Het grote CBR 900 RR Fireblade topic deel 110: Nieuw forum, nieuw topic! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Grappig dat jullie ervaring zo is met het slaan met het stuur.

Ik merk het met mijn 929rr alleen als ik op Assen de GT uit kom, maar dat komt omdat ik dan meestal toch net wat teveel trek aan de clipons..
 
Ik lees er op Engelse sites er ook veel over. Toch een vering ding misschien. Wat voor vering rij jij?
Assen lijkt me ook gaaf. Alleen net wat te ver. Ik ben verdoemd tot de lokale afritten en 80 wegen.. :(
 
Ik reed altijd met de standaard vering, maar heb deze wel af laten stellen door een vering-specialist (HK-suspension)

Ik heb in december geïnvesteerd in een andere achterschokdemper van öhlins, deze is inmiddels gereviseerd en weer helemaal fris en moet nog even terug langs HK om deze af te laten stellen... ben erg benieuwd hoe dat bevalt als dat gedaan is.
 
Ben ik ff blij met electronisch stuurdempertje ;)

Vering heb ik zelf afgesteld ; toen ik de sc 57 kocht en hem beter leerde kennen na een paar weken viel me al op dat ie met snel uitacceleren onder flinke hellingshoek wel erg naar buiten wou. Op internet eens opgezocht en eerst de zogenaamde sag ingesteld dmv de voorspanning . Toen weer paar keer fllink gestuurd en het was nog niet helemaal weg; weer opgezocht wat aan te passen bij dit stuurgedrag. Na wat aanpassen van in en uitgaande demping stuurt ie nu mooi neutraal en geen zwiebers meer achter. Tis wel een hele klus met de nodige testritjes op je favoriete route. Enigste wat wel opvalt is dat de s21 achter vrij snel cupt. Bandenboer zei; vering . Dus gekeken wat te veranderen en uitgaande demping wat aangepast maar dat leverde weer slechter stuurgedrag op.
Dus maar weer terug. Als ze op zijn maar eens een keer een setje Pirelli's proberen. altijd Michelin of Bridgestone gereden dus ben benieuwd.
 
Veervoorspanning heb ik bijna op zn hoogst staan. Achter 2 na hoogst. Ingaande demping en rebound heb ik wel wat geprobeerd en leek wel oké. Maar ik denk aan de tips te lezen dat er nog wat te halen valt bij mij. Zal van het weekend is een uitleg zoeken. Of heeft iemand nog een leuk linkje?

Rij al jaar en dag op pp2ct. Gewoon omdat ik ze erg fijn rijden. Ik krijg ze altijd mooi op temperatuur en dan zijn ze voor mij gewoon top. Je kan er echt wel flink mee raggen, omgooien en uitaccelereren mits ze mooi op temp zijn. Koud en regen zijn ze nogal ruk , maar dan voer ik mn kunstjes toch niet op dus daar kijk ik niet naar. De verhalen dat ze weinig feedback geven kan ik me niet in herkennen. Dus blijf ik pp2ct rijden.
 
Laatst bewerkt:
Grappig dat jullie ervaring zo is met het slaan met het stuur.

Ik merk het met mijn 929rr alleen als ik op Assen de GT uit kom, maar dat komt omdat ik dan meestal toch net wat teveel trek aan de clipons..
Ik had het met de mijne heel erg voor ik de vering liet doen, altijd stuurdemper op standje 5/6 van 20.
Nu stuurdemper = versiering. Staat altijd helemaal open. Of hoe zeg je dat. :P
 
Ben ik ff blij met electronisch stuurdempertje ;)

Vering heb ik zelf afgesteld ; toen ik de sc 57 kocht en hem beter leerde kennen na een paar weken viel me al op dat ie met snel uitacceleren onder flinke hellingshoek wel erg naar buiten wou. Op internet eens opgezocht en eerst de zogenaamde sag ingesteld dmv de voorspanning . Toen weer paar keer fllink gestuurd en het was nog niet helemaal weg; weer opgezocht wat aan te passen bij dit stuurgedrag. Na wat aanpassen van in en uitgaande demping stuurt ie nu mooi neutraal en geen zwiebers meer achter. Tis wel een hele klus met de nodige testritjes op je favoriete route. Enigste wat wel opvalt is dat de s21 achter vrij snel cupt. Bandenboer zei; vering . Dus gekeken wat te veranderen en uitgaande demping wat aangepast maar dat leverde weer slechter stuurgedrag op.
Dus maar weer terug. Als ze op zijn maar eens een keer een setje Pirelli's proberen. altijd Michelin of Bridgestone gereden dus ben benieuwd.

Bij mij stond de vering in het begin helemaal verkeerd, toen heeft een vriend van me naar de vering gekeken en kende ik de motor niet meer terug (in positieve zin) daarna heb ik de afstelling een keer laten nakijken door een specialist en hebben ze eigenlijk maar weinig aangepast.

Het is in ieder geval zeker de moeite waard om eens serieus te kijken naar hoe de staat en afstelling van de vering is.
 
Staat is oké. Ze zijn afgelopen jaar gedocumenteerd geserviced. Dus in de afstelling zoeken.

Ik las dat 954 gasklephuizen passen op een 929? 40mm tov 42mm. Heb je dan ook de ECU van een 954 nodig? Win je er mee?
Wat komt er nog meer bij? (Injectoren snap ik dat die erbij moeten. Mss leuk om meer te proberen. Staan genoeg van op mp, compleet voor weinig geld.
 
Even heel simpel gedacht:

De 929rr heeft 152pk volgens de specificaties en de 954rr 154pk, dus veel zal je er niet mee winnen, een keer flink kakken voordat je gaat rijden levert meer op denk ik! :+
 
Even heel simpel gedacht:

De 929rr heeft 152pk volgens de specificaties en de 954rr 154pk, dus veel zal je er niet mee winnen, een keer flink kakken voordat je gaat rijden levert meer op denk ik! :+
Klopt. Wil je meer vermogen zonder dat het je heel veel kost (ca 1000 euro) dan zul je het moeten zoeken in luchttoevoer (bijv. K&N luchtfilter) ander uitlaatsysteem zonder klep (bijv. Micron full system
) en een andere mapping (bijv. PowerCommander) en alles op een testbank laten afstellen. Wil je meer dan zul je het moeten zoeken in andere nokkenassen, cilinders boren en overmaat (race)zuigers en de hele zaak flowen. En dit icm bovenstaande. Maar voor alle kosten aan investeringen voor wat pk's zou je ook een andere fiets kunnen kopen. Bijv. Een cbr1000rr, een gsx1000rr of een s1000rr
 
Bij mij stond de vering in het begin helemaal verkeerd, toen heeft een vriend van me naar de vering gekeken en kende ik de motor niet meer terug (in positieve zin) daarna heb ik de afstelling een keer laten nakijken door een specialist en hebben ze eigenlijk maar weinig aangepast.

Het is in ieder geval zeker de moeite waard om eens serieus te kijken naar hoe de staat en afstelling van de vering is.

Helemaal waar, er zijn er genoeg die andere veren enz aanschaffen zonder eerst de originele vering goed af te stellen.
Originele vering is zeker niet slecht.
 
Helemaal waar, er zijn er genoeg die andere veren enz aanschaffen zonder eerst de originele vering goed af te stellen.
Originele vering is zeker niet slecht.
Hoorde dat die van de 900 serie te slap was. Het probleem van die series. Heb er zelf geen problemen mee gehad op 1 keer na. Was tijdens laatste sessie van het jaar op zandvoort afgesteld door HP. Reed naar huis en pas maanden later weer opgestapt. Niet te sturen. Dacht dat ik te oud was geworden en wilde stoppen met motorrijden. Vooral als je je bedenkt dat een oude Moto Guzi V7 sport sneller rond ging dan ik. Tot ik bedacht dat er aan de achterveer gesteld was. Daar mee lopen pielen en langzaamaan kwam het terug. Praat over meer dan 10 jaar terug. Met de 954 nooit problemen gehad achter. Bandjes slijten mooi volgens jouw linkjes. Denk dat het dus wel goed staat. Maar is wel bandenkeuze afhankelijk. Ik kan bijv. niet met de pp2ct overweg.
 
@Vuurmesje

Ik heb de shims gevonden 😂

Heb even een grote opruiming gehad hier in huis en vond ze in een doosje, maar daar heb je nu niks meer aan.

Mocht er ooit iemand shims nodig hebben ( en dan bedoel ik niet om ze door te verkoprn ) dan mag je komen aankloppen.

Er zijn er 7 en maten moet ik nog ff goed bekijken.
 
Dit zijn ze.

ik zie 189
191 ( denk ik )
194
195 2x
196
200
 

Bijlagen

  • 20190113_011719.jpg
    20190113_011719.jpg
    675 KB · Weergaven: 9
Gisteren klein tochtje gereden.
Schakelde even met 90 KM/U (ongeveer) terug van 2e naar 1e versnelling. Wat hebben we geleerd;
- ja, dat kan prima
- nee, doe ik niet nog een keer
- klopt, ik moest een andere achterband, werd ik weer even aan herinnerd.

Eindstand; ik schoof even heel licht 4 x van links naar rechts met de achterband.

Wel een leuke zaterdag gehad.
Groeten.

beeld;
edit; mijn vering heb ik 'gewoon' standaard. nog niet in verdiept tot nog toe.
edit2; zal ik even heel eerlijk zijn? Stuurdempers heb je wat aan op Isle of Man. Daarbuiten, tenzij je op een circuit rijdt met heuvels, heb je er geen zak aan. Op de openbare weg moet je gewoon godvergeten goed opletten. En ja, ben ook wel eens geschrokken met de blade, maar dat maakt het ook wel spannend. Anders had ik wel bij een Dam- of Schaakclub gezeten ipv door het leven te gaan als "motorrijder' ;_;.
edit3; oke, had wat genuanceerder gekund.
 

Bijlagen

  • let niet op mijn MS Paint skills. thanks. groetjes..jpg
    let niet op mijn MS Paint skills. thanks. groetjes..jpg
    83,6 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Ik snap jou beredenering. Maar de stuurdemper op mijn VTR heeft mij zeker wel een paar keer goed geholpen, stuurdemper heeft zeker wel een functie.
Wegen worden niet overal als biljartlaken bijgehouden, en als je soms wat sportief rijdt kan zo een ding je weldegelijk bijstaan. Tis maar hoe je rijstijl Is, bij mij zou die zn functie wel kunnen uitoefenen. Maar de 1 is de ander niet uiteraard, tis maar wat je rijstijl is . Edit. Zie net dat je het wat genuanceerder bedoelde haha.




Gister even die instellingen van delink geprobeerd. Net ff snel rondje om het dorp, was droog. En hij rijdt stuk soepeler, minder gestuiter achter. Maar nog niet echt op 1 oor gelegd , maar eerste indruk is zeker positief. Thnx voor die links .ga ik nog wat verder in verdiepen.

Bij mij zit er al K&N filter in. Op de demper na standaard uitlaat. Is een pc aan te raden dan of doet dat amper iets?Ach zit ook vermogen Zat in trouwens zoek dan liever wat spullen die het rijden zelf upgraden, net kleppen gesteld , nieuwe iridium bougies, nieuwe koppelingsplaten en olie plus filter. Nog een keerring vervangen in het koppelingsdeksel.dus hij staat goed voor het nieuwe seizoen.
Alles wat ik nu nog wil zal moeten wachten tot volgende winter. Staat net weer goed en wel paraat voor het nieuwe seizoen😂. Maar we blijven dromen🙄
 
@mikeVTR
Hehe. Ja ik ben heel goed in dingen uittypen en dan denk ik: oeh. nee. beter niet.

Ja, hoe zal ik het stellen. Er is hier in de buurt een prachtige weg (een oude dijk) en als je daar 60 km p u rijdt gaat het best goed. Ik however heb het wel eens boven die snelheid getest en als je pech hebt stuiter je in een soort 'gat/kuil' en dan knal je fucked up hard met je middelste been tegen de tank van je Blade aan.

Not cool. Maar ik persoonlijk moet zeggen dat mijn Blade er eigenlijk weinig last van heeft. Hiervoor had ik een CBR919RR en daar zat standaard al een stuurdemper op. Dus weet eigenlijk het verschil niet tussen met en zonder rijden. Misschien toch nog maar eens doen maar goed, eerst achterband met 2 weken en dan wil ik er nog een BMC luchtfilter op knallen. En dan (dromen), motor kopen, blade schorsen en voor circuit ready maken.
 
Damn. Dat is de beste vraag van deze dag.
Uhm. Twijfel tussen;
suzuki V strom DL1000. KTM duke 990 (stuk duurder wel)
VFR1200
CBR400RR
VFR400RR

Maar zal denk de Suzuki worden. Echter. Ik wil niet van Honda afstappen : I
 
Ik heb zelf een 954, ik heb het pas 1 keer meegemaakt dat ik in mijn eerste versnelling te hard optrok, het stuur sloeg bijna uit mijn hand, ik weeg zelf net 65 kg, misschien dat dat ook een rol speelt.
Soms denk je wel eens wat moet je nou met 150 pk, bij 170 kg (leeggewicht), van 0 naar 100 in 3 sec.
Ik heb zelf in een Nissan GTR gereden , ik wou het niet geloven die doe dat ook van 0 naar 100 in 3 sec., maar op 2 wielen rijden is veel anders dan op 4 wielen, veel moeilijker , vooral in bochten , je heb meer lef nodig,
Is het jullie niet opgevallen dat de acceleratie van 0-100 bij een 2017 fiets (180-200 pk)net zo snel is dan een fiets uit het jaar 2003.
Van 0-200 km/h is een ander verhaal.
Motorrijden op een snelle fiets is gewoon een verslaving, de acceleratie , de bochten, maar ook je eigen bedwingen om je aan het verkeer aan te passen.*D*D

waar ik bang voor bent dat ik vandaag of morgen mijn rijbewijs kwijt ben + een forse boete.})
 
Je lichaamsgewicht moet niet uitmaken met het slaan van het stuur. Als het goed is leun je niet op de clip ons maar zet je af met je voeten/benen/onderrug.

De kneedowns en andere grappen gebeuren enkel op mooie zomerdagen (liefst doordeweeks, weinig verkeer, wat meer afgelegen bochtjes) met dit weer waag ik me er niet aan. Ik ben van mening dat rustig rijden en aanpassen zeker valt te combineren met sportieve rijstijl.

Vorig jaar op de sc33. Opvallende politie achter mij de afrit op. Lange doordraaier rechtsom. Ik dacht ik doe niet schijnheilig ik mag hier in principe 130. Dus ik accelereren en leg em op 1 oor, knie binnenboord en kont ook. Ging flink plat, nette lijn en binnen de rijstrook.
De beste mannen komen voorbij met beide duimpje omhoog. Zolang het strak , netjes en onder controle uitgevoerd word zullen ze zo snel echt niet boos worden. Dat zien ze zelfs nog liever als onzekere rijders die overal net met het verkeer meekomen. Tis de balans die je moet zoeken. Stout zijn we allemaal wel eens. Boetes. Tja, ik moet mn rijbewijs ook niet kwijtraken want dat kan ik mn beroep niet meer uitoefenen. Ik zorg dat ik niks doe wat bij de officier terechtkomt. Dan zit je safe. Maar soms kriebelt het gewoon. Kijk ik om me heen en schraap ik toch het asfalt even als er niks te zien is🙄

Dan koop je toch gewoon een Honda Niek😉
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan