Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

ha ja, da's de volgende stap: 2 extra wielen en een gesloten opbouw. Iedere keer je lading in stukken hakken en daarna weer terug in één kist stoppen is ook niet alles.

default_laughing7.gif
 
hehehe

nou ik ben ook even bezig geweest met het verfraaien hoor
fSRGEs0.jpg


aan de binnenkant dan.... schokbreker lek dus er komt een setje wilbers onder.

Ik moet zeggen dat herr bmw de kunst van het compliceren lijkt te hebben uitgevonden.

had ook een (voor mij nieuw) borbo zadel binnen... maargoed nog niet kunnen testen

TLEFDYo.jpg
 
Netjes Erwin.
Ik zou mijn bochten ook wel zwart willen maken met speciale coating. Toch ben ik bang dat eea na een tijdje wit/grijs gaat worden. Iemand ervaring??
 
Duur...

... tsja, een aftermarket demper is stukken duurder. Op het UK forum opperden ze ook poedercoaten en dat zou alleen onder het hitteschildje en bij de rechthoekige pijpjes achteraan eraf vlokken. Maar dat vind ik half werk / geklooi. Past niet bij een motor van meer dan €25k. Dat doe je misschien op een ratbike van €500, hoewel je dan wellicht zelfs de motip oplossing zou kiezen ... :P; ik kies liever voor een duurzame oplossing.
 
Da's nou net de crux: de demper wordt niet overal warm genoeg voor hittebestendige lak die uithardt met hitte. En mijn oven thuis is niet groot genoeg voor de demper. 8)7
 
verfbrander erin en 5 minute volgas

maar met flink poken verkleurt mijn uitlaatdemper ook... dus denk dat het wel kan ;)
 
verfbrander erin en 5 minute volgas

maar met flink poken verkleurt mijn uitlaatdemper ook... dus denk dat het wel kan ;)

Dempers van de oliekoeler zijn wat kleiner en dunwandiger dan die van de LC. Bij de LC kun je poken wat je wilt, maar die demper krijg je van buiten niet warm genoeg ...

... en als je met verfbranders moet gaan werken, dan kun je 'm net zo goed een fikkie stoken en 'm erin leggen. Maar dan krijg ik weer ruzie in de buurt, dus dat is ook een no-go.
 
rustig hier....

wacht nog op de schokbrekers, vrijdag worden ze omgebouwd dus dan kan ik ze weer inbouwen. van het weekend de oliekeerring van de cardan klok gewisseld, zweette een beetje olie. Was gelukkig een makkelijk klusje dit keer :+
 
........Ik heb de sleutels alleen nog niet, dat duurt nog anderhalve maand. -O-

Intussen zijn de voorbereidingen wel gestart, er wordt hier flink opgeruimd weggegooid. Hoeveel zooi kan je opsparen in 11 jaar tijd!
 
Je kan er ook een Haags strandfeestje van maken. Benieuwd hoe de Belgische goudkust daarop reageert. :+
 
_O-

Ik doelde meer op het deel waar alle Nederlandse economisch vluchtelingen uithangen, Brasschaat enzo. :9
 
Gisteren heb ik nogmaals gemerkt tijdens een rit van 45 min in de gietende regen dat mijn pak niet meer 100% waterdicht is. Zeker het zitvlak van de broek. Misschien tijd om het nog eens te behandelen. Ik heb mijn pak denk ik 5 jaar en is een combinatie van Klim badlands pro jas met een adventure rally pro broek.
 
Ik denk dat je (ook fiscaal) een stoffen motorpak na 5 jaar als afgeschreven mag beschouwen, bij intensief gebruik.
Zo'n ATLANTIS BMW-pak gaat tussen de 10 en 20 jaar mee (maar dat is leder en de ritsen zijn ook aan eerdere vervanging toe).
Op zich is er nog niets aan mijn pak, maar de stof absorbeert langzaamaan water. Wassen met product voor Gore-tex zal misschien wel helpen. Met ledervet zal je leer wel waterdicht kunnen houden, maar ademend is het dan wel niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan