zal ik veel verschil merken kwa grip in de bochten met de 023 ten op zichte van de 016?
is de 016pro harder int midden dan de 016? dus die word minder gauw vierkant?
bedankt voor de reacties/meedenken!!
hier de vraag maar even gezet om het lopende geval af te makenzoals door superBlackBird ook al gezegt, dat je 2,3,5 of ontelbare verschillende compounds in je band hebt zitten wil niet zeggen dat ze slijtvaster zijn dan 1 met single compound.
[heel verhaal]
als je twee soorten banden van hetzelfde merk wil gaan gebruiken, plaats dan altijd de zachtste band voor
Dus als je achterband zachter is dan je voorband moet je de 180 band voor monteren en de 120 band achter?
maar dan creëer je alsnog een multicompound die niet slijtvaster hoeft te zijn dan een singlecompound rubber.Er zijn ook andere manieren om het effect van multi-compounds te verkrijgen met een band met single compound.
Een voorbeeld daarvan is de Metzeler Racetec, waarbij de gordelspanning in het karkas aan de randen verschilt, waardoor er aan de zijkanten meer rubber op de baan komt te liggen.
of meer lucht in je band pompen om hem harder te krijgenDus als je achterband zachter is dan je voorband moet je de 180 band voor monteren en de 120 band achter?
of 2712 post graag, zonder zich in de materie te verdiepen ......Ik wist niet dat banden over het algemeen sociaal aangelegd zijn.
Hoe weten die banden dit van mekaar?
"ga niet zomaar met twee verschillende bandenmerken rijden, het rijgedrag van je motor kan onvoorspelbaar worden, kijk even in de lijst verderop in de OP naar mogelijkheden met goede ervaring"
worden die banden dan boos ofzo? "metzeler denkt -"wat een dunlop vanvoor? fuck it de berm in!"- ...
Dit is meer een gevalletje van "meneer de verkoper verkoopt graag"
Ik wist niet dat banden over het algemeen sociaal aangelegd zijn.
Hoe weten die banden dit van mekaar?
"ga niet zomaar met twee verschillende bandenmerken rijden, het rijgedrag van je motor kan onvoorspelbaar worden, kijk even in de lijst verderop in de OP naar mogelijkheden met goede ervaring"
worden die banden dan boos ofzo? "metzeler denkt -"wat een dunlop vanvoor? fuck it de berm in!"- ...
Dit is meer een gevalletje van "meneer de verkoper verkoopt graag"
Ik daag jullie uit om een onafhankelijk onderzoek te vinden dat bevestigd dat het verschil in merk (voor en achter) onvoorspelbaar gedrag veroorzaakt.
Als ik daar rationeel over nadenk kan ik me niet bedenken waarom het zou uitmaken.
De voorband reageert altijd anders dan de achterband omdat hij zich op een andere plaats bevind tegenover de motor, de rijder en de baan.
Net zoals de flex in het frame, veringen en gewicht alsook positie van de rijder een invloed heeft op het gedrag van de motor, al die dingen kunnen onvoorspelbaar gedrag veroorzaken.
En dat heeft alles met de onervarenheid van de bereider te maken en niets met het merk van voor en achterband.
Als mijn moeder op een motor stapt en em start en 5 seconden later ondersteboven in de berm ligt omdat ze het vermogen niet wist te doseren, dan is dat ook onvoorspelbaar gedrag. Het is maar zo onvoorspelbaar als dat je zelf kan inschatten naar kennis en kunde.
Voor mij is onvoorspelbaar gedrag een snelheids wobbel, of oncontroleerbaar stuiteren, naar links of naar rechts trekken van de motor en aanverwanten. En die hebben niets temaken met het verschil van merk voor of achter, zolang hij goed gemonteerd is, de juiste bandenspanning heeft en uitgebalanceerd.
Ik daag jullie uit om een onafhankelijk onderzoek te vinden dat bevestigd dat het verschil in merk (voor en achter) onvoorspelbaar gedrag veroorzaakt.
Als ik daar rationeel over nadenk kan ik me niet bedenken waarom het zou uitmaken.
De voorband reageert altijd anders dan de achterband omdat hij zich op een andere plaats bevind tegenover de motor, de rijder en de baan.
Net zoals de flex in het frame, veringen en gewicht alsook positie van de rijder een invloed heeft op het gedrag van de motor, al die dingen kunnen onvoorspelbaar gedrag veroorzaken.
En dat heeft alles met de onervarenheid van de bereider te maken en niets met het merk van voor en achterband.
Als mijn moeder op een motor stapt en em start en 5 seconden later ondersteboven in de berm ligt omdat ze het vermogen niet wist te doseren, dan is dat ook onvoorspelbaar gedrag. Het is maar zo onvoorspelbaar als dat je zelf kan inschatten naar kennis en kunde.
Voor mij is onvoorspelbaar gedrag een snelheids wobbel, of oncontroleerbaar stuiteren, naar links of naar rechts trekken van de motor en aanverwanten. En die hebben niets temaken met het verschil van merk voor of achter, zolang hij goed gemonteerd is, de juiste bandenspanning heeft en uitgebalanceerd.
Ik daag jullie uit om een onafhankelijk onderzoek te vinden dat bevestigd dat het verschil in merk (voor en achter) onvoorspelbaar gedrag veroorzaakt.
dit klinkt meer als geloof dan wetenschap.beter een waarschuwing met mogelijke gevaar, dan zeggen dat alles kan en in algemeen weer een condoleancebericht te lezen, want als je tegen een boom geplakt zit heb je weinig meer in te brengen en is het te laat om je te bezinnen.
en ken je de definitie van "kan" ?
dit klinkt meer als geloof dan wetenschap.
Als je vloekt en liegt dan kan je in de hel terecht komen...
sorry maar ik geloof niet.
zolang je geen rijeigenschappen eigen aan een slick verwacht zou ik niet weten waarom niet. zolang je het de achterband maar niet verteld dat de voorband een verrader met profiel is.
Het hangt af van jou verwachtingen. ken het maximum van je materiaal en erken waarvoor het gemaakt is.
De dingen die jij opnoemt kun je niet in verband brengen met de discussie. Dikke onzin, zever in pakjes zoals ze hier zeggen.Doe jij het dan gewoon wel......
meeste mensen die hier vragen stellen weten alleen dat de band rond is en meestal zwart.
Voor die mensen is het een drama als hun motor niet meer lekker rijdt, heftig reageert op spoorvorming en zodoende hun plezier in het rijden met hun motor verliezen. Die vinden het zonde van hun geld en als ze van te voren hadden geweten dat de combi niet aan te bevelen is hadden ze niet die combi gekozen..