Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

Doe ik mee .
+- 4 jaar geleden .
20151101_161111.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: OMB
Dan kan ik ook niet achter blijven. Deze zomer samen met mijn oudste zoon (hij op zijn Suzuki SV650SA en ik op mijn oude boxer) op de hellingen van de Grote St. Bernhardpas onderweg naar het Madonnina dei Centauritreffen in Italië.
011-IMGP8311.jpg
 
Hier nog een foto van het treffen tijdens de traditionele rit op zondag van Castellazzo Bormida naar Alessandria (uiterst links rij ik met de dochter van mijn motormaat achterop) en een foto genomen op de terugweg op de Simplonpas en één langs de Duitse Autobahn ergens in de Eifel samen met mijn oudste zoon en mijn maat Hans en zijn zoon en dochter.
082-Madonnina 2018.jpg
099-IMGP8418.DNG.jpg
103-IMGP8423.jpg
 
Mooie foto's OMB!
Wat voor stuurtje heb je op de R80/100?
Ziet er goed uit!
Dank. Het is een RS-stuur. De motor is (was) een R100RT van 1979. Ik heb de motor in de bijna 25 jaar dat ik haar bezit omgebouwd naar naked en afgelopen winter de cilinders (1e overmaat) en cilinderkoppen gereviseerd. Hierbij zijn de koppen ook geflowd. Huidige km-stand: 221.000.
 
En een post '81 vork, Dell Orto's en een Keihan uitlaat? Eigenlijk alleen maar mooier en beter geworden in de afgelopen 25 jaar, keurig gedaan, complimenten.
 
Goed gezien Halflive en bedank voor de complimenten! Binnenkort komt er een iets diepere carterpan (model 81-84, dus een 1/2 liter meer olie) onder en ook een oliekoeler met thermostaat ligt klaar voor montage. Ook wil ik nog van puntjes naar een geheel elektronische ontsteking gaan, maar ik twijfel nog tussen die van Beck Elektronica (€ 159,-) en die van Silent hektik (bijna 2x zo duur).
 
Die van Silent Hektic is wel heel mooi maar ga je al die extra mogelijkheden gebruiken? Als je een getunde fiets hebt kan ik me voorstellen. Maar voor een vrijwel standaard fiets?
Ik heb een half jaar geleden een Beck Hall ontsteking op de R60 van mijn neef gezet. Het is heel simpel spul. Monteren gaat heel eenvoudig en er zit vrijwel niets aan dat stuk kan. De motor start en loopt er heel mooi op.
Ik heb zelf nog een lichtsluis ontsteking van Beck liggen maar nog steeds geen kans gezien deze te monteren.
 
Mijn motor is wel (licht) getuned (zo'n 75 a 80 pk aan de krukas) en Omega is net zo duur als S.H. Bij Beck is weer het probleem dat de ontsteking in het "potje" gemonteerd moet worden.
 
Potjes zijn een verhaal apart, daar laat ik me hier niet verder over uit. :+

Maar op onderstaande foto's kun je zien hoe 't er bij mijn BMW uitziet.

Foto-QLY3BKVG.jpg


Foto-TUKGKVL4.jpg


Foto-RNFLIIVY.jpg


Het LEDje op de laatste foto geeft aan wanneer de bougies behoren te vonken.
 
Ik neem aan dat ik dan deze versie moet hebben voor mijn 79-er R100RT, :
KONTAKTL.ZÜNDANL.12V~/W OZ**** 12148030877N99900
R /5,/6,/7(->81) - (E-BLOCK-VERSION) - KICKBAR
 
Er is er nog zo'een als bosso uit duitsland maar dan goedkoper .
Zal eens kijken of ik nog achter de naam kan komen .
 
Zeg dat wel, Silent Hektik lijkt zo nog één van de goedkoopste met zijn €300,-!😖 Beck Elektronika is veruit de goedkoopste.
 
Laatst bewerkt:
Na lang wikken en wegen (heel veel inlezen) toch maar een set van Silent Hektik besteld. Bedankt voor het meedenken!
 
Een vraagje, ben op zoek naar een bodemplaat voor het zadel van mijn R100RS, het 1 1/2 sportzadel. De huidige bodem is behoorlijk geroest. Waar zou ik een nieuwe kunnen kopen? Of op zoek naar een ijzerwerker voor herstel?
Heb al een aantal websites bezocht, maar kan het niet vinden , wie helpt.

Update, ondertussen iets gevonden, bij Siebenrock, compleet met overtrek.... bijna 500 Euro, zoek ff verder. Of wie helpt...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan