Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Zojuist mn 996 naar Zaltbommel gebracht voor grote beurt inc riempjes en kleppenstellen.
Hoop dat ze niks geks tegenkomen.
 
Normaal lees ik alleen mee en post ik eigenlijk niet zo veel. Maar nu heb ik een probleem en ik hoop hier wat informatie en kennis te kunnen inwinnen..

Ik heb een 996 met een open koppeling , nu was ik gister aan het rijden en hij wilde niet meer koppelen en hij begon te bokken en sloeg af.

Nou nou alles nagekeken te hebben kwam ik tot de conclusie dat de veren van de koppeling tegen de deksel (open deksel) aan liepen en zich al een groef je erin hadden gedraaid.

Als ik dus koppe drukt die de plaat iets naar buiten maar hij lijkt niet terug te veren , handmatig kan ik de plat met veren terug duwen en dan lijkt die wel vrij te kunnen lopen.

Nou heb ik hem niet meer gestart daarna , is het nu een kwestie van de veren aandraaien? Of is er iets anders aan de hand ? En zoja moeten die veren met een bepaald moment aangedraaid worden of is dit niet nodig?
 
Ik zou even kijken of de hydrolische cylinder niet gewoon blijft hangen, of gewoon lek is.
Deze zit aan de andere kant van het blok.
Groet
Sebas
 
Oma even wegwerken :9 en dit topic weer omhoog werken :]

29bd0f8.jpg
 
Sinds drie jaar weer naar buiten gerold...
Ik was bezig om de originele uitlaat te monteren.

QUuW25H.jpg
 
Sinds drie jaar weer naar buiten gerold...
Ik was bezig om de originele uitlaat te monteren.

[afbeelding]
Toevallig hier ook de sps sinds 3.5 jaar effe uit de kamer naar buiten gezet. Verse olie en koelvloeistof en daarna weer laten lopen. Prachtig om te horen weer. Nu weer in de kamer , heb ook t 2000 model in nieuwstaat , hoeveel zijn er verkocht destijds? Kostte toen 65.499 gulden
 
Aangezien ik een andere motor op het oog heb staat mijn 998 te koop. Is er hier iemand die eventueel interesse heeft in een set carbon Akrapovic dempers? Ik heb de demper vorig jaar juli, nieuw, aangeschaft. Vervolgens heeft Mile Pajic de dempers passend gemaakt op de 998. Kwalitatief gezien zijn er maar weinig dempers die aan deze set kunnen tippen. De db-killers heb ik ook in het bezit.

full


Ik wil er graag € 600,- voor hebben. Vorig jaar heb ik er € 900,- voor betaald.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien ik een andere motor op het oog heb staat mijn 998 te koop. Is er hier iemand die eventueel interesse heeft in een set carbon Akrapovic dempers? Ik heb de demper vorig jaar juli, nieuw, aangeschaft. Vervolgens heeft Mile Pajic de dempers passend gemaakt op de 998. Kwalitatief gezien zijn er maar weinig dempers die aan deze set kunnen tippen. De db-killers heb ik ook in het bezit.

[afbeelding]



Ik wil er graag € 600,- voor hebben. Vorig jaar heb ik er € 900,- voor betaald.


De motor..... wat kost die? Bovenstaand betreft de uitlaat denk ik, anders is ze blind verkocht ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan