Het grote CBR 900 RR Fireblade topic deel 110: Nieuw forum, nieuw topic! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Electrric94
Damn, dat ziet er super vet uit inderdaad. Ja ik ben even aan het prutsen.
Hoorde vandaag dat er vanaf fabriek maar 2 lichten horen te branden bij een cbr929rr in ieder geval.

En mocht je er 3 aan hebben, dat de elektronica dan niet helemaal lekker weer welke lichten aan moeten...?

Eindstand is dat ik vandaag stukje heb gereden met enkel m'n linker groot licht op aan. Hoe heb je dat met LED gefixed dan? Ik zal eens ff op zoek. Staat bruut in ieder geval! :)

En mbt het weer; ja, het was niet te doen. Ik heb enkel ff stukjes bebouwde kom gereden en 'm weer neergezet. En klopt. Nieuwe achterband (190 ipv 180) bridgestone battlax komt er met 3 weekjes onder. Moet alleen nog ff ergens een cbr929 achtervelg op de kop tikken.

edit3; aah, sick. 2 LEDS 6000K h7 voor 9,50 EUR. Gekocht. Yay. @ ali baba & co 8)7

Dimlicht is de 2 stadslichten aan en natuurlijk de middelste lamp.

Grootlicht gaan de 2 lampen aan de zijkant aan. Flitst ook lekker als je op pass knop drukt:Y

Als je je dimlicht vervangt voor led moet je eigenlijk wel je stadslichten vervangen voor de goeie kleur LED lampen. Anders ziet het er niet uit:9

Edit: Zit wel enorm veel verschil in de China lampen hoor. Je moet die gene hebben met van die richtvinnen. Mocht je andere hebben gaat je lichtbeeld vrij vertekend zijn. Je moet sws je lampen opnieuw afstellen. Iets te hoog en je bent een verblinded gevaar op de weg-O-
 
Laatst bewerkt:
Ik had eerst ook pp2ct 190 breed, maar nu met de 180 breed vind ik em veel soepeler rijden. Valt lekker de bocht in, waar ik persoonlijk van hou.

Nu opzoek naar andere vering plus het afstellen. Zag de hyperpro streetbox, welke ik wil laten installeren en laten afstellen bij een servicepunt. Is de streetbox iets?
 
180/55 banden zijn in principe ontworpen voor 5,5 velg hoewel fabrikanten vaak aangeven dat ze ook op een 6 inch velg mogen.
Band wordt dan iets platter door de bredere velg. En je hebt wat minder rubber op het asfalt als je flink plat gaat.
Zoals Joep al terecht opmerkte kun je beter van 190/50 naar 190/55 gaan. Doordat die iets hoger is sneller insturen en meer rubber onder hoge hellingshoeken.
 
Daar maak je een interessante opmerking...

Ik ga soms flink plat, kd, fel uitaccelereren,
Hij breekt naar mijn idee sneller uit achter met de 180 band sinds ik gewisseld heb . soms geeft ie een goede zwieber achter, wel goed te corrigeren . Dacht dat het aan vuil of koudere temp lag. Maar met de vtr had ik dezelfde banden 180 breedt ook, maar toen was het niet zo vaak naar mijn idee. Mss toch weer die 190 proberen. Thnx
 
Nou. 3 uren verder, maar probleem gevonden. Verkeerde fitting -.- Dus probeerde een H7 aansluiting op H4. Wat een mongool ben ik ook. B|
 

Bijlagen

  • honda lichten fixed.jpg
    honda lichten fixed.jpg
    139,5 KB · Weergaven: 10
IMG_20190110_161419.jpg

Of er ook gestrooid is :$ naar werk gereden om half 6 en dit zat er om 4 uur 's middags nog op

1 ding scheelt in ieder geval! Het was droog*O*eindelijk weer eens fatsoenlijk kunnen rijden zo vroeg in de ochtend! :]

's middags alleen wel weer boatblade kunnen spelen -O-
 
Kleine fotovoorstelling.

Dit was mijn eerste vtr. Totdat iemand voor mij langs afsloeg op een 80 weg in 2016resultaat. Meerdere ernstige gecompliceerde botbreuken, lange juridische procedure en levenslang schade aan mijn benen.
Ben 80 procent hersteld en dat blijft zo.
Alles word zeer netjes en vlot geregeld kwa schadevergoedingen, gelukkig.



Maar ik heb flink moeten revalideren, op een motor doe ik alles weer alleen kan max een uurtje of 2 rijden dan houdt het op.

.

En dit is mijn huidige undercover beest.
Nog veel plannen. Eerst de vering.
Ben er zuinig op. Gipro erop. Stalen leidingen voor en achter . Led achter met knippers. Hendeltjes, uitlaatje etc.
Wil het onderste stuk van de kuip zwart hebben en dan deze stickers onder de lak
15471431956482233269913474353107.jpg










Nou genoeg plaatjes . Nu hebben jullie een idee van de 929.

Greetz
 
Thnx. Ik vond dat strak grijze met zwarte wielen en aftermarket spul en supersjiek! Op zoek naar wat rode accenten zoals striping op de velgen en nog aan het zoeken voor ander leuk geanodiseerd spul. Moet wel strak zijn.niet te opvallend.Eerst de vering upgraden.
 
Daar maak je een interessante opmerking...

Ik ga soms flink plat, kd, fel uitaccelereren,
Hij breekt naar mijn idee sneller uit achter met de 180 band sinds ik gewisseld heb . soms geeft ie een goede zwieber achter, wel goed te corrigeren . Dacht dat het aan vuil of koudere temp lag. Maar met de vtr had ik dezelfde banden 180 breedt ook, maar toen was het niet zo vaak naar mijn idee. Mss toch weer die 190 proberen. Thnx

vering goed afstellen scheelt ook
 
Ik doe veel zelf. Eigenlijk alles wel behalve blokrevisies of in die geest. De vering is iets waar ik tegenaan blijf lopen vandaar dat ik een hyperpro streetbox wil halen en die op een hyperpro servicepunt wil laten installeren , gelijk goed doen denk ik maar.
Zomers heb ik er weinig last van mja dan heb je ook meer als genoeg temperatuur en grip wat misschien een vertekend beeld geeft. Enigste minpunt aan de 929 is dat slaan met het stuur , mn VTR had dat soms ook. Hyperpro stuurdemper erop en toen was alles oke

Ja het kenteken was een cadeautje :-D

Greetz
 
@mikeVTR Beroerd van je ongeval, maar het is maar blik. Gelukkig ben jij er nog. :)

Mbt rode accessoires; gewoon lekker de motorzaken "afstrûnen". Soms vind je eens een paretje voor een paar cent.

Persoonlijk heb ik echt 0 moeite met het slaan met het stuur. Wat bedoelt men hiermee?
 
Enigste minpunt aan de 929 is dat slaan met het stuur , mn VTR had dat soms ook. Hyperpro stuurdemper erop en toen was alles oke

Ja het kenteken was een cadeautje :-D

Greetz

Same here :) hyperpro stuur demper erop doet al een hoop goed:)

Ik had het vooral bij vol optrekken vanuit de 1 en 2 .. wel een paar bijna oeps momentjes gehad O-)
 
Kleine fotovoorstelling.

Dit was mijn eerste vtr. Totdat iemand voor mij langs afsloeg op een 80 weg in 2016resultaat. Meerdere ernstige gecompliceerde botbreuken, lange juridische procedure en levenslang schade aan mijn benen.
Ben 80 procent hersteld en dat blijft zo.
Alles word zeer netjes en vlot geregeld kwa schadevergoedingen, gelukkig.



Maar ik heb flink moeten revalideren, op een motor doe ik alles weer alleen kan max een uurtje of 2 rijden dan houdt het op.

.

En dit is mijn huidige undercover beest.
Nog veel plannen. Eerst de vering.
Ben er zuinig op. Gipro erop. Stalen leidingen voor en achter . Led achter met knippers. Hendeltjes, uitlaatje etc.
Wil het onderste stuk van de kuip zwart hebben en dan deze stickers onder de lak
Bekijk bijlage 1347116









Nou genoeg plaatjes . Nu hebben jullie een idee van de 929.

Greetz

Mooie strakke fiets inderdaad! Kun je genoeg lol aan beleven!

Wel beroerd hoe je door andermans geklungel zo zwaar toegetakeld kunt worden...:N
 
Ja ik had een mooie shop gevonden. XLmoto! Veel gadgets. Maar nog niet uitgebreid kunnen kijken.

Dat slaan is soms echt ruk. Vooral in 1 en 2 idd! Enigste wat ik er zelf mee kan is licht gas houden zodat niet al het gewicht op de voorkant komt en dan is vaak wel weer voorbij. Maar echt lekker is het niet zegmaar.

Tja het ongeluk blijft toch bij. Vooral omdat ik dagelijks ermee geconfronteerd wordt. Niet meer kunnen knielen, op mn knieën zitten etc etc. Maar blij dat het zo is afgelopen . De tegenpartij (nationale nederlanden) lost het echt zeer goed op. Snelle uitbetalingen, goede bedragen. Geen gezeur. Maar ik heb wel een goede letselschade advocaat, dat doet een hoop.
Nu in de afwikkeling smartengeld, en dan is het gelukkig klaar, na 3 jaar
 
@mikeVTR Beroerd van je ongeval, maar het is maar blik. Gelukkig ben jij er nog. :)

Mbt rode accessoires; gewoon lekker de motorzaken "afstrûnen". Soms vind je eens een paretje voor een paar cent.

Persoonlijk heb ik echt 0 moeite met het slaan met het stuur. Wat bedoelt men hiermee?

Moet je maar is op youtube zoeken... speed wobble /tankslapper. Vooral bij vol accelereren op een oneffen weg. Dan is de voorkant zo licht icm hobbeltjes = vaak prijs .
 
Laatst bewerkt:
Ja, eens. Maar dat doe ik alleen op het circuit omdat ik dat, helaas, hard heb afgeleerd op de openbare weg. Uitgebreide versie van dit verhaal = voor een later moment. Heb ik geluk dat ik nog leef; yep.. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan