Het grote Cafe-racer topic deel 2

Weg oma!

Stil hier...

Ik wil nu ook eindelijk eens de stap gaan wagen om zelf een mooie caféracer te gaan opbouwen van scratch.

Nu op zoek dus naar een goedkope basis. Iemand ideeën?
 
Weg oma!

Stil hier...

Ik wil nu ook eindelijk eens de stap gaan wagen om zelf een mooie caféracer te gaan opbouwen van scratch.

Nu op zoek dus naar een goedkope basis. Iemand ideeën?

Wat is goedkoop? En wil je een 1/2/4 cilinder? Enige wensen/eisen?
 
Zo de tering, ik zit na 3 jaar weer eens op MP te kijken naar leuke basissen maar kolere wat zijn die prijzen omhoog geschoten :X

Mijn Suzuki GS650GT gaat ook nog eens goud waard worden op deze manier _O-
 
ja en als je er een caferacer van maakt kan je met de opbrengst je hypotheek aflossen (als ik kijk naar de vraagprijzen op markplaats).
Maar met wat geduld en tijd kan je altijd wel wat vinden, ik heb laatst 2 cx500's gekocht voor 350 euro. de koopjes zitten er wel tussen, maar je moet wel snel zijn.

@linking: leuk, ik heb ook mijn eerste caferacer net af gekregen. Lees je eerst even goed in waar je op moet letten, niet elk model leent zich even goed voor een caferacer, maar voor de handige klussert kan alles natuurlijk. stel jezelf een budget, communiceer dat naar je vrouw/vriendin(of allebei) en verdubbel dat bedrag maar. Let op, wel in die volgorde.
full
 
Laatst bewerkt:
ja en als je er een caferacer van maakt kan je met de opbrengst je hypotheek aflossen (als ik kijk naar de vraagprijzen op markplaats).
Maar met wat geduld en tijd kan je altijd wel wat vinden, ik heb laatst 2 cx500's gekocht voor 350 euro. de koopjes zitten er wel tussen, maar je moet wel snel zijn.

@linking: leuk, ik heb ook mijn eerste caferacer net af gekregen. Lees je eerst even goed in waar je op moet letten, niet elk model leent zich even goed voor een caferacer, maar voor de handige klussert kan alles natuurlijk. stel jezelf een budget, communiceer dat naar je vrouw/vriendin(of allebei) en verdubbel dat bedrag maar. Let op, wel in die volgorde.
[afbeelding]

Haha, daar lijkt het wel op ja :+

Sjieke CX, is goed gelukt! Mooi opgelost ook met het subframe/frame helemaal aangepast :Y
 
leuk gedaan inderdaad. en het budget....... hou maar op, kost altijd net iets meer dan vooraf gedacht. de lol en eer van je werk daar moet je het voor doen, de centen daadwerkelijk eruit halen is een 2e.
 
Sjieke CX, is goed gelukt! Mooi opgelost ook met het subframe/frame helemaal aangepast :Y
Thx, dat heeft Jerryt gedaan, ben er erg blij mee. Hij heeft ook de achterbrug verstevigd en de uitlaat gemaakt, zadel door silvermachines in amsterdam en dan kan het bijna niet meer mis gaan.
 
Weg oma!

Stil hier...

Ik wil nu ook eindelijk eens de stap gaan wagen om zelf een mooie caféracer te gaan opbouwen van scratch.

Nu op zoek dus naar een goedkope basis. Iemand ideeën?
Er zijn wel wat facebookgroepen voor goedkope motoren. Op speurders.nl kun je gratis adverteren, dus dat is voor heel goedkope motoren ook interessanter dan Marktplaats. Hetzelfde geldt voor de onderdelen subgroepen op Marktplaats. Dus niet zoeken binnen motoren->honda, maar onderdelen->honda. Onafgemaakte projecten van een ander kunnen ook interessant zijn, omdat die mensen er vaak echt van af willen.

Verder: succes en open een topic als je begint
 
Verder: succes en open een topic als je begint
Dat heb ik ook gedaan, maar na het uitblijven van reacties ben ik er maar mee gestopt. Het is ook irritant dat je eerst de foto's moet verkleinen en uploaden in documenten of op tinypic eerst moet uploaden en alle reclames weg moet klikken voor je eens een foto op het forum kan dumpen. Facebook is makkelijker wat dat betreft en je krijgt veel meer reacties en adviezen(of je er nou om vraagt of niet)
 
Dat heb ik ook gedaan, maar na het uitblijven van reacties ben ik er maar mee gestopt. Het is ook irritant dat je eerst de foto's moet verkleinen en uploaden in documenten of op tinypic eerst moet uploaden en alle reclames weg moet klikken voor je eens een foto op het forum kan dumpen. Facebook is makkelijker wat dat betreft en je krijgt veel meer reacties en adviezen(of je er nou om vraagt of niet)

Nou, da's niet helemaal eerlijk vind ik. Ook niet zo dat je zelf tig posts hebt gedaan hè. :Z

Dat gedoe met die foto's helpt inderdaad niet nee...
 
Nou, da's niet helemaal eerlijk vind ik. Ook niet zo dat je zelf tig posts hebt gedaan hè. :Z

Dat gedoe met die foto's helpt inderdaad niet nee...

dat is ook wel een beetje waar, op Facebook krijg je veel meer en sneller reacties en je kan makkelijker foto's plaatsen.
 
Nou, da's niet helemaal eerlijk vind ik. Ook niet zo dat je zelf tig posts hebt gedaan hè. :Z

Dat gedoe met die foto's helpt inderdaad niet nee...

Tegen jezelf praten op een forum is ook geen succes, dus ik snap best dat er meerdere hier stoppen met projecten posten als er elke keer weinig gereageerd word.
 
Mijn brikje (K75) is sinds vandaag klaar, althans nog een paar knobbies bandjes eronder en dan istie wat mij betreft done :)

Een paar plaatjes voor het idee:
98dGDWS.jpg

RZKgTCW.jpg

9gNidSP.jpg

r8PlKVk.jpg

SZRwl2s.jpg


:W
 
Dat heb je leuk gedaan, heb je het zadel.zelf gemaakt of zo gekocht? Wat zit er op de bovenste kroonplaat? Is dat de kmteller?
 
Dank je! Het zadel is het duo zitje van mijn oude GSXR, ik heb er een framepje met rem en achterlicht onder gelast, maar daarvoor moest de achterschokdemper ietsje verder naar voren verhuizen dus daar een nieuwe bevestiging voor gemaakt.

Dat ronde geval op de kroonplaat is een VIO, oftewel navigatie maar doet tevens dienst als km teller. ;)
 
Die monoschokbreker aan een kant is wel erg mooi. Alleen de kabels bij jouw koplamp zien er wat rommelig uit.
 


Aloha,

Ik ben nieuw hier en val gelijk in de deur in huis met een vraag.
Ik ben bezig met een caferacer of gezien er best veel eisen zijn een motor met cafe racer eigenschappen.
Ik ben aangekomen bij de wielen en heb zowaar een set gevonden die onder mijn motor passen.
Het gaat om een ducati setje en die moeten onder mijn ducati ss750 uit 1993 komen.
De vraagprijs bedraagt 1500€euro.
Nu is mijn vraag is dit belachelijk veel geld voor een setje als deze?
Ben erg benieuwd of jullie me verder kunnen helpen.

Bvd

Het gaat om WiVo/ akront 17 inch spaakvelgen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het veel geld, volgensmij kun je voor minder geld nieuwe wielen om een bestaande naaf laten spaken.
 
[~[url="http://i471.photobucket.com/albums/rr78/bimotacorse/6C924169-3B30-44F4-A38D-1D56ABBE68D6_zpseiwguvze.png"]afbeelding~][/URL]

Ik ben aangekomen bij de wielen en heb zowaar een set gevonden die onder mijn motor passen.
Het gaat om een ducati setje en die moeten onder mijn ducati ss750 uit 1993 komen.
De vraagprijs bedraagt 1500€euro.
Nu is mijn vraag is dit belachelijk veel geld voor een setje als deze?
Ben erg benieuwd of jullie me verder kunnen helpen.

Bvd

Het gaat om WiVo/ akront 17 inch spaakvelgen.

Belachelijk veel geld.
Ter orientatie: http://www.haanwheels.com/classic-vintage-wheels/aluminium-rims/
Bel ze met de vraag wat het kost.
 
Ik heb afgelopen winter een setje naven aangeleverd en twee alu velgen 2,5"en 3,5"x17 laten inspaken met rvs spaken.Kostte €650.
Komen nog schijven,binnen-en buitenbanden bij.
Weet niet of je zelf naven hebt,als ik verhaal lees zitten er nu nog gietwielen in.
Verder kun je zelf de rekensom maken.
 
Die monoschokbreker aan een kant is wel erg mooi. Alleen de kabels bij jouw koplamp zien er wat rommelig uit.
Dat is standaard BMW, het enige wat ik gedaan heb is de ophanging circa 5 cm naar voren geplaatst, waardoor het zadeltje beter uitkwam. Ik heb naar je geluisterd, ik heb de kabels wat netter laten lopen... althans geprobeerd :X


Grandia schreef op 27 juli 2018 @ 09:48:
Mijn brikje (K75) is sinds vandaag klaar,
niet slecht, maar het blijft een lastige basis met tank, frame en blok die alledrie een andere lijn hebben
Dat is zo...

In ieder geval gisteren mijn bandjes erom laten slaan, driftig aan het slijpen en tappen geweest om toch die veerpootbrug te kunnen behouden en gelijk de poten 7 cm doorgestoken.

Ik vind het wel een bruut apparaat geworden zo, zeker niet eentje van 10 in een dozijn en ook niet echt in een hokje te plaatsen... :+
et7DbnF.jpg

GHkFwks.jpg

7P9oAAY.jpg

20OKGy9.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan