Het grote CBR 900 RR Fireblade topic deel 110: Nieuw forum, nieuw topic! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je iets van buiten de eu koopt komt daar als ze je eruit vissen 21% btw bij en invoerrechten en behandelingskosten.
Nadeel van de chinese kuipen is dat de pasvorm niet 100% is,voordeel is dat je met de verkoper kan communiceren over eventuele stickers die je erbij op wilt hebben.
Ikzelf heb het een paar jaar terug eens overwogen maar je kan van een kilometer afstand zien dat het niet orgineel is ,dus ik ben afgehaakt.
Sterkte met je herstel en afwikkeling van dit vervelende gebeuren.
 
Zijn jullie een beetje tevreden met de originele rempomp van jullie Blade. Ik heb een 929 en vind het echt een waardeloze rempomp. Zacht en geen enkel vertrouwen in.
 
Hoe oud is de remvloeistof? Remvloeistof is hygroscopisch dus trekt vocht aan waardoor de remmen het slechter gaan doen.
Misschien lucht in het systeem?
Mijn sc59 remt als een malle,alleen de achterrem vindt ik persoonlijk wat minder maar gebruik toch voor 80% de voorrem.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraag! Mijn 954 heeft een lambdasonde in de uitlaat zitten, en dus ook die lelijke plotselinge verdikking in de uitlaat. Betekent dat nu automatisch dat mijn motor uit Californie geimporteerd is, of zijn ze ook zo in de EU geleverd? En zit er een katalysator in dat verdikkingsstuk?

 
Zijn jullie een beetje tevreden met de originele rempomp van jullie Blade. Ik heb een 929 en vind het echt een waardeloze rempomp. Zacht en geen enkel vertrouwen in.
is een bekende kwaal van de 929
opties zijn: 954 rempomp pakken (diameter is anders), scheelt al
of een radiale pomp van een later model (onbelangrijk welk merk motor, als hij maar voor 2x 4-pot klauwen is)

stalen remleidingen doen ook een boel
 
Ik heb een vraag! Mijn 954 heeft een lambdasonde in de uitlaat zitten, en dus ook die lelijke plotselinge verdikking in de uitlaat. Betekent dat nu automatisch dat mijn motor uit Californie geimporteerd is, of zijn ze ook zo in de EU geleverd? En zit er een katalysator in dat verdikkingsstuk?


alle 954's hebben lambdasonde in de uitlaat (vlak achter de voetsteun) zitten
ook 929's hebben het daar

dus wil niet meteen zeggen dat jouwe uit californie komt, en een katalysator heeft hij niet
 
Mijn 954 had geen kat en labdasonde. Heb nog de originele uitlaat liggen incl. bochten maar zit niets in. Dacht dat de modellen voor Dld het wel had maar hier in Nl niet. Ben er trouwens niet meer zeker van waar wel en waar niet ze erin verplicht waren.
 
Met mij alles (bijna) goed. Dank jullie. Beetje last van ribben maar duurt nog een paar weekjes.
Hersenschudding gehad dus weet niets meer. Alleen dat ik op de grond lag, mij afvroeg waar ik was en welke dag en toen wist dat ik een schudding had.
(jaja, je kunt dus wel iets schudden dat je niet hebt :p)

Was met allemaal instructeurs dus begeleiding was prima. Laten liggen, vragen stellen en kijken naar reacties. maar wist het zelf al.

Nog geluk bij een ongeluk. De dag voor vertrek wilde ik verzekering aanpassen. Maar op aangeven van verzekering toch maar het weekend all risk gelaten.
Zijn de kosten toch niet immers. Op reisverzekering mijn nieuwe helm kunnen vergoeden. Was bijna 2 maanden oud.

Motor valt mee maar door originele onderdelen en arbeidsloon wordt het zo duur.
En inderdaad, daarom de vraag naar de vervangende kuip. Zoek wel eentje die goed past. Maar zit ook met bestellen. Wat komt er aan invoerrechten bij?
Misschien dat Chrisjemol hier wat van kan zeggen? Dan heb ik totaal beeld en kan plaatse maken van de totale kosten.

Wordt vervolgd.
Bizar man, niet van die gasten gehoord wat er precies gebeurd is dan?

Is een beetje rondkijken naar oem kuipen niet een optie? Weet niet wat je allemaal nodig hebt?

Hier heb je wat info mbt invoerrechten....

Hoe bereken ik de belasting bij invoer? (voor particulier die goederen uit het buitenland ontvangt van een bedrijf)
 
Zijn jullie een beetje tevreden met de originele rempomp van jullie Blade. Ik heb een 929 en vind het echt een waardeloze rempomp. Zacht en geen enkel vertrouwen in.

Ik vond de standaard rempomp van mijn 929 altijd prima remde, ook was deze altijd wel goed hard.

Ik heb begin dit jaar een nieuwe pomp geplaatst (brembo 19x20 RCS) en dat is echt een wereld van verschil! De eerste keer daarmee op het circuit schrok ik me een ongeluk toen ik de eerste keer flink in de ankers ging: bijna een stoppie en ik kon echt veel later remmen!!
 
Weer aanwezig, en meelezend.
Ik kan nog niet echt wennen aan de nieuwe lay out helaas :)
 
alle 954's hebben lambdasonde in de uitlaat (vlak achter de voetsteun) zitten
ook 929's hebben het daar

dus wil niet meteen zeggen dat jouwe uit californie komt, en een katalysator heeft hij niet

Dat klopt niet, de meeste hebben geen lambdasonde en een conische buis naar de demper toe.
products_262_751475088Full-Honda-CBR-954RR-2003-Red-Black-Sticker-set.jpg


Terwijl mijne zoals deze de rechte buis heeft, en de sonde:

40370d1501275850-corbin-seat-013.jpg
 
Ik ben er ook weer.. Vuurmeisje beterschap!
Alle verandering is nog geen verbetering zullen we maar zeggen.. :unsure:
 
Ik vind het wel meevallen, de nieuwe software is fris en is misschien even wennen maar ik ben er wel blij mee (y)
 
Dank jullie. Zal het eens navragen Chris. Ongetwijfeld zal er wat van bekend zijn want reden 2 man achter mij. Maar toen niet naar gevraagd.
Zal eens kijken wat invoerrechten etc gaat kosten. Maar van een after market altijd inclusief goedkoper dan van origineel. En beesie is al 16 jaar dus niet zo kritisch denk ik maar. Dank voor de link.

In het handboek staat trouwens ook iets over de verschillende modellen met en zonder kat en sonde. Zal moeten zoeken maar heb daar nu even geen tijd voor.
Vind het ook niet zo belangrijk meer. Mijne heeft geen (gehad) dus hoefde ook niet met een kat-dummie. Kon gelijk de titanium bochten en uitlaat monteren en de PC3 erop gooien.

Van de week hoor ik hoe het gaat met de verzekering en wat de restwaarde is die ik dan krijg. Ben benieuwd. Daarna bestellen en weer opbouwen. Leuk projectje. Heb er zin in.
 
Gebeld. Krijg nu mijn motor plus 2400 van de verzekering. Ben er blij mee want kan nu mijn blade weer helemaal tip top maken.
Inderdaad een leuk winterprojectje. Zal het hier wel melden wat het geworden is. Inclusief alle naden en pasgaten.
 
Hoii allemaal ,

Ik zal mij even voorstellen , Ik ben Mike 35 jaar ik kom uit Almere , ik ben eigenlijk al lang op het MF maar tijd niet meer actief geweest hier , ik heb aardig wat motoren gehad , meerdere Hondas CBR 600f2 en F4i , Fireblade 900RR sc33 , Blackbird uit 98 , en nog wat andere motoren nu ben ik sinds ruim een half jaar trotste eigenaar van een 929RR zeer tevreden mee , ik lees hier dan ook graag mee en zal zo af en toe wat posten.
20180913_142507.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan