Het grote Bimota topic

Wilbers nieuwe importeur Bimota
Na flink wat jaren in veel landen geen echte vertegenwoordiging meer te hebben gehad heeft de Duitse veringspecialist Wilbers het importeurschap van Bimota naar zich toegetrokken. Naast Duitsland wordt het nieuwe Bimota by Wilbers importeur voor de landen Oostenrijk, Zwitserland, België en Nederland.

Naast het importeurschap voor deze vijf landen krijgt Bimota by Wilbers de verantwoording over het bestaande dealernetwerk, dat de komende jaren flink moet worden uitgebreid met nieuwe dealers en service points waar onderhoud aan de Bimota's kan worden gepleegd.

De samenwerking tussen Wilbers en Bimota is echter nog verder gegaan. In de toekomst zullen alle Bimota's van Wilbers vering worden voorzien, te beginnen met een serie monoshock achterdempers die inmiddels al voor elk afzonderlijk model zijn ontwikkeld.
http://www.motorfreaks.nl/nieuws/algemeen-nieuws/wilbers-nieuwe-importeur-bimota.html
Goed nieuws voor Bimota, een groter dealer en service points netwerk maakt de drempel om een Bimota te kopen weer kleiner.
 
Zag voor het eerst een Bimota toen ik een jaar of 16 was. was toen een SB2 deze stond toen bij Ton Borsboom in Nunspeet. Ik was hevig onder de indruk van deze motor. Deze SB2 is tot nu toe altijd mn favoriete Bimota gebleven. Heb zelf nooit een bimota gereden laat staan er zelf 1 gehad te hebben.
 
Van de week nog iemand op Assen gespot met een YBR.
Helaas moesten ze die ook nog uit de grindbak halen. :/
 
Laatst bewerkt:
Dat is Kl.te. Rijder ok?
Verder dus geen Bimota eigenaren alhier....
Ik heb alleen nog een foto uit 2003 van mijn ex. :+

full


Met de fantastische kuip uit één stuk. :X

full


Olie peilen of bijvullen moet het ook los.
Of olie verversen in zijn geheel eraf. _O-
 
Laatst bewerkt:
Voorwiel moet erdoor getild worden dan??
Je kon de kuip wel dermate buigen :X dat het wiel er niet uit hoefde.
De kuip is één geheel, maar alleen niet flexibel bij het bovengedeelte.
Als je alleen sleutelt dan ben je Octopussy. :+
Waarom heb je de Bimota weggedaan ?
Het concept met de kuip en de zitpostie zat me toch wat tegen.
In de basis was het een FZR600, maar erg compact voor mijn 1.82. Stuuruitslag minimaal. Echt een racer.

Het zitgedeelte is ook uit één stuk en de tank los eronder met wat tussenruimte.
Dat lekte ook nog benzine omdat de dichting niet aansloot.
Heb wat nachten wakker gelegen van de dampen. (Stond in de woonkamer) _O-
Hierdoor is ook de tankdopsleutel nog eens een keer afgebroken.
Dat mechanische gedeelte had nog wel wat te verduren. (Aantrekken losse tank en dichten op tank/zitgedeelte)

Verder is een design met luchtinlaten vanuit de kuip naar de tank bijzonder achterhaald. (Al in 2003)

De afwerking van de YB6/YB6SR is matig.

Maar bijvoorbeeld de SB8 blijft ik wel kicken vinden. :9~ :9~
 
Laatst bewerkt:
Ben 2 jaar geleden nog naar een Bimota Furano wezen kijken.Moest €10.000 kosten.Was er helemaal leip van toen dat ding uit kwam en natuurlijk de 164PK.
Helaas naar de maatstaven van nu vond ik hem erg verouderd en dan vooral de standaard Yamaha tellers en schakelaars en nog wat zooi van Yamaha wat erop zit.Het frame en ander freeswerk van Bimota is wel nog steeds om je vingers bij af te likken.
Ook een keer een proefrit gemaakt in bij Johan vd Wal op een SB6 maar was niet mijn ding.
 
Hier ook een nieuwe Bimota eigenaar. Afgelopen week een DB6 uit 2007 gekocht die wel wat liefde kan gebruiken. Ligt op dit moment helemaal uit elkaar om te spuiten en weer opnieuw op te bouwen.

Helemaal soepeltjes verloopt het nog niet. De vorige eigenaar heeft de motor herspoten (niet origineel) na een klein schuivertje. Ik wil haar nu in ere herstellen maar heb daarbij een deeltje (Wit/rood) nodig om de kleur te matchen.
Dus als iemand nog een kapje te koop/te leen heeft liggen in wit/rood dan zou ik dat zeer op prijs stellen.

Voor de rest ziet ze er nog spik en span uit. Zo uit elkaar zie je pas echt hoe mooi ze in elkaar zit. Nog niet te praten over al het handwerk wat er in zit.
Rijdt en klinkt overigens ook fantastisch, wel wat minder vermogen dan mijn Brutale 800.
 
Hej, ik heb interesse om een bimota yb6 te kopen. Deze staat in Duitsland te koop. Het betreft een yb6 van maart 88. Maar zover ik kan terugvinden zouden deze niet in deze kleuren geleverd zijn. Is er hier iemand die hier meer info over heeft? Kan dit de originele bestikkering zijn? Lijkt me meer op deze van de yb6 erup/ yb8.
Alvast bedankt! Joan
 

Bijlagen

  • 320501E5-8B42-4EA3-9DCB-AA2B027B5529.png
    320501E5-8B42-4EA3-9DCB-AA2B027B5529.png
    517,1 KB · Weergaven: 18
Terug
Bovenaan Onderaan