Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

@Sven

Ik lees net dat je Merano als uitgangspunt hebt weet waar je zit je bent nog redelijk vroeg maar het is een rot weg kwa drukt vooral als je de weg naar boven moet rijden al die trekkers op de weg van de appel boeren, is geen door komen aan.

Niet zo'n probleem => rijden op zijn Italiaans , dus waar plaats is. Mooie uitdagingen, en de Italianen zijn gewend dat motoren en scooters zich overal tussendoor wurmen en maken er geen problemen van :]8-) zoals de Noord Europeanen dat wel doen-O-8)7
 
Dat klopt.
Maar vaak is men ook te optimistisch voor wat betreft de afstand die men kan rijden op een dag.8)7
Daarom lukt het ons ook elk jaar weer, zelfs na 10 jaar :$, met onze week toeren in de Pyreneeën,Dolomieten of Alpen, om steevast minimaal 1 of 2 keer in die week in het donker pas weer terug te zijn bij ons onderkomen :).

Maar de lol is er niet minder om:N *O*

herkenbaar;) ik wil eigenlijk ook in 6 dagen tijd alle mooie wegen in de Dolomieten rijden:$ Daarbij dan ook altijd het dilemma of je van te voren slaapplekken gaat boeken of het op de dag zelf gaat bepalen
 
Daarbij dan ook altijd het dilemma of je van te voren slaapplekken gaat boeken of het op de dag zelf gaat bepalen
Als je alleen of met 2 gaat, zou ik op de bonnefooi gaan, met meer zal iets lastiger worden. Op zo'n bonnefooi trip, van te voren alles vast leggen, geeft natuurlijk ook druk.
De ene dag zal je denken er had nog wel 50 of 100km bij gekund. De andere is dezelfde afstand teveel.
Luxe probleem
 
Leuke video! Ik ga dit jaar ook naar de Dolomieten als hoofdbestemming. Ik verblijf vanaf 24 juni vijf dagen dicht bij Meran om in het gebied rond te touren. Heb al heel wat leuke routes uitgestippeld, zin in!

Leuk! Dan lossen wij elkaar af, de week erna zit ik samen met een maatje in Merano :)
 
Kogel is door de kerk!
Wij, mijn vrouw en ik, gaan begin juni naar Hotel Lory in Molveno.
Onze eerste echte motorvakantie samen, wel de nodige weekenden samen en ikzelf ga jaarlijks een weekje de bergen in maar nu dus samen op de Explorer.
In 2 dagen heen, daar 4 dagen toeren en in een dag of 3 weer terug.
Zin in, ook aan het Hotel want dat scoort erg goed op de verschillende vergelijkingssites en ook op MF veel positiefs gelezen.
 
Laatst bewerkt:
Dank je, heb inmiddels geboekt en ook de routes al binnen.
Tevens een aantal extra routes van een kennis gekregen....

Tot dan!

Leuk! Zou je die extra routes toevallig ook willen delen met mij? De routes van het hotel heb ik idd ook al. :)
 
Leuk! Zou je die extra routes toevallig ook willen delen met mij? De routes van het hotel heb ik idd ook al. :)
Het spijt me maar deze zijn van een reisorganisatie en ik heb moeten beloven ze niet verder te verspreiden...had me beter stil kunnen houden;) maar ter geruststelling; ze lijken niet fraaier dan de routes van Lory zelf.
 
Heeft iemand een aanbeveling voor een redelijk goed en motorvriendelijk Italiaans motorhotel in de noordwestelijke regio van Italië?
De bedoeling is zowel NW-Italië, als ook Zwitserland en Frankrijk te bezoeken voor dagtrips vanuit dat hotel.
 
Heeft iemand een aanbeveling voor een redelijk goed en motorvriendelijk Italiaans motorhotel in de noordwestelijke regio van Italië?
De bedoeling is zowel NW-Italië, als ook Zwitserland en Frankrijk te bezoeken voor dagtrips vanuit dat hotel.

Zelf heb ik goede ervaringen met moho hotels. Motorvriendelijke hotels waar je goed verzorgd wordt.

 
Heeft iemand een aanbeveling voor een redelijk goed en motorvriendelijk Italiaans motorhotel in de noordwestelijke regio van Italië?
De bedoeling is zowel NW-Italië, als ook Zwitserland en Frankrijk te bezoeken voor dagtrips vanuit dat hotel.

Dan zou het wss ergens zo rond Biella of Turijn moeten worden denk ik zo.
Ik heb in die regio ook eens gezocht, en kon daar niets aan "echte" motorhotels vinden.
Áls je al wat vind, zit je vaak met ( het gebrek aan variatie) uitvalswegen.'(
Uit ervaring weet ik dat als je elke dag, om ergens te komen wat interessant is, dezelfde we weg van 20 of 30km moet rijden, je dit heel snel moe bent.
Mss is het beter ergens in de Franse Alpen neer te strijken, en van daaruit I en CH in te rijden.
Bijv. Omgeving Briancon:]:]
Ín Zwitserland moet je, wat gunstige prijzen betreft, niet zijn.8)78)7
 
Dan zou het wss ergens zo rond Biella of Turijn moeten worden denk ik zo.
Ik heb in die regio ook eens gezocht, en kon daar niets aan "echte" motorhotels vinden.
Áls je al wat vind, zit je vaak met ( het gebrek aan variatie) uitvalswegen.'(
Uit ervaring weet ik dat als je elke dag, om ergens te komen wat interessant is, dezelfde we weg van 20 of 30km moet rijden, je dit heel snel moe bent.
Mss is het beter ergens in de Franse Alpen neer te strijken, en van daaruit I en CH in te rijden.
Bijv. Omgeving Briancon:]:]
Ín Zwitserland moet je, wat gunstige prijzen betreft, niet zijn.8)78)7
Bedankt.
Ik was zelf ook min of meer tot deze conclusie gekomen, maar dacht het toch even te vragen.
 
Als je Turijn/Torino goed vindt dan zou je in het NH Hotel Lingotto (Onder de oude FIAT fabriek) kunnen boeken, dit is echt een prachtig hotel, wij zijn er iig al enkele keren geweest.
 
Een motor hotel is leuk hoor, maar voegt het echt iets toe ?
Bij een boeren gaststatte vaak genoeg meegemaakt dat de eigenaar zijn auto buiten zet.
Zodat de motoren in de garage kunnen staan.
In het verleden werd je als motorrijder nog wel eens geweigerd met een smoesje.
Maar dat is de laatste jaren een stuk beter geworden.
 
Een motor hotel is leuk hoor, maar voegt het echt iets toe ?

Ja dus, vinden wij*O*, mijn vrouw en ik.
Je treft er gelijk gezinden, motoren zijn toch een verbindende factor.
Wat het een stuk eenvoudiger maakt om andere mensen te leren kennen, niet dat dat moet, maar het kan.
Wij hebben er iig 8 Duitse vrienden aan "over gehouden" die we sinds 2014 elk jaar een paar keer ontmoeten :Y:t
Een stel woont 125 km hier vandaan, 2 andere 350km en nog een stel 670km, en het is iedere keer een soort van reünie.*O**O*

Maar het kan zomaar zijn dat iemand daar geen prijs op stelt, kan het me eigenlijk niet zo voorstellen, dan moet je naar een NH hotel o.i.d. gaan, dan heb je daar geen last van.
Als je met een groep gaat heb je daar wss niet zo'n behoefte aan, al boeit praten over motoren toch bijna ieder motorrijder:Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan