Het grote BMW K1600 topic deel 2

Vandaag leuk ritje rond Brussel en een stukje Wallonië gedaan. Toch maar even op de autostrade terug naar huis de 200km/uur aangehouden en met het schermpje helemaal naar boven wordt je dan een beetje naar het stuur gedrukt door de turbulentie. Niet echt een onaangenaam gevoel naar mijn mening.
200 km/uur met de BMW is vergelijkbaar met 150 km/uur op de Versys 1000. Alleen de wrapfolie op mijn verstelbare windgeleiders moest er aan geloven.
😉
 
Laatst bewerkt:
Jaja - vanmorgen was het nog "Ik ben al een beetje ouder en ik rij altijd redelijk rustig" 😂

Kan je een beetje fijn rijden daar? Ik heb een aantal dagtripjes naar Vlaanderen gemaakt. Beetje de lijn Antwerpen-Peer zeg maar, dat stuk. Ik Irriteerde me behoorlijk aan de groet hoeveel plaatsjes (lintbebouwing noem ik dan) met tig stoplichting - Ik werd er niet heel vrolijk van. Waarschijnlijk kan dat anders. Maar goed. Als je al in Antwerpen woont knal je redelijk snel naar Zuid Belgie ja - dat doe je n iet zo snel als je in utrecht woont. Ik denk ook niet dat je "even op en neer" naar de Ardennen rijdt
 
Zonder met het vermanende vingertje te staan zwaaien, Frank : 200 km/u is rijbewijs KWIJT... als je geflitst wordt en er is extra-veel politie op de weg dit weekend ivm de alcoholcontrole-marathon...

Ik heb ook al een paar keren met de K1600GT gereden en je zit inderdaad op 1-2-3 aan de + 200 met dat ding (... een echte rijbewijsvreter...), maar ook met de "vals trage" Versys 1000 ga ik véél te ongemerkt richting 180 km/ u, hoor :+.

Als Antwerpenaar rij IK dan weer veel liever in Zeeland (veel open wegen en haast geen lintbebouwing die inderdaad bijzonder lelijk én ergerlijk is...én ook geen algemeen geldende 70 km/ u, zoals thans overal in Vlaanderen)...
 
Jaja - vanmorgen was het nog "Ik ben al een beetje ouder en ik rij altijd redelijk rustig" 😂

Kan je een beetje fijn rijden daar? Ik heb een aantal dagtripjes naar Vlaanderen gemaakt. Beetje de lijn Antwerpen-Peer zeg maar, dat stuk. Ik Irriteerde me behoorlijk aan de groet hoeveel plaatsjes (lintbebouwing noem ik dan) met tig stoplichting - Ik werd er niet heel vrolijk van. Waarschijnlijk kan dat anders. Maar goed. Als je al in Antwerpen woont knal je redelijk snel naar Zuid Belgie ja - dat doe je n iet zo snel als je in utrecht woont. Ik denk ook niet dat je "even op en neer" naar de Ardennen rijdt

Af en toe denk ik nog dat ik 20 jaar ben en dan gaat de kraan wel eens open 😉maar dat gebeurt echt ni veel hoor. Ik heb op 4 weken 2000km gereden en heb een gemiddeld verbruik van 5,3 l/100km, dat bewijst wel dat ik geen hard rijder ben denk ik. Vlaanderen is niet echt plezant om door te rijden inderdaad zoals slijkmoto ook zegt. Ik heb familie wonen in Corbion bij Bouillon en Bogny aan de Maas en daar rij ik regelmatig naar toe. Ik neem dan de autostrade en in Namen rij ik er af en rij binnendoor verder. Ik moet ook wel zeggen dat de kwaliteit van de wegen in Wallonië er niet beter op geworden is maar dat neemt niet weg dat ik er graag rond rij👍
 
Zonder met het vermanende vingertje te staan zwaaien, Frank : 200 km/u is rijbewijs KWIJT... als je geflitst wordt en er is extra-veel politie op de weg dit weekend ivm de alcoholcontrole-marathon...

Ik heb ook al een paar keren met de K1600GT gereden en je zit inderdaad op 1-2-3 aan de + 200 met dat ding (... een echte rijbewijsvreter...), maar ook met de "vals trage" Versys 1000 ga ik véél te ongemerkt richting 180 km/ u, hoor :+.

Als Antwerpenaar rij IK dan weer veel liever in Zeeland (veel open wegen en haast geen lintbebouwing die inderdaad bijzonder lelijk én ergerlijk is...én ook geen algemeen geldende 70 km/ u, zoals thans overal in Vlaanderen)...

Hey Marc, ik ga nu niet beweren dat de Versys 1000 een slechte motor is he, dat zou wat belachelijk zijn😉 Het zijn gewoon 2 verschillende motoren en met de Versys rij je makkelijker een stukje off road wat met de BMW de bedoeling niet is. De BMW is een echte asvalt vretende toer machine die ook wat lager bij de grond ligt. Ik ben wel verschoten van zijn lichtvoetigheid in het bochtenwerk ondanks het zwaardere gewicht dan de Versys (+90kg). Het aller grootste verschil is de motor. Ik snap ni dat BMW er een muziek installatie met luidsprekers op gezet heeft, dat ding staat nooit op bij mij, ik wil niks missen van het geluid van de motor.
Dat gegrom van de 6 cilinder is de mooiste muziek die er is en maakt van iedere kilometer een feest🤪
 
De prijs viel nog mee, tweedehands natuurlijk😉 Ik heb de Versys aangekocht voor iets meer dan 10.000 en verkocht na 2 jaar voor 8.850.
Voor de BMW heb ik 8.250 moeten opleggen en heb 2 jaar garantie. Das toch niet te zot vind ik. Er stonden maar 14.479 km op de teller.
Nieuw kost de K1600 wel bijna 30.000€ natuurlijk🤪
 
Dat is inderdaad een heel nette prijs voor zo'n jonge topmotor als je GT... maar jouw eigen Versys had ondertussen wel voor een klein kapitaaltje aan extra's gekregen van jou... :P

Ik ben zelf geen fan van carbon, maar voor de liefhebber is dat uiteraard een buitenkansje geweest.

Ik besef dat het vloeken in de kerk is op dit topic, maar zelf ben ik afgehaakt van de K-reeks, na een teleurstellende ervaring indertijd met m'n K1300GT... (en na eerst een desastreuze K1200S te hebben gehad).

Als toermotor kent de K1600GT echter zijn weerga niet... alleen is hij te zwaar om dagelijks in Zuid-Frankrijk de naburige kloof met zijn vele haarspeldbochten te worden ingestuurd, met mijn vrouw achterop (of ik kan niet goed genoeg rijden)... daar schittert dan weer m'n GS...
 
Ik heb de Versys praktisch origineel verkocht en de carbon onderdelen en de andere extra's apart verkocht. Ik ga niet beweren dat ik alles gerecupereerd heb maar toch 60%😉 Dat is natuurlijk het voordeel als je alle oem onderdelen bijhoud ipv te verkopen. Uit ervaring weet ik dat een gepimpte motor minder opbrengt dan een originele versie. Onderhoud is natuurlijk het belangrijkste bij de verkoop van een tweedehands motor. Mijn Versys zag er beter uit toen ik hem verkocht dan toen ik hem zelf kocht🤪
 
Laatst bewerkt:
Af en toe denk ik nog dat ik 20 jaar ben en dan gaat de kraan wel eens open 😉maar dat gebeurt echt ni veel hoor. Ik heb op 4 weken 2000km gereden en heb een gemiddeld verbruik van 5,3 l/100km, dat bewijst wel dat ik geen hard rijder ben denk ik. Vlaanderen is niet echt plezant om door te rijden inderdaad zoals slijkmoto ook zegt. Ik heb familie wonen in Corbion bij Bouillon en Bogny aan de Maas en daar rij ik regelmatig naar toe. Ik neem dan de autostrade en in Namen rij ik er af en rij binnendoor verder. Ik moet ook wel zeggen dat de kwaliteit van de wegen in Wallonië er niet beter op geworden is maar dat neemt niet weg dat ik er graag rond rij👍

Richting Bouillon lijkt het me inderdaad ook veel mooier worden. Als je de satellietfoto's erbij pakt is dat 1 bak bos daar. Kan nooit vervelend rijden zijn. Over die wegen. Ik weg wel eens gekscherend gezegd dat de enige juiste motor voor België een lompe all-road is a la een GS of KTM ofzo :D

Anyhow - ik heb foto's van die VStream iets anders gerangschikt (klikkerderklik)
 
Laat hem toch doen. Hoe eerder ze dergelijke zotten van de weg halen des te beter. En nee je brengt met zo'n gedrag niet alleen jezelf in gevaar. Was dat maar waar.
 
Hans heeft gelijk, ik moet me aan de regels houden en aan de veiligheid van anderen denken. Ik denk dat ik een 30 seconden de 200 heb aangehouden en eigenaardig genoeg lijkt dat helemaal niet zo snel. Het was ook rustig op de snelweg want ik denk dat ongeveer 3 auto's heb ingehaald. Maar ja, het mag niet he😉Aan de andere kant. S'morgens om 5.40 u op de ring van Antwerpen, passeer ik de oprit waar de woon werk camionetten uit Wommelgem en omstreken er op komen en persé naar het linker rijvak willen om 3 kilometer verder terug helemaal naar rechts te moeten om de craeybeeckx tunnel te nemen. Als ik daar de toegestane snelheid van 100 km/uur rij dan ben ik een vogel voor de kat. Ze laveren daar met hun busjes (meestal zonder achter en zijruiten = slecht zicht naar achter toe) tussen de vrachtwagens met snelheden van 130 en meer. Dat daar niks aan gedaan wordt dat snap ik niet, dat is echt spelen met levens van anderen. Ik MOET daar ook 130 of meer rijden om te kunnen anticiperen op die mafketels hun capriolen of ik ben zelf de sigaar. Ik ben altijd heel tevreden dat ik dat stukje ring achter de rug heb. Met de vakantie in het vooruitzicht wordt nog iets erger. Heel veel Nederlanders vertrekken dan met de auto en sleurhut zoals ze dat zelf zo leuk zeggen richting het zonnige Frankrijk. Ze rijden net zoals wij in het buitenland op de gps en blijkbaar gaat dat aan diezelfde Craeybeeckx tunnel als eens mis zodat ze eerst richting boom rijden en op het laatste stuk waar een doorlopende witte lijn staat toch maar beslissen om links te gaan. Ook de Nederlandse automobilisten zonder camper zitten dan meestal zo tot de nok vol geladen dat ze hun achteruitkijkspiegel niet kunnen gebruiken. Gelukkig is dit een jaarlijks wederkerend fenomeen dat ik na 35 jaar woon werk verkeer al wel door heb. Ik heb dan ook wel begrip voor onze noorderburen omdat zij daar ook niet veel passeren en ga dan ook niet lullig doen en met mijn lichten dimmen of toeteren omdat ze een foutje maken. ik wou maar even toelichten dat ik helemaal geen snelheidsduivel ben en wel degelijk rekening hou met de andere weg gebruikers, toch kan je in sommige situaties beter gas geven dan remmen. Maar toch heeft Hans gelijk😉
 
"Camionetten" - heerlijk taaltje dat Vlaams... - Mooi verhaal :-)
Lijkt me leuk om een keer die kant op te komen als de tijd/situatie het toelaat...
 
"Camionetten" - heerlijk taaltje dat Vlaams... - Mooi verhaal :-)
Lijkt me leuk om een keer die kant op te komen als de tijd/situatie het toelaat...
Altijd welkom he shades, Utrecht is wel een eindje van Antwerpen. Ongeveer 140 km? Ik zou je de gruwel van onze slechte wegen willen besparen en eerder jouw kant uitkomen op een keertje. Ik doe ook al wel eens een toertje Veerse meer of Zeeland en dan terug naar huis omdat ik daar vroeger veel gesurft heb. Buiten de betere wegen in Nederland vind ik het bij jullie trouwens veel mooier dan bij ons. Het is niet te geloven dat België strenge urbanisatie wetten hanteert, een zootje ongeregeld is het hier en de gezelligheid is ver zoek in onze woon gebieden, dat is in Nederland wel anders😉
 
Laatst bewerkt:
Hans kan dan wel gelijk hebben... de manier waarop je daar uiting aan geeft, kan ook anders... het moet er hier allemaal toch niet zo belerend en bitsig aan toegaan... maar misschien ben ik op dit ogenblik wat (te) mellow ... , onze tweede kleindochter is een uurtje geleden geboren... *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan