Het grote GS-topic deel 30 - doorrijden of winterstop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zadel van de 1100s is inderdaad niet een waar je pijn van krijgt in de bips.

Desondanks heb ik toch een bagster variant besteld. Kan zo een beetje nu retour komen.
1cm laten ophogen, gel erin en een nieuw opdek tegen het glijden wanneer je een cordurabroek aan hebt..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijne bij mj seats laten ophogen en nieuwe stevige vulling erin. Erg netjes afgewerkt en zit een stuk beter. Ook krijg je daar een jaar garantie erbij en als je niet tevreden bent kan je altijd terug komen. Dit allemaal voor 80 euro.
 
Ik heb mijne bij mj seats laten ophogen en nieuwe stevige vulling erin. Erg netjes afgewerkt en zit een stuk beter. Ook krijg je daar een jaar garantie erbij en als je niet tevreden bent kan je altijd terug komen. Dit allemaal voor 80 euro.
Dat heb ik ook laten doen bij m'n vorige GS/A ... O-)

full
 
Het comfortzadel op de F800GS werkt wel, zo ook die van de 800GSA. Ik vermoed dat BMW aandelen bij Touratech heeft en zo zijn dochter in leven houdt.
 
Ik heb een Wünderlich zadel en dat zit pefect.
Heb op 3 GS-en proefgereden, 2 hadden een Wünderlich en 1 een standaard zadel. Maar dat is echt een wereld van verschil.
 
Heb een verlaagd zadel op mijn 1200GS, gewoon van BMW. Nergens problemen mee. Misschien omdat ik tussen de 20 a 30 k rij per jaar en genoeg eelt kweek.
 
Ik ben voor de tweede keer binnen een jaar bestolen van mijn GSA. Vorige maand de tweede, 8 maanden oud. Hoewel ik sinds 8 jaar GSA's reed, meestal naar volle tevredenheid, ben ik nu tot de conclusie gekomen dat er kennelijk zoveel belangstelling bestaat voor mijn GSA, dat een volgende een weer een onzeker bezit wordt. Ik heb daarom een drastische maatregel genomen en zal nadat de verzekering heeft uitgekeerd voor een ander model gaan... It was fun while it lasted.

Als iemand hier belangstelling heeft voor de zijkoffers, de originele alubakken van BMW LC, met carbonbeschermingsfolie op de deksels en een z.g.a.n. tanktas (zonder de bevestiging die aan de motor bevestigd was) PB me dan gerust.
Moet nog wel tot de 13e februari wachten of hij wordt teruggevonden.

Oh ja ik heb ook nog de drie binnentassen van de vorige, van 2012. Maar die passen ook in de LC
 
Laatst bewerkt:
Ik ben voor de tweede keer binnen een jaar bestolen van mijn GSA. Vorige maand de tweede, 8 maanden oud. Hoewel ik sinds 8 jaar GSA's reed, meestal naar volle tevredenheid, ben ik nu tot de conclusie gekomen dat er kennelijk zoveel belangstelling bestaat voor mijn GSA, dat een volgende een weer een onzeker bezit wordt. Ik heb daarom een drastische maatregel genomen en zal nadat de verzekering heeft uitgekeerd voor een ander model gaan... It was fun while it lasted.


WTF 2 keer gestolen in een jaar :(
Ben je mooi klaar mee -O-
 
Ja het is bizar, maar gezien de manier waarop het gebeurt is, zijn het waarschijnlijk professionals. De andere twee motoren hebben ze laten staan. Het toetertje van het alarm werd er uitgeschroeft ter plekke. Twee kettingen ART4 en vloeranker hielpen dus niets..
 
Sphyrnidus... ja, ik las het reeds in de andere topics... denk je dat een andere -goede !- motorfiets niet zo snel gepikt wordt ?

De jouwe stond, weliswaar uitvoerig beveiligd, in een publieke parking... een dergelijke plek laat altijd aan ongure individuen toe om de nodige prospectie te doen en hun walgelijke praktijken uit te voeren....

Moet je dan zo een onaantrekkelijke motor kopen dat zelfs de honden (in dit geval de juiste term) er geen brood van lusten ?
 
Laatst bewerkt:
Ja het is bizar, maar gezien de manier waarop het gebeurt is, zijn het waarschijnlijk professionals. De andere twee motoren hebben ze laten staan. Het toetertje van het alarm werd er uitgeschroeft ter plekke. Twee kettingen ART4 en vloeranker hielpen dus niets..


Grote kans dat het nog dezelfde hufters zijn ook. :(
 
Niet alleen de zadels van de GS 700/800 zijn compleet k*t, zo ook van de GS(/A)'s en RT's ...
Alleen van't zadel van m'n voormalige elfje (R1100S) en het 'plankje' op de HP geen klachten !
Onbegrijpelijk dat men bij zo'n fabriek geen knap bankstel kan maken, terwijl Touratech het wel kan met de door BMW geleverde onderzijde van het zadel ...

Ik weet niet hoe het nu is ...
maar vermoed dat op de nieuwere waterkokers, het net zo prut is ... :/

Heb een R1200s gehad en een HP2 daar zit je compleet anders op dan op een gs vandaar dat ook de zadels dan niet zo belangrijk zijn Bij een gs zit je meer rechtop en is de vorm en hardheid belangrijk heb een gs lc en meteen een ander zadel gekocht waarop ik wel goed zit
 
Ik ben voor de tweede keer binnen een jaar bestolen van mijn GSA. Vorige maand de tweede, 8 maanden oud. Hoewel ik sinds 8 jaar GSA's reed, meestal naar volle tevredenheid, ben ik nu tot de conclusie gekomen dat er kennelijk zoveel belangstelling bestaat voor mijn GSA, dat een volgende een weer een onzeker bezit wordt. Ik heb daarom een drastische maatregel genomen en zal nadat de verzekering heeft uitgekeerd voor een ander model gaan... It was fun while it lasted.

Klote, dat zeker, maar om nu een ander type motor te gaan kopen lijkt mij ook een brug te ver...


Valt me wel op dat men in NL dikwijls verzekerd is tegen diefstal... in Be haast niet te betalen. Voor mij zou een diefstal iets harder aankomen. '(
 
@Slijkmoto: Het is geen publieke parking, het is een afgesloten parkeergarage behorend bij de er boven gebouwde huizen. Alleen toegankelijk voor de bewoners. Een keurig rustig buurtje in een dorp....
Mijn idee is toch echt dat het ze alleen om de GSA te doen was omdat de nieuwe motor R1200R van mijn lief niet is meegenomen en die stond er aan vastgeketend.
Ik heb 8 jaar op GSA gereden en toen de vorige gestolen was kreeg ik een motor van de dealer voor tijdelijk gebruik. Dat vond ik wel een spectaculair apparaat, dus nu hoop ik dat ze deze wel laten staan... Het is niet zo dat ik er op achteruit ga. ;) :+
 
Laatst bewerkt:
Ja F&S het was verbijsterend. Ik hang niet zo erg aan een specifiek apparaat. Ik rij op een GSA maar of het de ene is of de andere maakt me niet uit. Deze keer kreeg ik echter een soort van machteloze woede over me, ik merkte dat ik er letterlijk misselijk van werd. Vooral ook omdat ik ook dacht dat het vast dezelfde lieden zijn. Mijn woon-werk RT en de nagelnieuwe R van mijn vrouw stonden er als het ware omheen. Ze hebben hem waarschijnlijk op twee skateboards gezet en er achterlangs tussen uit gereden. De buurvrouw was net met vakantie waardoor ze hem over haar plek uit konden manoeuvreren.
 
Ik had ook een 6 cil auto, dus ik hou daar wel van. En het geluid en de power. Alleen is het wel wat harder werken in de twisties...Ik had eerder een k1200rs en dat ging ook loeihard, maar in de bergen was het keihard werken om de GS'n bij te houden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan