Het grote BMW K1600 topic deel 2

Ik heb op mijn k1600 een garmin 660 zitten in de originele plaats boven de tellers .
Dit trekt op niets , zie niets met de zon en omdat de garmin te ver staat en te veel achterover leunt .

Maar ik heb ook dit ; BMW Navigator 4-Button Motorcycle GPS Mount Cradle by Garmin Nav IV V VI • $139.99
maar ik weet niet of er op de K1600 fiches zitten waar ik deze dan inpluggen , weet er iemand dit ?
Ik had een "spin " gekocht om mijn tel op te plaatsen maar ga de mount in de plaats zetten als ik kan pluggen
dan staat de garmin korterbij en kan ik hem plaatsen hoe ik het wil
 
Aan de BMW Nav IV cradle heb je niets i.c.m. een Zumo 660. De knoppen van de cradle werken nl. alleen met BMW Navigator firmware op je GPS toestel. Kun je dus net zo goed / beter kijken naar een Zumo 660 cradle ...

En dan kun je die net zo goed rechtstreeks op de accu monteren, desgewenst met een relais er tussen om deze over het contact te laten schakelen (stuurstroom van achterlicht of parkeerlicht of een ander geschakeld circuit).
 
Ik heb op mijn k1600 een garmin 660 zitten in de originele plaats boven de tellers .
Dit trekt op niets , zie niets met de zon en omdat de garmin te ver staat en te veel achterover leunt .

Maar ik heb ook dit ; BMW Navigator 4-Button Motorcycle GPS Mount Cradle by Garmin Nav IV V VI • $139.99
maar ik weet niet of er op de K1600 fiches zitten waar ik deze dan inpluggen , weet er iemand dit ?
Ik had een "spin " gekocht om mijn tel op te plaatsen maar ga de mount in de plaats zetten als ik kan pluggen
dan staat de garmin korterbij en kan ik hem plaatsen hoe ik het wil
Eens met hierboven: BMW firmware is voorwaarde om je navi d.m.v. knoppen aan het stuur te kunnen bedienen. Als dat niet belangrijk voor je is, dan kun zo'n Zumo 660 ook in de BMW IV cradle klikken (ooit gedaan bij mijn toenmalige 2011 K16GT), maar of het heel blijft durf ik niet te garanderen. Een Zumo 660 cradle heb ik hier trouwens nog wel liggen, en mag je zo meenemen (wel zelf ophalen: omgeving Leiden of Amsterdam).
 
Ik heb een K1600GTL voorzien van navigatievoorbereiding en een BMW Navigator VI. IK heb al alle BT combinaties geprobeerd maar zit met het volgende probleem.

Ik pair de Nav VI met mijn helm en de Navigator VI werkt super, snel en met heldere turn-by-tuen meldingen. Ook als ik eerste de K1600GTL pair met mijn helm, daarna de Navigator VI pair met mijn helm heb ik prima geluid van de BMW audio en prima BT turn-by-turn commando's.

Maar dan pair ik de Navigator VI met mijn IPhone X. Pairing werkt, media werkt, Smart link werkt maar ik merk dat de snelheid uit de Nav VI is. Berekenen van een route duurt 5 tot 10 minuten, de Bluetooth turn-bu-turn meldingen zijn vervormd en de opbouw van het scherm is zo traag dat ik regelmatig in grijs landschap (op beeld) aan het rijden ben.

Schakel ik BT met de IPhone uit maakt de Nav VI weer snel. Schakel ik die weer in is alles weer traag. Maakt niet uit of ik automatisch muziek afspelen utizet, of ik alleen de telefoon functie aan laat staan en Smartlink en media uitzet.

Natuurlijk heb ik de Nav VI al een reset gegeven, factory reset, kaarten opnieuw geladen, enkele kaarten uitgeschakel (Onroute kaart is ook geladen). Allemaal geen verschil. Als de tweede BT verbinding actief wordt is de Nav VI traag als dikke @#$%^.

Ook als ik dit test zonder de motor is dat zo. Dus de K1600GTL heeft er geen invloed op. Ook pairen van de IPhone met Navigator VI als passieve tool (pairen initiatief komt van IPhone) is geen oplossing.

Ik heb diverse andere Garmins en daarmee nooit een probleem gehad. Iemand een idee?
 
Aan de BMW Nav IV cradle heb je niets i.c.m. een Zumo 660. De knoppen van de cradle werken nl. alleen met BMW Navigator firmware op je GPS toestel. Kun je dus net zo goed / beter kijken naar een Zumo 660 cradle ...

Ik HEB de cradle , ga niet naar een andere op zoek , was enkel om te kijken waar ik ergens zo een aansluitingen kon vinden ....
 
Voor banden ben je gauw 350-400 Euro kwijt (bandenspecialist), in April vaak cashback actie's van de bekende merken van zo'n 40-50 Euro.
Ik heb nu bijna 18k km gereden met bridgestone sporttouring evo tg30. Morgen gaan er Michelin pilot 4gt onder(€330, vorig jaar gekocht).
 
Mooie prijzen, maar vast niet in NL. Of ex. montage?
Inclusief montage was ik €423 kwijt voor een voor- en achterband (Pirelli Angel GT), bij de dealer. Dat was overigens inclusief een onderzoekje naar het incidenteel inhouden van de motor bij vertrek uit stilstand, oftewel: uitlezen storingsgeheugen en een software update, maar daar is volgens mij niets voor gerekend.
 
Nee, want de tijd dat een topic na 100 berichten op slot ging is sinds de nieuwe website voorbij, dus we zitten tot het einde der dagen vast in deeltje 2: groundhog day ... :+
 
en ik heb vandaag weer een 400 km gereden , blijft een beer van een motor .....

PS ; ik heb nu al een jaar of 2 een cbr1100 xx met EZS zijspan , het begint weer te kriebelen , zou graag een k1600 een zijspan laten aanbouwen :] ........
ppff , altijd dilema's _O-
 
Ik heb een K1600GTL voorzien van navigatievoorbereiding en een BMW Navigator VI. IK heb al alle BT combinaties geprobeerd maar zit met het volgende probleem.


Ik heb diverse andere Garmins en daarmee nooit een probleem gehad. Iemand een idee?

Ha Hleemans
Je hebt BT op je motor. Dan moet je BT op je Garmin uitzetten. Want, zodra je je Garmin in de motor steek neemt de BT van je motor de Garmin over.
Of te wel, BT Garmin uit, helm pairen met BMW. Even testen of dit goed werkt.
Daarna BT Garmin aan en NIET pairen met je helm. Je helm "hangt" al aan je motor en is zo dus verbonden met je Garmin. Nu alleen je telefoon pairen met je Garmin.
Dus wat krijg je nu; je wordt gebeld, via Garmin opnemen, geluid gaat via Garmin naar BT motor en zo naar je helm.
En gebruik je geen telefoon; BT van Garmin uit als je fiets is voorzien is van BT.
 
Ik heb nu bijna 18k km gereden met bridgestone sporttouring evo tg30. Morgen gaan er Michelin pilot 4gt onder(€330, vorig jaar gekocht).
En de volgende keer koop ik mijn sloffen in duitsland, adresje gevonden en dat scheelt mij €100 op een setje incl. de verzending.
 
Terug
Bovenaan Onderaan