Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Dan vraag ik het maar even hier, misschien meer kans op een reactie:

ben op zoek naar de compressiehoogte van een Suzuki GS850 zuiger.

Via Google ben ik er al achter dat de totale hemdlengte 52mm zou moeten zijn, en de dome zou 16mm hoog zijn. Totale zuigerhoogte dan dus 68mm.

Maar nu dus nog graag de compressiehoogte, iemand? Bvd!
 
Denk dat je meer kans op een reactie hebt als je ff beter uit legt wat je bedoelt.
Hemdlengte en dome (kop van de zuiger) is nog wel te volgen maar compressie hoogte? Geen flauw idee wat je daar mee bedoelt.

Denk dat hoe hoog de zuiger komt samen met de dome en de vorm van de verbrandingskamer in de cilinderkop en de dikte van de koppakking bepaalt wat de uiteindelijke compressie verhouding wordt.
En dat kun je in gemonteerde toestand uitliteren
 
bij deze dan :-)
 

Bijlagen

  • piston-tech.drawing2-001_edited2.jpg
    piston-tech.drawing2-001_edited2.jpg
    67,8 KB · Weergaven: 12
Omdat de motor alleen maar op de choke wou lopen, bedacht ik mij niet langer en besloot de carbs te gaan reinigen. Bij vlotterkamer nummer 1 ging het al mis!! In het bakje lag een stukje van de carb. Het punt daar het asje van de vlotter doorheen gaat is afgebroken.
20180917_190221.jpg
20180917_190231.jpg


Wat kan ik hiermee? Is dit te repareren of moet ik een nieuwe carburateur kopen. Ik heb er al naar gezocht maar kan geen mikuni bs34ss vinden.

HELP
 
Aluminium "solderen" (brazing) met staafjes van b.v. Technoweld kan een oplossing zijn, maar vergt wel eerst enige oefening (en hobbybrander).

Anders een andere set carbs zoeken die incompleet/kapot mag zijn om er een goed onderdeel vanaf te halen. Zoektermen "carburateurs GSX1100" geeft daarbij dan ongetwijfeld meer resultaat dan "BS34SS".
 
Laatst bewerkt:
Bel even naar Biggelaar, die heeft echt wel wat liggen.
Of Bolman in Den Haag, die heeft ook rijen carbs gedemonteerd.
 
Ik doe het op deze manier (foto van mr. Q maar ik doe het precies hetzelfde)
 

Bijlagen

  • 4EDE1D87-0782-4D81-9645-92408FA56469.png
    4EDE1D87-0782-4D81-9645-92408FA56469.png
    269,7 KB · Weergaven: 29
  • 76B45832-1E0F-431F-91A0-E454A1921815.png
    76B45832-1E0F-431F-91A0-E454A1921815.png
    214,1 KB · Weergaven: 29
Sinds kort heb ik een probleempje met de snelheidsmeter van mijn '77 GS550. Als ik optrek en ongeveer 80 km/u rijdt, geeft de snelheidsmeter pas 30 km/u aan, om dan langzaam omhoog te kruipen. En dat is niet omdat het ding de verbluffende acceleratie niet kan bijhouden. Als ik stil sta, duurt het nog enige tijd voor de naald weer op 0 staat, en dat komt ook al niet door de angstaanjagende remkracht van de 550, ook al heeft hij dan dubbele schijven. Kortom, er zit iets fout in het mechaniekje. Iemand bekend met dit probleem? De kabel heb ik al schoongemaakt en een drupje olie gegeven. De kilometerteller en dagteller lopen wel mooi door, gaat aardig gelijk op, dus dat zal wel goed zitten. Denk dus niet dat het in de aandrijving zit.

Tweede punt, ik ben een slordige 14 pk kwijt, ofwel een kleine 25 procent. Schijnt te komen door de vervangingsdempers. De motor loopt er heel mooi op, maar de acceleratie houdt niet over. Is er misschien iemand die zijn 550 heeft omgebouwd tot café racer, en die nog een paar nette originele dempers heeft liggen waar hij wel van af wil? Ik houd mij aanbevolen.
 
Zal me hier ook even melden met Frankenstein :-)
42576554_2180709612201833_2482806729939615744_n.jpg


1980 GSX 1100,
750 w blok erin
bandit 1200 voorvork met wielen
1100 w achter brug.

Ben nu bezig de remmerij te reviseren, en alles klaar te maken voor opstarten weer.
Waar ben ik nog naar op zoek O-) gaskabels 750 w en een kilometerteller opnemer voor op het wiel.
 
Vandaag usd voorvorken gehaald van een gsxr 1100 '92/93. Het balhoofd past 1 op 1... heerlijk!!! De lengte van de poten is uitgerekt 1 cm korter als orgineel. Ik verwacht dat deze dikke poten een stuk minder zullen inzakken dus uiteindelijk perfect.
20181010_160346.jpg


Nu wil ik graag de originele velg erin. Lagers voor de dikkere as heb ik al gevonden. Maar nu komt het moeilijke.... de remschijven!!! Ik kan de klauwen niet naar binnen zetten want dan raken ze de spaken dus de schijven moeten naar buiten en groter. Er zal vast niet, wonder boven wonder, een schijf zijn die zo gaat passen. Het gaat om 1 cm aan beide kanten dus niet te erg....

IMG-20181010-WA0007.jpeg


Morgen gaan eerste de carbs er weer op om de motor goed af te stellen voordat ik de rest ga afmaken zodat alles uit elkaar kan om te spuiten..

Heb er zin in!!!
 
Paar weken geleden een setje originele knipperlichten op de kop getikt. De voorste waren van die plastic imitatiedingen uit Thailand. Niet lelijk, maar toch. ...

Een uurtje prutsen, en de GS550 is weer een stukje dichter bij de beoogde 98% origineel. Helemaal 100% gaat het nooit worden, achter zijn de schokdempers namelijk vervangen door echte Koni's, en die ga ik niet verwisselen voor de originele. Maar ja, gezien het feit dat in die dagen iedereen zijn originele dempers verving voor Koni's, of dat in ieder geval wel zou willen, is het toch een soort van origineel..
 

Bijlagen

  • Knippers.jpg
    Knippers.jpg
    149,2 KB · Weergaven: 14
Terug
Bovenaan Onderaan