Het grote GS-topic deel 30 - doorrijden of winterstop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
De lage is harder en dat helpt. Het standaard hoge zadel is te zacht en daarmee een drama. Je kan het beste een comfortzadel of een zadel van Touratech of Wunderlich scoren. Laatste zijn prijzig, maar als je veel rijdt zeker de investering waard.
 
Detox heeft deze keer gewoon gelijk. *O*

Hetzelfde zadel zit standaard ook op de F650GS/F700GS en dat ging bij mij binnen 25 km al behoorlijk irriteren. Ik gebruikte die motor destijds voor w/w verkeer tussen Almere en Amsterdam en dat zeurderige/branderige gevoel aan de hammetjes werd er na langer gebruik ook niet beter op.
Waardeloos dus...
 
Het enige waar ik mensen in de regel op trakteer zijn frustraties en bijdehante opmerkingen. Maak je geen zorgen, ook op 20/2 zal ik er in grossieren. :+
 
De lage is harder en dat helpt. Het standaard hoge zadel is te zacht en daarmee een drama. Je kan het beste een comfortzadel of een zadel van Touratech of Wunderlich scoren. Laatste zijn prijzig, maar als je veel rijdt zeker de investering waard.

Denk dat de zadels van Jungbluth zeker zo goed zijn en ook niet zo prijzig
 
JUNGBLUTH : 12 druppels in een half glas water en... je hol staat nog steeds in brand, maar het zal je een rotzorg zijn... wow... peace, man !!!


full
 
Owww...... Sorry TC, zo heb ik het niet bedoeld. :$

Alles goed met de plantjes? Lekker weertje hè. O-)
 
Detox heeft deze keer gewoon gelijk. *O*

Hetzelfde zadel zit standaard ook op de F650GS/F700GS en dat ging bij mij binnen 25 km al behoorlijk irriteren. Ik gebruikte die motor destijds voor w/w verkeer tussen Almere en Amsterdam en dat zeurderige/branderige gevoel aan de hammetjes werd er na langer gebruik ook niet beter op.
Waardeloos dus...

Ik heb je vrouw er nooit over gehoord en mij hoor je er ook nooit over.
O, wacht.....u bent een man he :+
 
Ik heb je vrouw er nooit over gehoord en mij hoor je er ook nooit over.
O, wacht.....u bent een man he :+

Reeds jaren.
En die vrouw die jij er nooit over hebt gehoord, die heeft ook nooit met het standaardzadel gereden. Op het f-je zat een voor haar een uitstekend Touratech zadeltje....
 
Laatst bewerkt:
Je moet er een Urbanus stem onder denken. :Y

Ik zijn Urbanus... en gijlie ??? 8-)

Ik alludeerde hierboven op de ten lande algemeen gekende uitdrukking, die de meeste West-Vlamingen doet schuimbekken (zie F800- s fijne scherts over wijde bek en lobotomie) :

"Antwerpen is 't Stad en al de rest is parking"

Geen opperste vorm van bescheidenheid, maar, zoals de meeste boutades, met meer dan een kern van waarheid... :P
 
Laatst bewerkt:
Niet alleen de zadels van de GS 700/800 zijn compleet k*t, zo ook van de GS(/A)'s en RT's ...
Alleen van't zadel van m'n voormalige elfje (R1100S) en het 'plankje' op de HP geen klachten !
Onbegrijpelijk dat men bij zo'n fabriek geen knap bankstel kan maken, terwijl Touratech het wel kan met de door BMW geleverde onderzijde van het zadel ...

Ik weet niet hoe het nu is ...
maar vermoed dat op de nieuwere waterkokers, het net zo prut is ... :/
 
Laatst bewerkt:
Niet alleen de zadels van de GS 700/800 zijn compleet k*t, zo ook van de GS(/A)'s en RT's ...
Alleen van't zadel van m'n voormalige elfje (R1100S) en het 'plankje' op de HP geen klachten !
Onbegrijpelijk dat men bij zo'n fabriek geen knap bankstel kan maken, terwijl Touratech het wel kan met de door BMW geleverde onderzijde van het zadel ...

Ik denk nog steeds dat er een deal ligt met de aftermarket in zadels.... en dat dat de reden is.

Het elfje had inderdaad een prima zadel, niets mis mee. ;)
 
Ik denk nog steeds dat er een deal ligt met de aftermarket in zadels.... en dat dat de reden is.

Het elfje had inderdaad een prima zadel, niets mis mee. ;)
Die rukkers kunnen het dus wel ... zowel bij het elfje als het minieme zadeltje van de HP !?
Ook heb ik Joke nooit horen klagen over het verhoogde zadel van de R1200R *D

Dus bij de aanschaf van een BMW een deal maken bij de dealer voor een aftermarked zadel O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan