Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik stop het even, heb motor pas 2 weken en koerier loopt hier de deur plat.
#Touratech voorspatbord verbreder
#Touratech voorspatbord verlenger
#Wunderlich mudsling achterspatbord verlenger/verbreder
#Touratech koplampbeschermer
#Wunderlich radiatorbeschermers
#Touratech bredere voetsteunen
#Touratech handkappen
#Touratech standaardverbreder
#Wunderlich mistlampen
#Wunderlich valbeugels onder en boven
#navigator 5

Momenteel is het even wachten tot mijn eindejaarspremie :X
Is dit wat de gemiddelde Belgische forens op zijn motor freubelt om de E19 te overleven :?
 
Is dit wat de gemiddelde Belgische forens op zijn motor freubelt om de E19 te overleven :?


Op de E19 gebruiken we dit :

Tiger.jpg
 
Heb eens op je ondertitel geklikt, waarom hou je jezelf bezig met de "snelste tank" :?


Ik heb ook eens op mijn ondertitel geklikt... (proleet-estheet- Brasschaat- benauwende gemeente vol camera's, pfffff).... waarom zou ik me NIET bezighouden met de "snelste tank" ?

Aaaaah, je bedoelt wellicht de door mij geciteerde LINK... wel,.... Katoh 74 verzuchtte dat er nog maar 1 Tiger tank in de hele wereld bestaat, duuuuuuuuuuuuuuuuus.... zocht en vond ik er een aantal andere..enneuh.... alzo knijp je dus efficiënt alle residuele "humor"dood van een ...eh....ad rem opmerking -cum-link.... zucht...8)7
 
Wellicht een beetje een rare vraag voor in dit topic. Maar kom er achter dat mijn diefstal verzekering van mijn GS niet echt effectief is als er niet minimaal een ART4 gekeurd slot op zit. Moet/wil daarom een nieuw schijfremslot. Alleen het zadel van de GS is echt een crime om los en vast te maken dus wilde heb aan de framebeugels bevestigen. Maar nu is de keuze daarin wel beperkt. Kan iemand me een tip geven die eenzelfde constructie op zijn GS heeft met het slot in een houder aan het frame?
(Overigens moet het een klein slot zijn wat nauw om de remschijf sluit. Niet zo'n beugel geval.)
 
Wellicht een beetje een rare vraag voor in dit topic. Maar kom er achter dat mijn diefstal verzekering van mijn GS niet echt effectief is als er niet minimaal een ART4 gekeurd slot op zit. Moet/wil daarom een nieuw schijfremslot. Alleen het zadel van de GS is echt een crime om los en vast te maken dus wilde heb aan de framebeugels bevestigen. Maar nu is de keuze daarin wel beperkt. Kan iemand me een tip geven die eenzelfde constructie op zijn GS heeft met het slot in een houder aan het frame?
(Overigens moet het een klein slot zijn wat nauw om de remschijf sluit. Niet zo'n beugel geval.)
Al gedacht aan een klein zadeltasje waar je het slot insteekt?
 
Eventjes. Maar dat zit ook niet echt vast (en laat wellicht sporen na op mijn custom zadel). Kan m ook in mijn tanktas doen maar die neem ik de helft vd tijd niet mee dus ik zoek een structurele oplossing.
 
Idd, zelfs huissleutels doe ik nu tegenwoordig in de topkoffer.
Laatst gevallen met fiets en had flinke gaten in de broek waar de sleutels zaten.
Moet er niet aan denken dat die dingen nog even door mijn huid prikken met een valpartij.
 
Nadat ik dit filmpje gezien heb, neem ik die stijl van schijfremsloten niet meer zo serieus:


Nu is dat youtube kanaal sowiezo een koude douche als je vertrouwen wil hebben in sloten, maar die methode was wel heel erg makkelijk.

Ik zou zelf voor iets als deze gaan, en ergens een plaatje met een gat op het frame monteren waar je hem doorheen kan steken tijdens het rijden (wordt ook door Abus verkocht, als je het niet zelf wilt freubelen).
 
Voorstukje voor onder de ledlamp is eindelijk binnen, wist nog niet dat je daarvoor de zijcovers, tankcovers en voorspatbord eraf moest halen :o

Maar achteraf vind ik het beter smoelen zo,
Ipv een gat (dat ook nog uit het midden is) ;)
 

Bijlagen

  • 20181206_214225.jpg
    20181206_214225.jpg
    905,1 KB · Weergaven: 40
  • 20181206_201943.jpg
    20181206_201943.jpg
    942,7 KB · Weergaven: 40
In jaszak is geen optie. Ik rijd op bovengenoemde reden zelfs nooit meer met een rugzak.



Dat ziet er inderdaad wel uit als een goede optie. Gebruik jij die ook? (naast alle standaard BMW veiligheidsmaatregelen)
Ik heb die Abus sinds een week. Met de houder. Het werkt prima. Allen het "sukkeltouwtje" past lastig aan het slot, en kan niet mee aan de houder.
De andere Abus die genoemd wordt kan niet op een GS. De gaten bij de remschijf zijn zo groot dat er het hel slot doorheen past.
 
Terug
Bovenaan Onderaan