Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

@Robinjo de maten van de schijven zijn:
Buitendiameter Ø275
Naafgat Ø56
Boutgat Ø8
Steek v.d. gaten Ø78
Dikte 6,4

Ik heb:
Buitendiameter Ø275
Naafgat Ø56
Boutgat Ø8
Steek v.d. gaten 78
6 boutgaten
Dikte 5.2

Stond me inderdaad iets van bij dat de 750 dikkere schijven had, ik zoek effe door naar een mooi setje 1000 schijven (of ik hou stiekem de doorboorde en verlies concourspunten :'))
 
Inclusief niet-originele bouten
 

Bijlagen

  • D85ADFD5-60AE-4DCB-B3BB-BE03C9A20D58.png
    D85ADFD5-60AE-4DCB-B3BB-BE03C9A20D58.png
    199 KB · Weergaven: 23
Ik zou deze houden, zijn zo te zien wel origineel maar van gaten voorzien. Is alleen maar beter. Hoewel, je zou eens even met Frank v.d. Biggelaar in Boxtel kunnen bellen. Lijkt me sterk dat hij niks heeft liggen.
 
Jup, :t beste wensen allen.
Moge dit topic in 2019 wat meer levendig worden, mis de oude gs en gsx-jes wel.
Misschien moet ik eens wat vaker in de schuur aan de slag 8)7, in 2020 wordt de eerste gsx1100 belastingvrij .
Gratis rijden *O*, nou vooruit bijna gratis dan.... :P
 
Guido, zou je mijn foto in de OP willen vervangen voor deze? Die rode heb ik immers niet meer.
IMG-20180810-WA0010.jpg
 
Heeft er nog iemand interesse in een bochtenset voor een GSX1100 ? Niet perfect, maar ook zeker niet rot. Alleen het chroom hier en daar wat aangetast.

132C1F23-65EB-4409-8B36-2A73DADDDB2E.jpeg
B06E5635-986C-416D-BEB1-2A3968ADDEC6.jpeg
16CB553D-A91C-46BE-8CB7-1A3A9C7B6AD6.jpeg
5F34C429-BD8C-4B8B-A954-5B6A0B7AA56A.jpeg
 
Zag laatst op Marktplaats een advertentie waarin een paar nette carterbeugels voor een GS550L werden aangeboden voor 35 euro. Ik ging er van uit dat die ook op een “gewone” GS550 passen, maar omdat ik het niet zeker wist bood ik wat voorzichtig 20 euro. Kreeg een reactie terug : NETTE VALBEUGELS uiterlijk 25 euro excl. Verzenden. Voor die prijs besloot ik het risico maar te nemen en maakte de centjes over. Beugels ontvangen, en ze passen op een GS550. Alleen bleek dat de verkoper en ik een wat verschillende opvatting hebben van het begrip “netjes”. Chroom was redelijk tot goed, maar de linkerbeugel vertoonde krassen die op omvallen wijzen. Niet heel erg diep, wat dat betreft zou je nog kunnen meegaan met de omschrijving “netjes”. Wat echter niet zo netjes was, was het feit dat het onderste bevestigingsoog helemaal was afgebroken. Voor mij dus een reden om deze beugels maar niet te monteren. Ik het het wel “netjes” gevonden als de verkoper dat even had laten weten. Dit heb ik hem ook gemaild, maar daar heb ik nu, twee dagen later, nog steeds geen antwoord op gehad. Zegt wel genoeg over deze verkoper. Kom je op Marktplaats dus iets tegen van een zekere Jan Custom die zegt dat het onderdeel netjes is, stel dan een heleboel vragen en vraag om foto’s. Ik zal mijn verlies dan maar nemen.
 
De GS550 is inmiddels voorzien van de NOS originele dempers. Uiteraard ben ik heel benieuwd hoe het klinkt, en ook of het vermogen wat is toegenomen. Met zulk weer zou dat moeten lukken, maar......

Afgelopen donderdag een klein ongelukje gehad tijdens een motortraining. Gevolg daarvan waren drie gebroken middenvoetsbeentjes en een gekneusde rib. Zit nu dus in plaats van op de GS550 op de bank met een gipspootje....
 
Hallo,

Sinds een paar dagen ben ik de trotste eigenaar van een GS750 uit 1977. Hoewel de motor wat liefde nodig heeft, is de basis goed. Mijn plan is om hem rijklaar te maken om lekker te kunnen toeren deze zomer. De fiets heeft helaas wat sporen van het lange stilstaan en de ouderdom; aardig wat roest op de velgen en andere chroomdelen, daarnaast zijn de meeste rubberdelen versteend. Maar voor een motor die 17 jaar ouder is dan ik mag ik niet klagen, bovendien ben ik pas de derde eigenaar.

Om hem op te lappen heb ik het volgende nog nodig:
- vervangende binnenpoten of hele voorvork (van die van mij is het chroom dusdanig beschadigd dat deze altijd zal blijven lekken);
- een contactslot;
- vier luchtfilter rubbers (inlaatrubbers).
Iemand die mij hiermee kan helpen of een adresje weet?
Daarnaast wil ik mijn carburateurs graag ultrasoon laten reinigen, iemand die hiervoor nog een goed adres heeft in de buurt van Groningen of Zwolle?

1388055
 
Voor onderdelen van “ouwe” Suzuki’s moet je naar Biggelaar in Boxtel. Moet al gek gaan wil ie het niet hebben. Tis een eindje rijden vanuit het noorden, maar echt de moeite waard.
 
De rubbers kun je gewoon nog nieuw bestellen. Duur. Dat wel.
Anders oplappen met zwarte polymax. Houdt een aantal jaren prima.
 
Of probeer Marcel Vlaandere in Bolsward, die heeft ook onderdelen voor viertakten. Zoek maar op classic Suzuki parts.
 
Rubbers inderdaad gewoon nieuw bestellen. Kost even wat, maar daar ga je echt plezier van hebben. Niets zo frustrerend als harde rubbers bij je carburateurs.
Biggelaar inderdaad voor originele (second hand) onderdelen. Roukama heeft ook best nog aardig wat.
Ik ben zelf een enorme fan van Vintage Yamaha, Honda, Kawasaki, Suzuki Parts - Z1 Enterprises
Mooie spulletjes, goeie prijzen, oa rubbers 😉 Als je helemaal losgaat met bestellen zijn de verzendkosten te verwaarlozen. Ik heb mijn GS1000 ooit verwend met nieuwe dyna bobines, bougiekabels en kappen, inlaatrubbers en die etterige rubbers die op de luchtfilterbak zitten, en nog meer meuk.
Spoedverzending gedaan en nog steeds goedkoper uit.
 
Gisteren lekkage geconstateerd bij de achter rem......
Gedemonteerd, lekt bij de ontluchtings nippel. Probeer die los te draaien, breekt die af:(..................
Potjandorie. Uiteindelijk uitgeboord en M8 getapt. Maar een bout ingezet met koperen ringetje.

Morgen eens kijken dat ik alles weer in elkaar krijg...
 
Mijn achterrem van een van de 1000’s blijft hangen als ik hem gebruik. Er zit zoveel bagger rond dat achterwiel, ik heb echt geeeen zin om er iets aan te doen 😬
 
Terug
Bovenaan Onderaan