Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Op mijn 1100 past die wel (de voorganger van de gelinkte iig), zou eens moeten kijken of hij bij mijn vrouw blijft zitten.
 
Nadat ik dit filmpje gezien heb, neem ik die stijl van schijfremsloten niet meer zo serieus:
Nu is dat youtube kanaal sowiezo een koude douche als je vertrouwen wil hebben in sloten, maar die methode was wel heel erg makkelijk.
.
Zo te zien is de opening evenredig recht bij dat slot. Bij de Sledg is deze onevenwijdig en loopt die breder uit. Mij lijkt dat een boltextractor daar 'uit loopt'. Dus in die zin al veiliger. Al blijft het uitstel voor de doorzetters. Maar dat is elk slot.

Ik heb die Abus sinds een week. Met de houder. Het werkt prima. Allen het "sukkeltouwtje" past lastig aan het slot, en kan niet mee aan de houder.
De andere Abus die genoemd wordt kan niet op een GS. De gaten bij de remschijf zijn zo groot dat er het hel slot doorheen past.
Heb m net besteld. Sukkeltouwtje ga ik niet gebruiken dus dat is prima. Moet nu alleen nog een plek zien te vinden waarbij ik hem nog steeds goed aan kan als beiden koffers gemonteerd zijn.
 
Laatst bewerkt:
Haha, wel een leuk filmpje ja. Al denk ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat dit de eigenaar zelf is. Beetje dom om zelf de bewijslast te verzamelen bij het plegen van een misdrijf. Maar dan nog, grofste middel in moeten zetten en dan nog duurder het 3.5 minuut. En daarbij zat het schijfremslot verkeerd om bevestigd waardoor je er met de slijptol goed bij kon.
Het beugelslot wordt doorgaans gewoon met de knipper gedaan dus dit was wel een beetje overkill.

Eens dat alles te kraken is. Maar vanuit gelegenheidstheorie is dit hierboven niet voor de hand liggend. Dan ben je dus veel eerder aan de beurt met enkel een ketting of en beugel.
 
Zo te zien is de opening evenredig recht bij dat slot. Bij de Sledg is deze onevenwijdig en loopt die breder uit. Mij lijkt dat een boltextractor daar 'uit loopt'. Dus in die zin al veiliger. Al blijft het uitstel voor de doorzetters. Maar dat is elk slot.

Op het kanaal gebruikt hij dezelfde methode tegen een aantal verschillende modellen in die stijl, het werkt bij allemaal, maar zou idd goed kunnen dat het bij de ABUS minder werkt. Maar dat laat wel de slotschoot meer open, waardoor andere methodes weer beter werken. Hij is recent bijvoorbeeld bezig met een Hydraulische betonschaar. Daar wordt je ook niet vrolijk van.

Ik heb zelf geen ervaring met die specifieke ABUS, dus kan er niet over oordelen. Kijk er alleen na die filmpjes minder zeker naar :-)
 
Op het kanaal gebruikt hij dezelfde methode tegen een aantal verschillende modellen in die stijl, het werkt bij allemaal, maar zou idd goed kunnen dat het bij de ABUS minder werkt. Maar dat laat wel de slotschoot meer open, waardoor andere methodes weer beter werken. Hij is recent bijvoorbeeld bezig met een Hydraulische betonschaar. Daar wordt je ook niet vrolijk van.

Ik heb zelf geen ervaring met die specifieke ABUS, dus kan er niet over oordelen. Kijk er alleen na die filmpjes minder zeker naar :-)

Als iemand je motor wil hebben, dan zal hem dat lukken ook. Het maakt niet uit hoe je hem beveiligd. Een of meerdere sloten zijn alleen verplicht voor de verzekering. En de gelegenheids dief loopt verder. Er worden ook motoren uit beveiligde parkeergarages gestolen, dus ook uit jouw schuurtje..... Je moet ze het alleen lastig maken om je motor mee te nemen.
 
Klopt. Maar als de dief moet kiezen tussen een makkelijk en een moeilijk slot... ;)
 
Zo te zien is de opening evenredig recht bij dat slot. Bij de Sledg is deze onevenwijdig en loopt die breder uit. Mij lijkt dat een boltextractor daar 'uit loopt'. Dus in die zin al veiliger. Al blijft het uitstel voor de doorzetters. Maar dat is elk slot.

Heb m net besteld. Sukkeltouwtje ga ik niet gebruiken dus dat is prima. Moet nu alleen nog een plek zien te vinden waarbij ik hem nog steeds goed aan kan als beiden koffers gemonteerd zijn.
Ik heb het gewoon aan het rechterstepje van de achterpassagier zitten. Dat past prima. WP_20181207_20_34_49_Rich.jpg
 
Voorstukje voor onder de ledlamp is eindelijk binnen, wist nog niet dat je daarvoor de zijcovers, tankcovers en voorspatbord eraf moest halen :o

Maar achteraf vind ik het beter smoelen zo,
Ipv een gat (dat ook nog uit het midden is) ;)
Gaaf man!
 
Ik heb mijn topkoffer bij W-W verkeer doorgaans vol met spullen. Dan vind ik het niet praktisch om bij aankomst eerst tussen die spullen te moeten graven naar het slot. Vandaar dat ik voor deze optie heb gekozen.
 
Als het morgen droog is, kruip ik er toch weer op... het beetje zout dat reeds gestrooid is, is er met de overvloedige regen van de laatste dagen weer afgespoeld... hoop ik... maar anders krijg ik weer abstinentieverschijnselen, als mijn kont het zadel al te lang niet beroerd heeft... })
 
Terug
Bovenaan Onderaan