Het grote BMW K1600 topic deel 2

Zo, nieuwe startmotor, startrelais en een stuk bekabeling zijn vervangen of aangepast.
Ook maar gelijk een beurt laten uitvoeren, jaar was toch bijna om.
De laatste jaren steeds een beurt laten doen in november omdat je vanaf 1 november 10% winterkorting op de arbeidsuren kreeg en de motor werd dan gratis thuis opgehaald en teruggebracht.
Maar volgens de dealer was deze actie het afgelopen jaar voor het laatst :? en dus moest ik nu de motor zelf brengen en ophalen, wat dan met het mooie weer van dit jaar dan wel geen straf is maar vergt toch behoorlijk wat tijd van mij en vrouw lief die met de auto voor me rijdt, want ik moet tenslotte ook weer terug.

Ben benieuwd of ik over een paar weken niet toch een mailtje of brief krijg waarin de winteractie wordt aangeprezen ;).
 
Laatst bewerkt:
Ook maar gelijk een beurt laten uitvoeren, jaar was toch bijna om.
De laatste jaren steeds een beurt laten doen in november omdat je vanaf 1 november 10% winterkorting op de arbeidsuren kreeg en de motor werd dan gratis thuis opgehaald en teruggebracht.
Maar volgens de dealer was deze actie het afgelopen jaar voor het laatst :? en dus moest ik nu de motor zelf brengen en ophalen, wat dan met het mooie weer van dit jaar dan wel geen straf is maar vergt toch behoorlijk wat tijd van mij en vrouw lief die met de auto voor me rijdt, want ik moet tenslotte ook weer terug.

Ben benieuwd of ik over een paar weken niet toch een mailtje of brief krijg waarin de winteractie wordt aangeprezen ;).
Deze? Inclusief halen en brengen bij een grote beurt.
 
Die van mij gaat over anderhalve week vertroeteld worden. 10% korting op onderhoud en 20% op de banden. De voorband is na ca. 12000km toch wel aan vervanging toe. Achter kan nog wel maar dan sta ik na 1500km weer op de stoep. Volgens mij zijn dit standaard winterkortingen bij de BMW dealers. Van 1 oktober tot 1 februari of zo dacht ik. Het is nu ook "oktoberfest" en zijn er meer leuke dingen. Was zaterdag even bij Molenaar - erg gezellig!

Ben benieuwd of ik over een paar weken niet toch een mailtje of brief krijg waarin de winteractie wordt aangeprezen ;).

Die van Molenaar lag bij mij eind september al op de mat. Misschien sta je niet in "een" systeem ? Van Simako-Elst krijg ik ook regelmatig nieuwsbrieven (daar heb ik mijn K gekocht dus dat is misschien ook wel logisch dat daar nieuwbrieven vandaan komen). Het kan zijn dat je een officiële brief van BMW heb gemist. Daarin moest je aangeven of je nog mail en zo van ze wilde ontvangen. Dit in het kader van de nieuwe AVG wet ofzo.. Ik heb ingevuld dat ik van alles op de hoogte gehouden wil worden - en zo het geschiede *D
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ook bij miss January de stroomvoorziening aangepast. Ben benieuwd.
Had als leenmotor een nagelnieuwe R1200RT. Wat zal ik er van zeggen, het rijdt en deze had goudkleurige remklauwen. Zat een lage ruit op wat niet prettig was. Kortom was blij dat ik ze alle 6 weer op een rijtje had.
Peter😉
 
Ik heb een probleem met het aansluiten van de K1600 gtl bodemverlichting. Weet je wat het probleem bij jou was? wie heeft het werkend gekregen/. gr Johan
 
Ik heb een probleem met het aansluiten van de K1600 gtl bodemverlichting. Weet je wat het probleem bij jou was? wie heeft het werkend gekregen/. gr Johan

Bij de nieuwe modellen, vanaf 2017, werkt die niet want wordt het niet "zichtbaar" in het menu. Dus de software wil het niet aansturen. Vreemd is nog steeds dat BMW het nog wel aanbiedt in de accesoirelijst op hun motorrad site. Niemand weet het antwoord op de vraag waarom niet...... ik heb het zowel aan bmw nederland als bmw duitsland gevraagd. De dealer heeft het bij mij geinstalleerd maar die kreeg de aansluiting ook niet werkend, ondanks dat de bekabeling gewoon aangesloten kon worden.
 
Ik heb de bodemverlichting zelf op de K16 uit 2012 gemonteerd. Moest het alleen laten activeren bij de dealer. Vervolgens werd het zichtbaar in het menu dashboard. Je kan het dan aan/uit zetten. Hopelijk heb je er iets aan.
 
Aankomende zondag ga ik de VRO-bochten cursus doen en kijken wat er in de loop van de jaren aan verkeerde technieken zijn aangeleerd. Voor mijn gevoel kan ik behoorlijk met de K1600 gt overweg maar er zal nog veel te leren zijn.

Aangezien het de laatste cursus van het jaar is zijn er van de 8 plaatsen pas 4 bezet dus bijna priveles.
 
Aankomende zondag ga ik de VRO-bochten cursus doen en kijken wat er in de loop van de jaren aan verkeerde technieken zijn aangeleerd. Voor mijn gevoel kan ik behoorlijk met de K1600 gt overweg maar er zal nog veel te leren zijn.

Aangezien het de laatste cursus van het jaar is zijn er van de 8 plaatsen pas 4 bezet dus bijna priveles.

In Lelystad? Wat kost het?
 
Even een tussenstandje:

Eerste 10k beurt laten uitvoeren (weliswaar op ~7600 km). Onderhoud kwam op 344 Euro incl. BTW, een nieuwe set banden (Michelin Pilot Road 4 GT) incl. montage op totaal 448 Euro incl. BTW. Aan de factuur te zien zit er 20% korting op de banden, maar dat is natuurlijk wel o.b.v. de adviesprijzen... Online heb je deze set voor 236 Euro incl. BTW, excl. montage.

Hopelijk gaan ze 10.000 km mee, beetje voorzichtig met het gas dan maar _O-
 
Als je normaal doet moet je goed over de 10k heen kunnen. De voorband van mijn dunlops zijn nu wel glad - na 13000km.. Achterband kan echt nog wel mee. Gewoon normaal doen. Is een toerfiets he, geen racefiets ;)_O- Voorbandslijtage is lomp remmen, achterbandslijtage is lomp gas geven. Als je dat een beetje in de gaten houdt (het "nieuwe rijden") dan spaar je dat uit. Ook je slijtage van je schijven, remblokken en het verbruik neemt dan af.. Dit staat natuurlijk los van lekker sturen want dan is alles al op snelheid :+

:]
 
regelmatig je bandenspanning controleren en zo nodig aanpassen scheelt ook veel. Ik zie echt intens veel voorbeelden van mensen die vrolijk met 2.5bar in beide banden rondtokkelen :z
 
regelmatig je bandenspanning controleren en zo nodig aanpassen scheelt ook veel. Ik zie echt intens veel voorbeelden van mensen die vrolijk met 2.5bar in beide banden rondtokkelen :z


:Z

Ja, da's niet slim.. 2.9 - 2.9 staat in het boekje - je hebt verdorie een boordcomputer. Niet dat die supernauwkeurig is maar zeker een goede indicatie.
 
Vorig weekend nog even naar de Nürburgring geweest.
En omleidingen volgen doen we niet :
IMG-20181104-WA0006.jpg
 
haha briljant - Met de gs was een omleiding niet nemen altijd een "extraatje" maar met die 1600 kijk ik toch wel eerst even de kat uit de boom.. Ik zou deze bijvoorbeeld niet genomen hebben en de de-tour hebben genomen. Meer rijden is ook altijd goed ;-)
 
Geen spijt dat je de GSA hebt ingewisseld ?
Ik had twee weken geleden een leenfiets toen de K bij Molenaar stond voor een beurt. Kreeg mijn oude gs een weekend te leen (nou, exact dezelfde configuratie). Heb er wel een dankbaar gebruik van gemaakt. Gaat toch weer kriebelen zo'n gs _O- Zeker de lichte uitvoering (niet de Adv dus) zou voor mij echt een kwajongens-fiets zijn - niet in de onverantwoordelijke zin maar een bospad waar je in mag zou toch genomen worden. Moet met een GSA ook kunnen maar mijn gevoel zegt dat die wat minder makkelijk te handlen is..
 
Vorige week na de Kouwe Potentocht, overigens prachtig weer en dito route, op de terugweg forse trillingen in mijn stuur en af en toe een schurend geluid van metaal op metaal. Toch maar gestopt op de A 12 bij de Shell en de WW gebeld. Diagnose: voorwiellager kaduuk. Hij vond het wel bijzonder dat bij zo'n motor bij 37k de lagers al kapot gingen. En nee, ik gebruik nooit een hoge druk spuit, eigenlijk was ik ze nooit, hoogstens de ruit van dooie vliegen ontdoen. Moest nog 100km naar huis en vond dat niet verantwoord. Dus miss January op transport naar MR monteren en ik achterop bij een maat naar huis. Afgelopen woensdag haar weer opgehaald, na het aftikken van € 350 kon ze weer mee met nieuwe lagers en een verse voorband. Rijdt weer als nieuw😉
 
Vorige week na de Kouwe Potentocht, overigens prachtig weer en dito route, op de terugweg forse trillingen in mijn stuur en af en toe een schurend geluid van metaal op metaal. Toch maar gestopt op de A 12 bij de Shell en de WW gebeld. Diagnose: voorwiellager kaduuk. Hij vond het wel bijzonder dat bij zo'n motor bij 37k de lagers al kapot gingen. En nee, ik gebruik nooit een hoge druk spuit, eigenlijk was ik ze nooit, hoogstens de ruit van dooie vliegen ontdoen. Moest nog 100km naar huis en vond dat niet verantwoord. Dus miss January op transport naar MR monteren en ik achterop bij een maat naar huis. Afgelopen woensdag haar weer opgehaald, na het aftikken van € 350 kon ze weer mee met nieuwe lagers en een verse voorband. Rijdt weer als nieuw😉

Oh dat is wel erg zuur...
 
Geen spijt dat je de GSA hebt ingewisseld ?
Ik had twee weken geleden een leenfiets toen de K bij Molenaar stond voor een beurt. Kreeg mijn oude gs een weekend te leen (nou, exact dezelfde configuratie). Heb er wel een dankbaar gebruik van gemaakt. Gaat toch weer kriebelen zo'n gs _O- Zeker de lichte uitvoering (niet de Adv dus) zou voor mij echt een kwajongens-fiets zijn - niet in de onverantwoordelijke zin maar een bospad waar je in mag zou toch genomen worden. Moet met een GSA ook kunnen maar mijn gevoel zegt dat die wat minder makkelijk te handlen is..

Nee, want op de K1600 heb ik geen herrie meer aan de kop. Hoewel ik bij die omleiding wel dacht: "met een GSA zou ik nu de grootste lol hebben."
Het belangrijkste is dat ik motor kan rijden. Dan het dan met zo'n lomp binnenvaartschip is... Nou ja het zij zo.
 
En nee, ik gebruik nooit een hoge druk spuit, eigenlijk was ik ze nooit, hoogstens de ruit van dooie vliegen ontdoen.

Ik zet wel de hoge druk er op maar vanaf een afstandje en nooit op de assen.. wel op de remmen trouwens..

Nee, want op de K1600 heb ik geen herrie meer aan de kop. Hoewel ik bij die omleiding wel dacht: "met een GSA zou ik nu de grootste lol hebben."
Het belangrijkste is dat ik motor kan rijden. Dan het dan met zo'n lomp binnenvaartschip is... Nou ja het zij zo.

Mmmm ja - dat is ook exact de reden dat ik uiteindelijk de GSA heb weggedaan maar ik vind het geen geen lomp binnenvaartschip. Je kan hier alle kanten mee op. Als je sportief wilt kan dat echt, maar gewoon lekker cruisen gaat super en "eventjes 700km snelweg is geen enkel probleem. Op de gsa was dat wel anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan