Het grote GS-topic deel 29 - On (or off) the road again..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Navigatie-opties op de Nav V:
- snelste route
- bochtige wegen
- kortste route
- off road

Warempel... bochtige wegen... kan je nagaan wat voor GPS-kluns ik ben.... :$

Ik sleur telkens mijn ene NAVIGATOR V (bekend voor zijn bochtige wegen-optie) van de ene GS naar de andere...

En een GPS "krijgen" van mijn BMW-dealer ???

Als ik bij de aankoop van mijn zoveelste nieuwe motor aan hem vraag : "En, doe je er nog wat van af ?", dan krijg ik steevast als antwoord : "Jazeker : het stof !!!".

De lolbroek ... :')
 
Laatst bewerkt:
10608540_887043221378372_9036119647533194533_o.jpg


TKC 70 na 8.000 km... oke, dat asfalt van de Vogezen helpt niet echt mee.. :X
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]


Mutzz op de Combe Laval een paar dagen geleden... *D
Als je het uitzicht ziet TenCats... remmen.. zo lang is het niet. ;)
Heerlijk gebied (als ik het goed heb) om te rijden, ook met warrum weer, want er zijn genoeg verkoelende stukken weg/gebied te vinden (Gorges de la Borne)
We zijn er vaak geweest, als standplaats Camping Moto in Crest (Mirabel-et-Blacons)
 
Dank voor alle linkjes, maar die had ik eigenlijk allemaal al gezien. Probleem is dat je op deze sites niet ziet wanneer de wintersluiting begint, alleen of het al een feit is of niet.

Ik zoek nog even verder.
 
Eh, Detox... het is slechts zomaar een losse flard hersenspinsel van mij, maar zou het niet kunnen dat de diverse overheden niet op voorhand weten wanneer het weer rottig genoeg wordt om een bepaalde pas te sluiten ???
M.a.w. dat je per definitie slechts post factum kan zien of een bepaalde pas inderdaad niet meer toegankelijk is ?
 
Eh, Detox... het is slechts zomaar een losse flard hersenspinsel van mij, maar zou het niet kunnen dat de diverse overheden niet op voorhand weten wanneer het weer rottig genoeg wordt om een bepaalde pas te sluiten ???
M.a.w. dat je per definitie slechts post factum kan zien of een bepaalde pas inderdaad niet meer toegankelijk is ?
Klopt helemaal, echter er zijn een aantal hoge passen vanaf een bepaalde datum gesloten en dat is bijna niet terug te vinden.
Komt er denk ik op neer dat ik een dubbele route moet maken met dezelfde waypoints in de dalen. Bij iedere pas de keuze om erover of eromheen te rijden. Wat een gedoe. :/
 
Eh, Detox... het is slechts zomaar een losse flard hersenspinsel van mij, maar zou het niet kunnen dat de diverse overheden niet op voorhand weten wanneer het weer rottig genoeg wordt om een bepaalde pas te sluiten ???
M.a.w. dat je per definitie slechts post factum kan zien of een bepaalde pas inderdaad niet meer toegankelijk is ?

Dat klinkt plausibel... zou het zo zijn dat als ze wintersluiting hebben van 1 november tot half maar oid dat ze dat pas open laten na 1 november en pas dicht gooien als het niet meer kan? (Hoe gaat dat met aansprakelijkheid etc vraag ik me dan af). Het is natuurlijk van de zotte om een pas dicht te gooien als een datum is bereikt en de zon schijnt nog volop en er geen sneeuw te zien is).
 
Heeft iemand nog een goed overnachtings adres in de buurt van Oetz
Ben van plan om daar komend weekend / week naar toe te gaan
 
Heeft iemand nog een goed overnachtings adres in de buurt van Oetz
Ben van plan om daar komend weekend / week naar toe te gaan

Wij hebben daar een jaar of 4 geleden overnacht in een hotel.
Met een 'kast' in de kamer wat een badkamer bleek :')
Had wel een geinige plek voor de motoren, een grote schuur.
Kan alleen even niet reproduceren hoe het heet.
Maar Adventuregirl is er ook geweest en zij is heel goed met namen, wellicht dat zij het nog weet.


Edit: het is hotel Jägerhof in Ötz :Y


Schuur voor de motoren:
21IMAG0505_zps9481a298.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat Jager geval hebben wij ook gezeten.... toilet in de kast hebben we niet gehad.
We zaten in het buitengebouw... joekel van een kamer met een terras op de begane grond.
Tip top in orde zeg maar... plenty ruimte voor spullen... mooi terras grenzend aan onze kamer.

Kan niet missen dat ding... wij vonden hem per toeval omdat we op zoek waren naar twee dingen, benzine en een slaapplek.

Bij de pomp zagen we een bordje met een pijl.
Zo zijn wij daar terecht gekomen. *D

Vivaldi ben ik overigens wel benieuwd naar. Daar zijn meerdere mensen toch altijd weer enthousiast over. Het enige wat mee een klein beetje tegen de borst stuit is dat het Nederlanders zijn.. (al stap ik daar bij Col de Bussang ook overheen). Ik hoef niet perse in mijn vakantie bij Nederlandse lui onderdak te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben het ook met toeval gevonden, nadat we een dag op de rotonde bij de Spar hebben doorgebracht vanwege een kapotte ringantenne. -O-

Hotel was prima, maar kon dus nog veel beter.

PICT0049.jpg
 
Da's ook ruk dat je dan een hele dag staat..... dat herinner ik me nog wel.
Ik zat me laatst te bedenken dat ik wat dat betreft niet te klagen heb gehad.

Noodzakelijke banden vervanging in Aix en Provence (2000?)
Noodzakelijke banden vervanging (lek) in Tjechie ehh... 2001?
Noodzakelijke banden vervanging Saarbrucken (canvas kwam door) 2009
Dit jaar heb ik mijn achterband gepropt... de TKC 70 pakt wat meer rotzooi op door het profiel of de compound. En ik zag in de ochtend dat er een schroefje in de achterband zat. Die heb ik vervolgens na nog een dag sturen (ik verloor eigenlijk geen druk gedurende de dag) toch gepropt. Lang leven de motorrijders die wachten bij de pomp op lui die later komen. Ik weet nu in ieder geval hoe het exact moet. Daar komt nog wel wat kracht bij te kijken...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan