Het grote BMW K1600 topic deel 2

Hallo allemaal!

Ik ben een tijdje weg geweest, maar hier ben ik weer. Dit keer met twee vragen.
1. Mijn handvatverwarming doet het niet meer aan de linker kant. Heeft iemand dit wel eens zelf opgelost?
2. Heeft iemand recentelijk nog zijn banden vervangen? Zijn er positieve ervaringen met een specifieke band?

Groetjes Richard

"Een tijdje"... meer dan een jaar :D - welkom terug!

Over banden - ik heb wederom dunlops er op laten zetten maar als je terugbladert zijn er ook positieve bevindingen over de pirelli
 
Ik ben ook een tijdje afwezig geweest en heb mijn BMW K1600 gt verkocht.
Reden voor de verkoop is de aanschaf van een jong gebruikte BMW K1600 gt uit 2017 met 5.321 km op de teller.

Tevens full options inclusief een achteruit.
Donderdag bij de dealer de TomTom overzetten en diverse extra's die ik zelf op de oude K had geplaatst.

En de nieuwe komt ook bij Motorarena vandaan zoals al gerefereerd werd in een ander bericht.
 
Laatst bewerkt:
De Michelins die er nu op liggen zijn na 8.500 km bijna op. Geen slechte ervaringen mee, af en toe een stapje opzij (ligt meer aan mijn rijgedrag).
Volgens het Duitse K-forum schijnt de Pirelli Angel GT A II het goed te doen. Deze gaan er binnenkort onder bij mij.
 
TomTom zit bij mij in het vak waar normaal de Garmin gemonteerd zit.
Ik zal kijken of ik nog een foto kan terugvinden anders maak ik wel een nieuwe zodra ik de TomTom op mijn nieuwe fiets heb gemonteerd.
 
Laatst bewerkt:
1k0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties over de banden.
Ik heb besloten om de Pirelli Angel GT te gaan proberen, want ik ben heel benieuwd!
Overigens heb ik op de Dunlop Roadsmart nu ruim 14.000 km staan en ik zit op 1,5 mm profiel.

@Erwin, ik zag op het plaatje wel een groene N, vooral in de reflectie op de zijkant van de display.
Ik ben al twee jaar niet meer naar de BMW-dealer geweest voor updates. Je weet nooit hoe lang je motor aan de computer staat en wat je mag aftikken.
 
®win: Op de foto lijkt het inderdaad dat de N in het wit is maar de belichting stond niet helemaal oké.
In het echt is hij gelukkig groen van kleur.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal!

Ik ben een tijdje weg geweest, maar hier ben ik weer. Dit keer met twee vragen.
1. Mijn handvatverwarming doet het niet meer aan de linker kant. Heeft iemand dit wel eens zelf opgelost?
2. Heeft iemand recentelijk nog zijn banden vervangen? Zijn er positieve ervaringen met een specifieke band?

Groetjes Richard
Het handvat zit verlijmd aan de plastic houder waarmee die vastgeschroefd zit aan het stuur, dus tenzij er een breuk zit bij de draden die uit het handvat komen kan je er weinig mee behalve vervangen voor nieuw
 
Ja hoor , willen centen pakken op de bmw en centen op uw inruil , dubbel is eens zo veel :)
Ze mogen van mij geld verdienen, maar 3000 E terugkrijgen voor 2 motoren... Daar krijg ik een besodemieterd gevoel van. Zelfs een BMW dealer geeft standaard al meer terug. Update - dealer uit Groningen/Heerenveen geeft niet iets meer terug, maar nog altijd 2500 minder als elders. :?
 
Laatst bewerkt:
Ze mogen van mij geld verdienen, maar 3000 E terugkrijgen voor 2 motoren... Daar krijg ik een besodemieterd gevoel van. Zelfs een BMW dealer geeft standaard al meer terug. Update - dealer uit Groningen/Heerenveen geeft niet iets meer terug, maar nog altijd 2500 minder als elders. :?
Waarom ga je dan niet naar "elders"?

Ik vind het maar lastig om hier iets van te vinden zonder alle getallen en de respectievelijke motoren te kennen. Bijvoorbeeld, wat voor motoren wil je inruilen? Want een spreiding van 2500 in wat ervoor geboden wordt - op een bedrag van 3000 tot 5500 dus kennelijk - vind ik nogal fors (en onwaarschijnlijk als het in alle gevallen om een vergelijkbare ruil gaat).

Soms helpt het om stomweg voorbij te gaan aan de getallen voor vraag- en inruilprijs, want dat is toch allemaal subjectief gedoe. Dus gewoon zelf een bedrag roepen dat je bij wilt betalen: als de handelaar je als klant wil én een mogelijkheid ziet om e.e.a. leuk/slim in de boekhouding te verwerken, dan kun je geluk hebben. Ik heb op die manier vaak genoeg motoren ingeruild voor een (op papier) hoger bedrag (en voor mij dus een gunstiger afschrijving) dan waarvoor die dingen naderhand in de showroom stonden. En reken maar dat de handelaar er nog steeds aan verdiende. De meeste handelaren gaan gewoon voor cashflow, en de rest is een boekhoudfeestje.

Twee motoren inruilen op 1 is in mijn ervaring sowieso niet handig, en vaak wordt dat ook gewoon geweigerd. De handelaar zit immers niet op voorraad te wachten, want hij was handelaar geworden om die nou juist de deur uit te werken.
 
Waarom ga je dan niet naar "elders"?


Ik vind het maar lastig om hier iets van te vinden zonder alle getallen en de respectievelijke motoren te kennen. Bijvoorbeeld, wat voor motoren wil je inruilen? Want een spreiding van 2500 in wat ervoor geboden wordt - op een bedrag van 3000 tot 5500 dus kennelijk - vind ik nogal fors (en onwaarschijnlijk als het in alle gevallen om een vergelijkbare ruil gaat).

Soms helpt het om stomweg voorbij te gaan aan de getallen voor vraag- en inruilprijs, want dat is toch allemaal subjectief gedoe. Dus gewoon zelf een bedrag roepen dat je bij wilt betalen: als de handelaar je als klant wil én een mogelijkheid ziet om e.e.a. leuk/slim in de boekhouding te verwerken, dan kun je geluk hebben. Ik heb op die manier vaak genoeg motoren ingeruild voor een (op papier) hoger bedrag (en voor mij dus een gunstiger afschrijving) dan waarvoor die dingen naderhand in de showroom stonden. En reken maar dat de handelaar er nog steeds aan verdiende. De meeste handelaren gaan gewoon voor cashflow, en de rest is een boekhoudfeestje.

Twee motoren inruilen op 1 is in mijn ervaring sowieso niet handig, en vaak wordt dat ook gewoon geweigerd. De handelaar zit immers niet op voorraad te wachten, want hij was handelaar geworden om die nou juist de deur uit te werken.

Ben met "elders" bezig :-)
En ik begrijp dat 2 motorfietsen lastiger is voor bepaalde motorzaken, maar het zijn geen barrels of zwaar gebruikte motoren (en die prijs die men biedt is wel op zulke motoren gebaseerd). Maar goed, geef mij eens een voorbeeld hoe ik anders hier mee om zou kunnen gaan? "als de handelaar je als klant wil én een mogelijkheid ziet om e.e.a. leuk/slim in de boekhouding te verwerken, dan kun je geluk hebben. Ik heb op die manier vaak genoeg motoren ingeruild voor een (op papier) hoger bedrag (en voor mij dus een gunstiger afschrijving) dan waarvoor die dingen naderhand in de showroom stonden"..

Want merk dat men weinig toegeeft op de verkoopprijzen, en bepaalde winkeliers/zaken wel heel onrealistische prijzen geven.
Maar als ik je zo lees met een gunstiger afschrijving, haal ik uit dat je een zakelijk rijders bent of?
 
ja je moet soms wat geluk hebben , ik heb zelf enkele keren zaken gedaan met Jager motoren in het noorden van nederland en soms goede deals gehad en soms deals die hij wou maken maar die serieus ten kosten zouden gaan voor mij .... het lijkt erop dat ze na enkele keren denken , hij komt toch weer terug :)
 
En anders toch es bij mijn tip van Motor Arena te Deurne langs gaan (of bellen), die van mij komt er weg en nog geen moment spijt gehad van (1) de deal en (2) de staat / kwaliteit van de geleverde motor... Hij importeert veel uit Duitsland, volgens mij van BMW medewerkers o.i.d. (die elk jaar nieuw speelgoed uitzoeken). Oftewel jong en met weinig KM's op de klok.
 
Die van mij komt ook bij Motorarena vandaan, mijn tweede motor al bij hun en niets dan lof.
Ik heb hem afgelopen donderdag opgehaald, 2 jaar oud met 5.321 km op de klok.

Bijna een dag samen met Willie gesleuteld om al mijn opties op de nieuwe motor over te zetten.
Super service!!!

Bij inruil van motorfietsen moet je wel in ogenschouw houden dat de dealer er ook iets op moet verdienen, garantie moet geven en het ook er vanaf hangt of de dealer ze koopt met eigen geld of afhankelijk is van een bank.
Ook bij de dealer moet de schoorsteen roken, alleen zal die bij de ene harder roken dan bij de andere.
 
Terug
Bovenaan Onderaan