Het grote GS-topic deel 29 - On (or off) the road again..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thx!! Heb al die tijd gedacht dat het voor Geen Stijl stond ;)

Was ook op de bmw dag - buurman wil GS kopen en proberen, twijfelt tussen GS <> GSA. Nou, proefrijden kon dus niet - dus voor niks naar die onzalige polder gereden en door de modder lopen baggeren...... en een uur in de rij voor een espresso-tje :(
Ik heb mij prima vermaakt op de BMW dag in de polder. Beetje modder moet je niet van schrikken, zeker niet als je voor een GS gaat. Proefrijden moet je niet effe doen, daar moet je een dag de tijd voor nemen.
Nou staat er een paar keer "moeten" in mijn tekst, maar dat moet je maar niet te letterlijk nemen, het is een ongevraagd advies. :9
 
Gelukkig wel GRATIS advies.

Een DAG tijd nemen voor een proefrit ?

Bij de Franse dealer mocht ik, na afspraak, een proefrit maken met een RNineT... bij aankomst (na een uur rijden) bleek dat ik 20 minuten (TWINTIG) mocht rijden mét begeleiding van de verkoper op zijn eigen motor.

Ik heb de hele RnineT laten staan waar hij stond en ben terug naar huis gereden om een vlammende mail naar de directie te schrijven. :(

Daarna mocht ik hem ineens dan een halve dag proefrijden, maar mijn "goesting" was over... het is dan een Tracer geworden (hele dag proefrit, op speciaal door importeur naar dealer gebrachte demo)... aan de helft van de aankoopprijs van de Beemer.

Klantvriendelijkheid .... voor mij een dealbreaker bij afwezigheid :Y .
 
Laatst bewerkt:
Toen ik over wilde stappen van een R1150RT naar een R1200GS, vroeg ik de verkoper hoe lang ik mocht proefrijden. Hij zei: "Net zolang totdat hij jouw gaat bevallen"! Heb samen met mijn vrouw een proefrit gemaakt van ruim 200 km, en was helemaal om.
 
Ik heb de eerste keer toen ik op de GS stapte een proefrit gemaakt van vrijdagavond tot maandagmorgen
Was n.b. de GS van de eigenaar zelf omdat de demo er niet was
Ik was toen ook helemaal om en heb er toen een besteld
 
Ha Mijn proefrit: al weer even terug (2007). Ik ging een vriendin opzoeken in de USA en mocht een GS lenen van een andere Amerikaan. Ik heb er 8500 km opgezet en onderweg bedacht: dit is mijn motor en bij thuiskomst heb ik de K ingevuld voor de GS. De enige eis van de eigenaar was wel dat ik hem weer schoon inleverde. Dus ik ben een dag aan het poetsen geweest...
 
Net terug van Chihuahua, ja ik klus nog wat bij.

Je komt ze ook echt overal tegen...
LC Adventure met vanalles erop en slapen in de Holiday Inn hé.
Eigenlijk heb ik er daar ook maar 1 gezien de rest heel veel licht 1 cilinderspul uit China en omstreken.
 
Ha Mijn proefrit: al weer even terug (2007). Ik ging een vriendin opzoeken in de USA en mocht een GS lenen van een andere Amerikaan. Ik heb er 8500 km opgezet en onderweg bedacht: dit is mijn motor en bij thuiskomst heb ik de K ingevuld voor de GS. De enige eis van de eigenaar was wel dat ik hem weer schoon inleverde. Dus ik ben een dag aan het poetsen geweest...

Eerste regel van een Nederlands kookboek :

"Men lene een ei..." :+
 
Precies op mijn 40e verjaardag maakte ik in 2007 een proefrit op een GSA. Mijn vrienden zeiden namelijk allemaal dat ik iets bijzonders voor mij verjaardag moest doen, maar daar bleken ze later een feest met gratis drinken voor hen mee te bedoelen.

Kwam met een grote grijns terug en zei tegen de verkoper dat het een leuke brommer was. Dag later was de deal rond en een paar weken later kwam mijn eerste dikke brommer uit Berlijn.
 
Heb nog een stel conti trail attack 2 liggen voor een R1200gs lc iemand belangstelling
Profiel 6 a 7 mm productie wk 26. 2014

Albert
 
@Slijk Het viel mij op in de USA BMW gelederen dat men daar heel gemakkelijk mee om ging. Hele andere mentaliteit dan in Europa. Nu hadden de meesten die ik
Ontmoette sowieso hun oude motor gehouden toen ze een nieuwe(re) kochten zodat men gemiddeld 2-3 motoren had staan. En dan leen je er ook wat makkelijker eentje uit. Je kan daar buiten de grote steden ook gewoon je motorpak uit doen en met je laarzen en helm bij je motor achter laten als je gaat shoppen enz. Kamperen was ook leuk: campings
Kosten geen drol. De goedkoopste was 10 man/9 tenten a $18.-
 
Je kan daar buiten de grote steden ook gewoon je motorpak uit doen en met je laarzen en helm bij je motor achter laten als je gaat shoppen enz.

Dat kan je in Europa ook zodra je buiten de grote steden bent. Dat zijn we alleen in Nederland vergeten omdat je hier nooit ver van een grote stad en bijbehorende mentaliteit bent.

In grote delen van Frankrijk laat ik ook zonder problemen spullen bij de motor achter. De chambre d'hôtes waar ik vorige week zat na het overlijden van mijn tent deed bijvoorbeeld nooit de deuren op slot. Mijn kamer had wel een slot en ik had de sleutel maar ik heb het niet gebruikt, ook niet als ik wegging. Dat vereist even een knop omzetten bij jezelf, maar het is wel een prettige gedachte dat het op de meeste plekken gewoon kan.
 


Is even lastig via een tablet of gsm......
Het is er een van het jaar 2008. Slechts 10.500 km op de teller.
Behalve de banden ziet hij er top uit. Zilvergrijs van kleur met oranje frame...heel appart.


Maandag haal ik hem op.
Ondertussen heb ik al geregeld dat hij volgende week een kleine beurt krijgt en nieuwe banden....I kheb gekozen voor de conti TKC 70...... net even beter geschikt voor de bospaadjes dan bv de trail attack.....

Volgend jaar wordt het dan tijd voor een middenbok en valbeugels......
 
Ondertussen heb ik al geregeld dat hij volgende week een kleine beurt krijgt en nieuwe banden....I kheb gekozen voor de conti TKC 70...... net even beter geschikt voor de bospaadjes dan bv de trail attack.....

Volgend jaar wordt het dan tijd voor een middenbok en valbeugels......

Die van mij gisteren opgehaald van een beurt en nieuwe banden, dezelfde gekozen, eerste indruk (60 km) is goed.

Ik heb de remleidingen laten vervangen voor stalen en wil binnenkort een nieuw zadel. Moet nog uitzoeken waar ik die vandaan ga halen.
Mijn zadel is vrij dik en ik zak er in weg. Ik hoop wat meer met mijn voeten aan de grond te kunnen als er een wat dunner zadel opkomt. Sta nu als een ballerina...
Gaan morgen hier in de buurt een bospaadje opzoeken. :]

Valbeugels... heb ik nog niet aan gedacht, er zitten al een paar deuken in :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan