Alpenrijder
MF veteraan
Bij het starten altijd de koppeling intrekken, dan hoeft de startmotor de versnellingsbak niet mee te trekken.
Kan net het verschil maken.
Kan net het verschil maken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat doe ik eigenlijk altijd al, en ik heb er nog speciaal op gelet dat ik dat nu ook deed. Maar dat maakte geen verschil, de warme start ging nog steeds slecht...Bij het starten altijd de koppeling intrekken, dan hoeft de startmotor de versnellingsbak niet mee te trekken.
Kan net het verschil maken.
Zit wat logica in.
Het is dan alleen vreemd dat dit pas na 6 jaar gebruik op gaat treden. Dus misschien dat de accu toch ook wat minder aan het worden is, en dat zich dus uit bij warme motor, om bovenstaande redenen...
Is ook wel plausibel. Ik ga maar een afspraak maken met de dealer en kijken wat die er van maakt...Invloed van externe factoren (vuil, vocht, enz.) zal niet bevorderlijk zijn voor de kabel. Er zal mogelijk wat corrosie in zitten.
Mijn K1600GT begint moeilijk te starten bij een warme start. Als ik ergens onderweg even heb stil gestaan (of gisteren zelfs na een minuut of 20). Dan bij het eerste indrukken van de start knop gebeurd er even niets (1 seconde ongeveer, maar het lijkt een eeuwigheid ), waarna hij dan toch de startmotor (met een beetje moeite) laat draaien en de motor aanslaat. Van het weekend zelfs een keer gehad dat er dan waarschuwings symbolen in het display verschijnen.
Bij een koude start (zelfs na een week stilstand in de garage), is er tot nu toe niets aan de hand. Hij slaat dan direct aan.
Is dit een teken dat de accu het aan het begeven is?
En mocht hij vervangen moeten worden zijn er dan (betere) alternatieven dan "de standaard" accu? Heeft iemand ervaring met een Lithium-ion accu in de K1600? Kan die bijvoorbeeld ook met de BMW lader worden opgeladen?
Michelins doen het erg goed in regen/koude, voelt mss wat wollig bij heel erg sportief rijden, maar is gewoon een prima all-round band (klik ). Om die reden - aldus dealer - zitten ze onder alle overheids-K16GT's.
Is inderdaad een dingetje. Ik ben zondag tijdens mijn rond ritje dan ook maar niet gestopt. Maar soms kan je niet anders, en dan blijft het in je achterhoofd zitten...Ik heb dit soms.. Is wel een dingetje bij een spoorwegovergang of open staande brug. Koud zijn er nooit problemen.
Ik vermoed dat het mogelijk ook (deels) de accu zal zijn. Hij is qua gebruiksduur nog niet zo oud (7 a 8 maanden), maar heeft vanwege de versnellingsbak tussendoor een jaar stil gestaan...Een maatje van mij heeft die probleem ook (K1300GT) in veel grotere mate gehad. Die durfde dus voor een stoplicht/spoorwegovergang/brug zijn motor niet uit te doen. Na een hoop gedoe en gecheckt bleek dus gewoon de accu nagenoeg overleden te zijn.
De startproblemen bij warme motor kan ik bevestigen. Ik heb mij door de dealer laten vertellen dat er inmiddels een modificatie vanuit BMW is.
Als ik mij goed herinner is de startmotor vervangen, een extra relais geplaatst en zag ik een extra rode kabel vanaf de accu. Verder bleek mijn 9 maanden oude accu nog maar 10% capaciteit te hebben. Deze is ook vervangen en sindsdien geen startproblemen meer gehad. Hopelijk kan je hier iets mee.
De startproblemen bij warme motor kan ik bevestigen. Ik heb mij door de dealer laten vertellen dat er inmiddels een modificatie vanuit BMW is.
Als ik mij goed herinner is de startmotor vervangen, een extra relais geplaatst en zag ik een extra rode kabel vanaf de accu.
Het is MH geworden. Eerst heb ik met HM gebeld, aangezien die voor mij het dichts bij zijn. Ik kon of een afspraak maken voor begin oktober (ze hebben het druk), dan gingen ze er naar kijken. Of ik kon hem neerzetten bij hun, dan zouden ze er in verloren uurtjes aan werken, maar geen garantie wanneer hij dan klaar zou zijn. Of het onder garantie verholpen kon worden kon nog geen uitspraak over worden gedaan, ze wilden eerst zelf het probleem onderzoeken.Ik denk dat zowel MH als HM goede dealers zijn. MH is mijn dealer en ik ben zeer te spreken over hun service.
Even topic weer markeren ivm de nieuwe forumsoftware ...
Dat zo min mogelijk starten onderweg vergt wel wat planning moet ik zeggen. Pitstops onderweg op een rustig plek, zodat je de motor kan laten lopen...Wordt vervolgd dus... En voorlopig maar zo min mogelijk proberen te starten onderweg.
Weet je al wat je precies gaat laten doen?Overigens gisteren even kort bij tiger leathers geweest. Heb volgende maand afspraak om zadel aan te passen. Was goedkoper dan nieuw zadel.
Weet je al wat je precies gaat laten doen?
Heb destijds ook het eendelige zadel van de GTL laten aanpassen bij Tijger Leather. Was er niet echt tevreden over en het aanpassen was in mijn ogen ook een compromis, geen oplossing; niets ten nadele van Tijger, maar de basis was al niet goed. Heb later een tweedelig GT zadel op de kop getikt en dat was al veel beter.
Gisteren trouwens een "stunt" uitgehaald. Ik moest een beetje tanken. Bij de pomp zat er nog 18km aan actieradius is. Ging 25,93ltr in. Ik had 506km op de tank gereden..
Actieradius stond bij mij al een kilometer of 2 op nul. Zelden zó ver een tank leeg gereden. Toen ging er ruim 26 liter in. En kon ik weer een beetje ontspannen