Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote GS-topic deel 17: Onvermoeibare alpenridders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij moet ze alleszins niet meer hebben en het feit dat Continental na amper twee jaren al met een verbeterde versie uitkomt... dat zegt toch wel iets.

Daar zou je ook uit kunnen concluderen dat de technologie op het gebied van toepassingen van verschillende compound zich snel ontwikkeld.
 
Heb me vandaag weer heerlijk geamuseerd; 550 km door regen ,bagger en weer en wind gestuurd. Belachelijk veel vertrouwen in de Roads voor de GS

Zal wel tussen m,n oortjes zitten
Hier ook nog steeds de oude vertrouwde Roads (weer) d'r onder !!!
Meer dan genoeg grip, bovendien laaaaaaange levensduur en niet te vergeten errug goeikoop !
 
Laatst bewerkt:
Hier ook nog steeds de oude vertrouwde Roads (weer) d'r onder !!!
Meer dan genoeg grip, bovendien laaaaaaange levensduur en niet te vergeten errug goeikoop !

Heb jij deze set ook? De voorband geeft bizar veel vertrouwen en grip bij koud en nat weer

 
mijn laatste dunlop roadsmart achterband ging 18K mee .
dat haal je niet met een pilot road3.
 
Daar zou je ook uit kunnen concluderen dat de technologie op het gebied van toepassingen van verschillende compound zich snel ontwikkeld.

Mja, zij het dat MICHELIN al jààààren succesvol banden heeft met 2 en zelfs 3 verschillende compounds (voor indertijd mijn R1, toch)...
 
Sjonge, dragen jullie die GS op jullie rug, of zo ?

Voor en achter : 6.500 km in Frankrijk, ... met hangen en wurgen 8.000 km in België (op onze rotwegen, ja ).



rustige rijstyle...

als je lange stukken rijd gaan je banden ook langer mee .

@BB. 25K geloof ik niet , ik heb mensen gehoord dat de MPR3 net 10K haalt achter.
ging wel over de 180/55 -17 .
 
ik reken op achterbandje zo,n 25000km

voor reken ik op 40000 km.s


Dat zijn waarden die weinig motorrijders halen.
Dus als deze banden bij een nieuwe motor geleverd worden zullen veel motorrijders geen banden wissel hebben, de motor word eerder ingeruild als dat de banden op zijn....
 
rustige rijstyle...

als je lange stukken rijd gaan je banden ook langer mee .

@BB. 25K geloof ik niet , ik heb mensen gehoord dat de MPR3 net 10K haalt achter.
ging wel over de 180/55 -17 .

Bel v h te a ff en vraag de chef werkplaats maar naar de slijtage van de banden van die groene GSA..dan hoor je de frustratie

Heb met de eesrte voorband 45000 km gedaan, zit nu de 3e voorband op,die is geplaatst bij 90000 ivm naderende winter
 
Het kan ook zijn dat jij tot op het canvas rijdt...

Ik gooi mijn banden eraf vooraleer ik aan de wettelijke (en te lage) slijtagegrens zit.

Je hebt ocharme al slechts luttele cm² die je met het wegdek verbinden... als je daar dan nog eens de grenzen van de adhesie gaat opzoeken...
 

Roads kunnen helemaal opgebruikt worden zonder geglibber
 
mijn laatste dunlop roadsmart achterband ging 18K mee .
dat haal je niet met een pilot road3.
TA > 8000km

Is redelijk snel, maar ik vind het een prima band.
De Road III is vast beter, dus ben erg benieuwd hoe lang deze mee zal gaan.


En dan lees ik nu dat Bredebeier denkt dat een Road III achterbandje 25.000 mee zal gaan?
 
hoopt

zoniet; pech, hij is gruwelijk fijn, dus ik kies er toch weer voor, ook al zou 'ie met 5 of 10k op zijn
 
Een bandentopic?

Ik heb het meest gereden met de Michelin Anakee2. Ging bij mij zo'n 12K mee aan het achterwiel en bij Mrs.tenCats pakweg 17K.
Gewoon een goeie band op droog èn nat. Een verademing t.o.v. de glijdende Bridgestones.

De Conti TA beviel ook goed voor zolang het nog duurde op die ouwe GS en krijg nu Metzeler Tourance XP op de nieuwe. Die laatste schijnen niet al te lang mee te gaan dus dan wordt het daarna de Anakee3 of TrailAttack2. Over Pilot Road 3 hoor ik veel mensen klagen over het cuppen dus die gaat het sowieso niet worden.

Oh wat wordt het spannend....



 
Laatst bewerkt:
rustige rijstyle...

als je lange stukken rijd gaan je banden ook langer mee .

@BB. 25K geloof ik niet , ik heb mensen gehoord dat de MPR3 net 10K haalt achter.
ging wel over de 180/55 -17 .
Niet op de snelweg iig. Een flink stuk (>1000 km) snelweg en je kan het verschil van een meter afstand zien.
Roads kunnen helemaal opgebruikt worden zonder geglibber
Die van mij begonnen anders als een idioot te dweilen. Toegegeven, Franse snelweg en slecht asfalt en hoosbuien, maar ik heb dat stuk toch met geknepen billen gereden
 
Ik zat ,m op te naaien.

Banden gaan er bij mij altijd af als het moet. Niet tot het net -niet- kan...iedereen kan gerust zijn en lekker
 
Laatst bewerkt:
Heb jij deze set ook? De voorband geeft bizar veel vertrouwen en grip bij koud en nat weer

[afbeelding]
Nee, voor mij geen Road III ... !
Slechte recensies gehoord (RT topic) t.a.v. cuppen (zoals de Anakee's I bij mij deden)

Die 25/40 K geloof ik wel, deed op de elf ook al dik 20 K met een setje Roads I

die voorband wil egg nie slijten nie
 
Laatst bewerkt:
Banden!

Ben ik dan de enige die op Dunlop Trailmax rijd?

Overigens ook zonder te glibberen of te glijden... zitten er nu zo'n 8k km onder en kunnen nog wel even...
 
Banden!

Ben ik dan de enige die op Dunlop Trailmax rijd?

Overigens ook zonder te glibberen of te glijden... zitten er nu zo'n 8k km onder en kunnen nog wel even...


die zitten toch standaard onder alle nieuwe GSen van de laatste jaren ?
goeie banden , heb er in de Alps goed mee gestuurd .
persoonlijk heb ik liever de Roadsmart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.