done-and-gone
MF veteraan
- 27 mei 2003
- 5.359
- 1.701
Mooi om bij de bovenstaande discussie aan te sluiten:
Voor diegenen die graag een update over de EVA willen:
Na 300 Km rijden heb ik een gemiddelde range van 120 Km (bij temperaturen < 10 graden Celsius). Minimale range 90, maximale range 150 Km (berekend volgens verbruik; ik ben wel benieuwd hoe dat bij hogere temperaturen uitpakt).
Wat betekent dat in de praktijk?
Gisteren 3,5 uur wezen touren over Veluwe, dijkjes en door steden, inclusief koffiepauzes. Over 83 Km een halve batterijlading leeggereden.
Da's best te doen zo.
Snelweg, zeker i.c.m. lage temperaturen, vindt ze minder leuk. Met een beetje opletten kan ik vanuit Apeldoorn op één lading op en neer naar mijn werk in Zwolle. Maar ik moet dan zeker niet zo rijden zoals op de FJR
Met 90 à 100 louter snelwegkilometers is de koek echt op.
Zaterdag breng ik 'm terug naar Groningen. 145 Km, dus ik zal onderweg bij Fastned moeten stoppen om bij te laden. Met de FJR kom ik op één tank op-en-neer en houd ik nog over. Die tank kost me dan overigens wel 30-35 euro, waar ik bij Fastned over dezelfde afstand 7,50 moet aftikken.
Verder is het gewoon een volwassen motorfiets, die uitnodigt tot sportief rijden maar waarbij je dan tegelijkertijd naar het batterijpercentage zit te loeren als ware het een versleten iPhone ...
Voor diegenen die graag een update over de EVA willen:
Na 300 Km rijden heb ik een gemiddelde range van 120 Km (bij temperaturen < 10 graden Celsius). Minimale range 90, maximale range 150 Km (berekend volgens verbruik; ik ben wel benieuwd hoe dat bij hogere temperaturen uitpakt).
Wat betekent dat in de praktijk?
Gisteren 3,5 uur wezen touren over Veluwe, dijkjes en door steden, inclusief koffiepauzes. Over 83 Km een halve batterijlading leeggereden.
Da's best te doen zo.
Snelweg, zeker i.c.m. lage temperaturen, vindt ze minder leuk. Met een beetje opletten kan ik vanuit Apeldoorn op één lading op en neer naar mijn werk in Zwolle. Maar ik moet dan zeker niet zo rijden zoals op de FJR
Met 90 à 100 louter snelwegkilometers is de koek echt op.
Zaterdag breng ik 'm terug naar Groningen. 145 Km, dus ik zal onderweg bij Fastned moeten stoppen om bij te laden. Met de FJR kom ik op één tank op-en-neer en houd ik nog over. Die tank kost me dan overigens wel 30-35 euro, waar ik bij Fastned over dezelfde afstand 7,50 moet aftikken.
Verder is het gewoon een volwassen motorfiets, die uitnodigt tot sportief rijden maar waarbij je dan tegelijkertijd naar het batterijpercentage zit te loeren als ware het een versleten iPhone ...