hebben ze ongeveer even veel pk's

waarom wat anders, ik speel met de gedachten omdat ik de 850 niet verder ga opknappen , technisch is ie goed, maar de gene die mijn spuitwerk doet en schadewerk is ermee gestopt daar kwam ik pas achter toen in de 850 had gekocht. als ik het volle pond moet betalen bij een schade reparatie zaak komt dat nooit uit , als ik de 850 ergens inruilt. ( ben dan meer kwijt dan bij een nieuwe onderhoud + afschrijving af gezet tegen de lage prijs die ik betaald heb voor de 850 )
en wil iets moderners met ABS om de veiligheid marge te vergroten , en wil eigenlijk toch zien hoeveel benzine ik nog heb , en hoe warm de olie is, nu rij ik met de dag teller , maar rustig rijden is 1 op 20 ,, wat sportiever is 1 op 18 ,, ga ik iemand in een 911 pesten dan is het 1 op 14 ,,,, dus of het tanklampje gaat bij 280 a 300 km branden of bij 180 a 200 km , en als de tank op de helft is kan je niet meer zien hoeveel erin zit. vind dat in toenemende mate onhandig.

ik wil het meeste onderhoud zelf kunnen doen, maar een versnellings bak eraf dat weer niet omdat ik daar niet de fasiliteiten voor heb, of een cilinder kop eraf.
alleen wat je in een dagje kan doen en geen bijzonder (duur) gereedschap voor nodig heb.
de machine mag best gebruiks sporen hebben en km , maar liever niet rond de typische km standen waar je dingen als rotte dempers, koppelings plaat of cardan revisie kan verwachten , of het moet al gedaan zijn of de prijs zo laag dat ik hem kan weg brengen.

Ik zou die 850 houden en die/ een gs erbij nemen....💪

Dat zou lollig zijn, maar die ruimte heb ik niet in mijn motor hok , dan had ik mijn oude K75 nooit weg gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Heb nog een K1300gt te koop.
Ben 1e eigenaar.
Is 160 pk genoeg voor je...
En wat betreft benzine verbruik....
Als je paardjes wilt, moet je ze ook te eten geven...
 
Typ je dat nou hardop Dirk, ga je de K1300 verkopen? :$

Dan heb je vast een plan voor wat nieuws. Biecht maar op, je hebt jezelf al verraden. :/
 
Dat heet consolidating..............

Tot dat moment iets Italiaans erin...
Maar de K staat op de nominatie om het veld te ruimen mits goede prijs....
Anders blijf ik relaxed daar ook kms mee maken....
 
Heb nog een K1300gt te koop.
Ben 1e eigenaar.
Is 160 pk genoeg voor je...
En wat betreft benzine verbruik....
Als je paardjes wilt, moet je ze ook te eten geven...


Heel vriendelijk van je, maar ik heb genoeg aan 2 max 3 cilinders , zo'n 1300 is idd een erg snelle broeder , maar idd eentje met dorst .
 
Dat heet consolidating..............

Tot dat moment iets Italiaans erin...
Maar de K staat op de nominatie om het veld te ruimen mits goede prijs....
Anders blijf ik relaxed daar ook kms mee maken....
Het wordt nu wel tijd dat je iets specifieker gaat worden over dat Italiaans. Ik zit al 72 uur op het puntje van mijn stoel en krijg zo langzamerhand pijn in m'n reet.
 
Het wordt nu wel tijd dat je iets specifieker gaat worden over dat Italiaans. Ik zit al 72 uur op het puntje van mijn stoel en krijg zo langzamerhand pijn in m'n reet.


We zijn overigens ook nog steeds bezig met de toekomst van de tiger van Shir.
As zaterdag gaan we naar Goedhart om te kijken of we daar goede zaken kunnen doen....
Optie 1. Een nwe tiger. Optie 2 een nwe jap...optie 3. Ze blijft erop rijden en dan gaan de euries naar luxe hotels langs het Cocomeer komende zomer....lijkt mij ook wel wat...
En aangezien ik mn prepensioen geniet en nog maar max 3 dagen per week werk worden er dit jaar veeeel kms gemaakt...
 
Niet nodig nee..maar af en toe wel lekker.

Ben 16 jr getrouwd geweest met een klm dame die nogal hoog in de organisatie zat..daarom vlogen wij ons helemaal suf en praktisch altijd business...en met flinke korting in de meest geweldige hotels...
Die luxe kon ik wel waarderen hoor...
Kamperen in een tent vond ik trouwens ook wel wat hebben hoor...
 
Een GS(A)is een platform om accessoires aan te schroeven. Ik heb het nooit gedaan, behalve bij het huidige exemplaar. Daar zitten wat dingen op die nuttig zijn voor off-road rijden zoals de koplamp- en radiatorbescherming en extra cilinderkop bescherming. En dan natuurlijk de spatbortverlengers en een hoger scherm, stuurverhogers en een ander zadel. Ik vergeet vast wel wat. Een andere uitlaat heb ik nog nooit gedaan, want voor mij geldt: hoe stiller hoe beter.

Mijn huidige uitlaat is stiller (of luider) dan de standaard. Afhankelijk van de gekozen modus. 99% van de tijd kies ik voor de stille modus.
 
ben wel aan het hobby'en geweest intussen ja. Niks bijzonders hoor, iig geen ombouw naar domme bobbers of scramblers. In zijn algemeenheid was ik Motor-forum eigenlijk een beetje vergeten :$

vandaag een afspraak met de bmw dealer om dan eindelijk die roadtecs waar ik vorig jaar naar vroeg te laten monteren. :]
 
Laatst bewerkt:
Zoals bekend bij deze en gene heb ik een R1250GS aangeschaft. Deze wordt ergens week 9 of week 10 geleverd. De huidige R1200GS LC Adv. wordt ingeruild echter zonder het Touratech zadel en de Alu koffers (geen topkoffer). Het zadel en de koffers bied ik te koop aan. Het zadel per direct en de koffers na levering van de R1250GS. Mocht je interesse hebben voor zadel en/of koffers graag een PB'tje. Zadel is 10 maanden oud. Prijs voor zadel € 300,-. Voor de koffers is de prijs € 700. Met de dealer, Van Harten, is wisselen van sloten besproken en de koper kan met Roel contact opnemen. Foto's van zadel onderstaand. Geen foto's van de koffers. Ik ga ervan uit dat bekend is hoe deze er uit zien.Bekijk bijlage 1351464Bekijk bijlage 1351465Bekijk bijlage 1351469Bekijk bijlage 1351471Bekijk bijlage 1351473Bekijk bijlage 1351474Bekijk bijlage 1351475
Zadel verkocht!
 
Ik zag al een tijdje geen meldingen van nieuwe posts in dit topic, maar blijkbaar werkt het forum op een voor mij nog ondoorgrondelijke wijze. Heb ik niet eens een bijdrage kunnen leveren aan een banden discussie. Zo jammer.

Was vandaag trouwens met zoon bij Goedhart in Bodegraven. Zoon wil z'n F800R alweer kwijt na 1 jaar omdat hij "onderin" wat meer vut wil. Dus waar kijkt hij naar? Een KTM 1290 Superduke R. Denk dat daar wel genoeg pit in zit... Alternatief is dan nog de Triumph Speed Triple RS die ook meer dan genoeg aan paarden heeft. Ik heb nog geprobeerd het nageslacht op een BMW boxer te krijgen maar dat werkte dan weer niet. Hij pakt dan wel de R1200RS van z'n moe. De slimmerd.
 
Laatst bewerkt:
Bandendiscussie is al een tijdje terug hoor, heb er eerst nog een aantal duizend km bij op gezet voor ik over ging.

Nu dus Roadtec 01. Eerste impressie: dik tevreden :] maar ondanks wel klein beetje wennen.
 
Ik zag al een tijdje geen meldingen van nieuwe posts in dit topic, maar blijkbaar werkt het forum op een voor mij nog ondoorgrondelijke wijze. Heb ik niet eens een bijdrage kunnen leveren aan een banden discussie. Zo jammer.

Was vandaag trouwens met zoon bij Goedhart in Bodegraven. Zoon wil z'n F800R alweer kwijt na 1 jaar omdat hij "onderin" wat meer vut wil. Dus waar kijkt hij naar? Een KTM 1290 Superduke R. Denk dat daar wel genoeg pit in zit... Alternatief is dan nog de Triumph Speed Triple RS die ook meer dan genoeg aan paarden heeft. Ik heb nog geprobeerd het nageslacht op een BMW boxer te krijgen maar dat werkte dan weer niet. Hij pakt dan wel de R1200RS van z'n moe. De slimmerd.



Misschien heeft je zoon wel de motorgenen van zijn moe, en dan heb ik niets gezegd, maar ik heb vorige zomer zo'n KTM 1290 Superduke een dagje meegekregen van mijn Franse dealer...

Da's geen kattenpis hoor, en zeker 5 X angstaanjagender dat de Super Adventure 1290, wanneer je aan het gas lurkt... dat-ie toch maar een beetje oppast.:Y


Super Duke.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan