Het grote BSB/Real Road Racing Top Deel 3

Zou het McAms team de scheidingswand voor de pitsbox al besteld hebben...})
Hehe, ik dacht ook na race 1 dat dat er wel in zou zitten. Na de straf die ie kreeg, en de overduidelijke schaamte die Tarran ten toon spreidde net na de race is het volgens mij wel goed gekomen.
 
Volgens papa is er direkt na de race gesproken en heeft Jason er zelfs bij de wedstrijdleiding op aan gedrongen aan Tarran geen straf uit te delen .
Er is bij be wiser ducati wel iets mis trouwens met de motoren van Brookes die heeft gewoon 3 motoren (1 in qual en zondag 2 in race) gebruikt als dat zo doorgaat hebben na oulton geen geld meer .
Maar kan een mooi seizoen worden als de motoren van Brookes heel blijven en Redding er niet meer afgekegeld gaat worden en Tarran zich wat leert te beheersen zijn er mooie races mogelijk .
Ik verwacht ook nog heel wat van Iddon met de nieuwe bmw die werdt in de 2e race buiten de baan geduwd maar reedt beide races op een 5-6 plaats met een bijna standaard bmw omdat er nog geen motorblok en achtervork beschikbaar was in de 2e race hebben ze zelfs een blok van een dealer gebruikt .
 
Redding was voor mij de grote tegenbvaller ! Had echt een bautistatje verwacht..

Wel weer meer spanning gezien dan in een compleet f1 seizoen :P
 
Redding was voor mij de grote tegenbvaller ! Had echt een bautistatje verwacht..
Redding geeft wel meteen weer een andere blik op wat Bautista doet. Min of meer dezelfde omstandigheden ("lager" kampioenschap, nieuwe motor, goed team, MotoGP-coureur), maar resultaten die veel meer in lijn liggen met wat ook van Bautista verwacht werd voorafgaand aan het seizoen. Maakt het lastiger om te zeggen wat nou precies het verschil maakt. Eén ding is zeker: de motor maakt niet zomaar dominant.
 
Bautista is echt wel de betere coureur tov redding denk ik..
Maar de bsb haalt het qua niveau ook niet tov WSBK.

Ik denk dat Bautista een hele goeie basis set up gevonden heeft, gecombineerd met zijn talent en natuurlijk een waanzinnige fiets ( met 20 miljoen toeren )
Misschien moet redding ngo een lekkere set up vinden of nog wennen aan het ontbreken van de electronica..
 
In het bsb hebben ze een restrictie op de panigale gezet die niet als in sbk in het toerental zit maar ik weet ook niet wat excact ze gedaan hebben maar het is wel de bedoeling om wijzigingen aan te brengen als ze zien dat er te grote verschillen in de motoren komen riepen ze .
Ik denk dat we over 2 weken in oulton park wel beter gaan zien hoe de verhoudingen liggen die baan is wat langer en beter voor de ducs denk ik (als die panigales niet elke keer ploffen tenminste)
 
Interessant, wist ik totaal niets van en had dat ook niet verwacht.

Was nu 1 panigale 2 of 3 x geploft ? en die van redding 0 ? alleen 1 x op zn kant geploft
 
Uitlaat van Ducati in BSB is anders dan in WSBK. Heeft te maken met maximale geluidproductie die is toegestaan. In het WSBK is die significant hoger dan in BSB. Daardoor mogen ze in het BSB niet met hetzelfde uitlaatsysteem rijden als waarmee Bautista in het WSBK rijdt. De motoren zijn performance wise dus echt goed te vergelijken met elkaar. Ander verschil is uiteraard ook de traction control die ze in BSB niet hebben.
 
Laatst bewerkt:
Interessant, wist ik totaal niets van en had dat ook niet verwacht.

Was nu 1 panigale 2 of 3 x geploft ? en die van redding 0 ? alleen 1 x op zn kant geploft

Brookes zijn pani is zaterdag tijdens de qual geploft (zodanig dat er onderdelen uit het blok staken)(1) en zondag tijdens race 1 hield het blok er op sommige momenten mee op (ze denken een elektrisch probleem in het blok) en omdat ze niets konden vinden hebben ze het blok weer vervangen voor race 2 (2)
Tijdens race 2 is het blok weer geploft (wat excact weet ik niet maar ze olie kwam er weer uit aan de onderkant (3)

Gelukkig geen problemen bij Redding althanks niet met blok die werdt er alleen gewoon afgekegeld door Andy Irwin in race 2 .
Alles bij elkaar een duur en slecht begin voor get Be Wiser team
 
Brookes zijn pani is zaterdag tijdens de qual geploft (zodanig dat er onderdelen uit het blok staken)(1) en zondag tijdens race 1 hield het blok er op sommige momenten mee op (ze denken een elektrisch probleem in het blok) en omdat ze niets konden vinden hebben ze het blok weer vervangen voor race 2 (2)
Tijdens race 2 is het blok weer geploft (wat excact weet ik niet maar ze olie kwam er weer uit aan de onderkant (3)

Gelukkig geen problemen bij Redding althanks niet met blok die werdt er alleen gewoon afgekegeld door Andy Irwin in race 2 .
Alles bij elkaar een duur en slecht begin voor get Be Wiser team

Zijn er foto's van dat je weet?
 
Zijn er foto's van dat je weet?
Nee , ze waren aan het filmen met eurosport op het moment dat de eerste keer de duc (qual zaterdag) werd teruggebracht achter de box van het team en zijn onmiddelijk begonnen om de kuip eraf te halen om de schade te bekijken .
Op het moment dat ze zagen dat er delen uitstaken werdt als eerste vriendelijk doch dringend verzocht aan de camera om op te s********* dus ze konden niet filmen .
Ik heb wel gezien dat alles werkelijk tot aan het zitje onder de olie zat .
Misschien hebben ze zelf foto's gemaakt voor ducati maar denk n iet dat ze die mogen en willen afgeven .
Wat ik wel heel frappant vondt dat het 3 x brookes was en de andere dus van redding en bridewell geen motor problemen hadden .

Bridewelll hebben ze wel moeten herbouwen na zaterdag om dat die duc totaal was opgevouwen in free practice na een aanvaring met de bmw van Farmer .
Leuk detail was dat de teammanager het ook al had over stoppen met tellen bij 27.000 ponds in een interview op eurosport .
Hier zijn wat foto's daarvan Silverstone BSB: Farmer docked six grid spots for Bridewell crash
 
Nee , ze waren aan het filmen met eurosport op het moment dat de eerste keer de duc (qual zaterdag) werd teruggebracht achter de box van het team en zijn onmiddelijk begonnen om de kuip eraf te halen om de schade te bekijken .
Op het moment dat ze zagen dat er delen uitstaken werdt als eerste vriendelijk doch dringend verzocht aan de camera om op te s********* dus ze konden niet filmen .
Ik heb wel gezien dat alles werkelijk tot aan het zitje onder de olie zat .
Misschien hebben ze zelf foto's gemaakt voor ducati maar denk n iet dat ze die mogen en willen afgeven .
Wat ik wel heel frappant vondt dat het 3 x brookes was en de andere dus van redding en bridewell geen motor problemen hadden .

Bridewelll hebben ze wel moeten herbouwen na zaterdag om dat die duc totaal was opgevouwen in free practice na een aanvaring met de bmw van Farmer .
Leuk detail was dat de teammanager het ook al had over stoppen met tellen bij 27.000 ponds in een interview op eurosport .
Hier zijn wat foto's daarvan Silverstone BSB: Farmer docked six grid spots for Bridewell crash
Ik zag het op twitter Steve Wilf Moore voorbij komen.
Ik heb gevraagd wat tie met die uitlaat gaat doen.
 
Ik zag het op twitter Steve Wilf Moore voorbij komen.
Ik heb gevraagd wat tie met die uitlaat gaat doen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Bridewell en Elliot als dark horses zie voor het kampioenschap .
De OMG Suzuki's zien er goed uit en met Ray Stringer als crew chief (de ervaring als die heeft met motoren) zie ik Elliot heel ver komen .
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Bridewell en Elliot als dark horses zie voor het kampioenschap .
De OMG Suzuki's zien er goed uit en met Ray Stringer als crew chief (de ervaring als die heeft met motoren) zie ik Elliot heel ver komen .

Eerst maar eens een aantal races afwachten lijkt me.. vorig seizoen was er in t begin ook iemand ( met brilletje ) heel snel op de soes, werd later wel anders.
Bridewell vind ik echt zo n top 5 klant, net niet genoeg om constant podium te rijden
 
Eerste sessie testen op Oulton Park vandaag

Bennetts British Superbike session one - conditions dry

1 25 Josh BROOKES Ducati - Be Wiser Ducati 1:35.952 19 20 101.00
2 83 Danny BUCHAN Kawasaki - FS-3 Racing Kawasaki 1:36.372 13 17 0.420 0.420 100.56
3 46 Tommy BRIDEWELL Ducati - Oxford Racing 1:36.461 15 15 0.509 0.089 100.46
4 60 Peter HICKMAN BMW - Smiths Racing 1:36.924 11 14 0.972 0.463 99.98
5 22 Jason O’HALLORAN Yamaha - McAMS Yamaha 1:36.931 13 16 0.979 0.007 99.98
6 95 Tarran MACKENZIE Yamaha - McAMS Yamaha 1:37.092 17 18 1.140 0.161 99.81
7 12 Luke MOSSEY Suzuki - OMG Racing Suzuki 1:37.172 13 15 1.220 0.080 99.73
8 21 Christian IDDON BMW - Tyco BMW Motorrad 1:37.202 12 16 1.250 0.030 99.70
9 2 Glenn IRWIN Kawasaki - Quattro Plant JG Speedfit Kawasaki 1:37.243 16 19 1.291 0.041 99.66
10 10 Josh ELLIOTT Suzuki - OMG Racing Suzuki 1:37.610 12 15 1.658 0.367 99.28
11 33 Keith FARMER BMW - Tyco BMW Motorrad 1:37.696 9 21 1.744 0.086 99.19
12 81 Luke STAPLEFORD Suzuki - Buildbase Suzuki 1:37.725 19 20 1.773 0.029 99.16
13 5 Dean HARRISON Kawasaki - Silicone Engineering Racing 1:37.831 15 16 1.879 0.106 99.06
14 4 Dan LINFOOT Yamaha - Santander Salt TAG Yamaha 1:37.975 8 14 2.023 0.144 98.91
15 18 Andrew IRWIN Honda - Honda Racing 1:38.297 16 16 2.345 0.322 98.59
16 89 Fraser ROGERS Kawasaki - Gearlink Kawasaki 1:38.926 16 16 2.974 0.629 97.96
17 59 Matt TRUELOVE Yamaha - Raceways Yamaha 1:39.007 21 21 3.055 0.081 97.88
18 45 Scott REDDING Ducati - Be Wiser Ducati 1:39.026 15 20 3.074 0.019 97.86
19 77 James ELLISON BMW - Smiths Racing 1:39.128 5 10 3.176 0.102 97.76
20 61 Ben CURRIE Kawasaki - Quattro Plant JG Speedfit Kawasaki 1:39.377 19 19 3.425 0.249 97.52
21 28 Bradley RAY Suzuki - Buildbase Suzuki 1:39.472 21 21 3.520 0.095 97.42
22 7 Ryan VICKERS Kawasaki - RAF Regular and Reserves Kawasaki 1:39.770 9 10 3.818 0.298 97.13
23 8 Shaun WINFIELD Yamaha - Santander Salt TAG Yamaha 1:39.949 7 12 3.997 0.179 96.96
24 6 Xavi FORÉS Honda - Honda Racing 1:40.290 19 19 4.338 0.341 96.63
25 40 Joe FRANCIS BMW - Lloyd & Jones Bowker Motorrad 1:40.593 9 13 4.641 0.303 96.34
26 3 Michael DUNLOP BMW - Tyco BMW Motorrad 1:41.226 9 9 5.274 0.633 95.73
27 90 Sam COVENTRY Kawasaki - Team 64 Motorsports 1:41.349 15 18 5.397 0.123 95.62
28 23 David ALLINGHAM Yamaha - EHA Yamaha 1
 
Eerst maar eens een aantal races afwachten lijkt me.. vorig seizoen was er in t begin ook iemand ( met brilletje ) heel snel op de soes, werd later wel anders.
Bridewell vind ik echt zo n top 5 klant, net niet genoeg om constant podium te rijden
Tja die met dat brilletje is het helemaal kwijt er wordt beweerd dat het 100 % in zijn hoofd zit
 
Uitlaat van Ducati in BSB is anders dan in WSBK. Heeft te maken met maximale geluidproductie die is toegestaan. In het WSBK is die significant hoger dan in BSB. Daardoor mogen ze in het BSB niet met hetzelfde uitlaatsysteem rijden als waarmee Bautista in het WSBK rijdt. De motoren zijn performance wise dus echt goed te vergelijken met elkaar. Ander verschil is uiteraard ook de traction control die ze in BSB niet hebben.

Wat je zegt klopt maar dat is volgens mij niet de hoofdreden. De BSB circuits zijn veelal korter dan bij WSBK waardoor je als coureur baat hebt bij meer power in het midden gebied en onderin de toeren. Lange uitlaat (zoals Be Wiser Ducati) levert over het algemeen meer power onderin, korte pijpen meer topvermogen. Vorig jaar reden ze op de pani V2 ook met hoge (en langere) Termi's, deze waren stukken luider (en mooier) dan het normale gangbare Termi underbelly systeem.

WSBK Aruba.it Duc heeft er ook nooit een geheim van gemaakt dat zij afgelopen jaren op de V2 op zoek waren naar meer power in het midden gebied en daarom met zoveel Akra uitlaatsystemen gereden en getest heeft.
 
Redding mag dan een Brit zijn, hij is natuurlijk groot geworden in het WK en MotoGP circuit. De banen waar er met de BSB gereden wordt zijn voor Redding bijna allemaal nieuw (en hele smal). Ook het rijden zonder elektronica is natuurlijk niet te vergelijken.
Redding gaf na zn eerste dagen op Oulton Park aan dat ie in de broek schijt bij iig Clay hill en nog meer stukken, very scary!

Heeft ook al genoemd dat het raceweekend op Oulton park wss het moeilijkste weekend van de kalender is voor hem.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan