Het grote 748,916,996,998 Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb op mijn 998 een Brembo 19 RCS rempomp zitten. Bij scherp sturen, in de stad of bij het manouvreren naar schuur komt deze tegen mijn tellers aan, waardoor hij remt. Heel lastig. Lag laatst in file bijne plat omdat ik tussen de auto's van rijbaan wilde wisselen. Stuuruitslag begrenzers zijn geen optie, anders komt ie nooit meer de tuin/schuur in...

Is het mogelijk de tellers iets naar links te verplaatsen?
 
Ik heb op mijn 998 een Brembo 19 RCS rempomp zitten. Bij scherp sturen, in de stad of bij het manouvreren naar schuur komt deze tegen mijn tellers aan, waardoor hij remt. Heel lastig. Lag laatst in file bijne plat omdat ik tussen de auto's van rijbaan wilde wisselen. Stuuruitslag begrenzers zijn geen optie, anders komt ie nooit meer de tuin/schuur in...

Is het mogelijk de tellers iets naar links te verplaatsen?


Nope....als je stuuruitslag niet wil aanpassen houdt het op met de mogelijkheden....das nadeel van de radiale aftermarket pompen op de 748-998 serie....zelfde ervaring had ik ook, maar in het verkeer geen enkel last van alleen met draai en parkeer manouvres.....hoe scherp stuur je dan wel nie in de file :?
 
Had je trouwens van viva italia ook nog filmpies op je site? Je site doet het weer trouwens...... :P
de site was ook niet stuk ;)

om hem te bewerken is gewoon ruk.. die pagina laad vaak niet :/
ben bezig met een andere site etc etc.

maaaaar heb de filmpjes wel, nog niet bewerkt of geupload. deze week maar eens doen :X :$ is redelijk bewerkelijk helaas
 
Ik heb op mijn 998 een Brembo 19 RCS rempomp zitten. Bij scherp sturen, in de stad of bij het manouvreren naar schuur komt deze tegen mijn tellers aan, waardoor hij remt. Heel lastig. Lag laatst in file bijne plat omdat ik tussen de auto's van rijbaan wilde wisselen. Stuuruitslag begrenzers zijn geen optie, anders komt ie nooit meer de tuin/schuur in...

Is het mogelijk de tellers iets naar links te verplaatsen?

Yup bekend probleem '(
Ook met de 19RCS tegen de teller aan en zelf remmen.
Eerst stuur uitslag verkleiners gemonteerd, korte bochtjes bijna ompleuren omdat je niet verder door kan sturen |(
Nu performance clip on verhogers, lekker voor de polsen en de pomp gaat nu over de tellers heen :P
 
Yup bekend probleem '(
Ook met de 19RCS tegen de teller aan en zelf remmen.
Eerst stuur uitslag verkleiners gemonteerd, korte bochtjes bijna ompleuren omdat je niet verder door kan sturen |(
Nu performance clip on verhogers, lekker voor de polsen en de pomp gaat nu over de tellers heen :P

Ooh, heb je daar een foto van, hoeveel dat scheelt. Hoeveel cm. gaat ie dan omhoog?
Dacht er nog aan om de schuimrand aan de rechterzijde te verwijderen. RSCorse, het was stapvoets verwisselen van rijstrook tussen de stilstaande auto's door... :]
 
Ooh, heb je daar een foto van, hoeveel dat scheelt. Hoeveel cm. gaat ie dan omhoog?
Dacht er nog aan om de schuimrand aan de rechterzijde te verwijderen. RSCorse, het was stapvoets verwisselen van rijstrook tussen de stilstaande auto's door... :]


hahahaha.ja oke en clip-on verhogers kan idd ook...maar goed dat vind ik dan een rukoplossing en er niet uitzien...snap praktisch wel dat het een mooie oplossing is voor je rug en zo en dat het ideaal is! Maar verkracht wel de lijn vd motor als het je alleen om de rempomp gaat....
 
hahahaha.ja oke en clip-on verhogers kan idd ook...maar goed dat vind ik dan een rukoplossing en er niet uitzien...snap praktisch wel dat het een mooie oplossing is voor je rug en zo en dat het ideaal is! Maar verkracht wel de lijn vd motor als het je alleen om de rempomp gaat....

stupid.gif
 
Ik heb op mijn 998 een Brembo 19 RCS rempomp zitten. Bij scherp sturen, in de stad of bij het manouvreren naar schuur komt deze tegen mijn tellers aan, waardoor hij remt. Heel lastig. Lag laatst in file bijne plat omdat ik tussen de auto's van rijbaan wilde wisselen. Stuuruitslag begrenzers zijn geen optie, anders komt ie nooit meer de tuin/schuur in...

Is het mogelijk de tellers iets naar links te verplaatsen?

Andere pomp monteren ;)
Ik heb een radiale Brembo die van een Aprilia RSV Factory uit 2004 komt. Nergens last van :)
 
Andere pomp monteren ;)
Ik heb een radiale Brembo die van een Aprilia RSV Factory uit 2004 komt. Nergens last van :)

Ja dat kan ook.....maar zou ik zelf niet snel doen....als het after market moet dan zou ik ook voor een RCS pomp of de oude radiale gegoten racepomp gaan...kun je ook hetzelfde reservoirtje gebruiken en blijft het meer in dezelfde lijn...en staat ietsie dikker.. :P maar praktisch wel de goedkoopste oplossing.
 
Zelfde probleem op m'n SL met radiale rempomp. Bij mij gaat binnenkort de gewone pomp er weer op. Ben het beu telkens als laatste gekeerd te hebben als ergens een afslag wordt gemist tijdens een rit... :P
 
gewoon stuuruitslag beperken.. heb je er ook geen last meer van :+

of het balhoofd in de stijle stand zetten, komt het ook niet meer voor
 
Heb net hetzelfde probleem met die rem-en koppelingspomp op mijn 998, daarom serieus aant nadenken om dan maar verder te pimpen en er een microdash van translogic op te monteren. Is platter en neemt minder plaats in. En tziet er nog cool uit ook vind ik.
http://www.translogicuk.com/micro-dash.php


Zekers leuk spul...even topic nog snel in leven houden :P

full


De mille op de achtergrond is ingeruild voor een MV f4...
 
Heb net hetzelfde probleem met die rem-en koppelingspomp op mijn 998, daarom serieus aant nadenken om dan maar verder te pimpen en er een microdash van translogic op te monteren. Is platter en neemt minder plaats in. En tziet er nog cool uit ook vind ik.
http://www.translogicuk.com/micro-dash.php

Hmm, ik ben toch meer van de analoge tellers op de brommert. Maar smaken verschillen.
 
Jammer dat de 996 zo weinig km's maakt ;)
Jammer van de RSV, blijven mooie motoren maar wel leuk voor de MV want die is toch ook niet slecht :+

De RS gaat wel meer km`s maken....als kuipwerk eromheen zit met een RS dash gaat deze gewoon de baan op. Eind dit jaar misschien al wel en anders begin volgend jaar! Maar het zullen er altijd relatief weinig blijven....zijn erg dure km`s.... :P

De mille was idd een mooie fiets!! Maar er waren nog wel wat puntjes waarom de fiets met enige drang toch is verkocht en had al wel een MV op het oog en gelijk doorgepakt... :P Carter was ook al niet meer wat en eigenlijk al overleden....en zo waren er nog wel meer puntjes...
 
hahahaha.ja oke en clip-on verhogers kan idd ook...maar goed dat vind ik dan een rukoplossing en er niet uitzien...

Dat de verhogers de lijn verstoren is zeker niet het geval. Ik heb de Ducati Performance verhogers er al 10 jaar en 71000 km opzitten en nog nooit, echt nooit, heeft iemand uit zichzelf gezien dat ze er op zaten!
 
hahahaha.ja oke en clip-on verhogers kan idd ook...maar goed dat vind ik dan een rukoplossing en er niet uitzien...

Dat de verhogers de lijn verstoren is zeker niet het geval. Ik heb de Ducati Performance verhogers er al 10 jaar en 71000 km opzitten en nog nooit, echt nooit, heeft iemand uit zichzelf gezien dat ze er op zaten!

Ik zal dan wel een idioot zijn, maar ik zie het meteen.... :P die verhogers hebben mij nog nooit voor de gek gehouden :P }) maar als het de oplossing is en het stoort je niet is het toch ook helemaal goed! *O*
 
Je bent zeker geen idioot... :)

De verhogers van DP zijn echter niet zomaar dingen die je clipons alleen maar omhoog brengen. Ook de hoek veranderd. De 996 wordt er echt geen tourfiets mee! ;)
In de originele DP catalogus worden ze alsvolgt beschreven:
Set of racing clamp Showa fork
 
Laatst bewerkt:
Je bent zeker geen idioot... :)

De verhogers van DP zijn echter niet zomaar dingen die je clipons alleen maar omhoog brengen. Ook de hoek veranderd. De 996 wordt er echt geen tourfiets mee! ;)
In de originele DP catalogus worden ze alsvolgt beschreven:
Set of racing clamp Showa fork

Ik ken ze wel... die van DP zijn al wel een heel stuk beter...je hebt ze ook wel van duitse makelijk...die zijn het ergst... :X
 
Zoon op de 998 voor een testritje.....

[afbeelding]

Mooi man!! Ik weet hoe die zich voelt.... :P op mn 17e reed ik ook al op mn pa zn 748 op de achteraf weggetjes...oefenen! :P Mooiste was dat ik oude klasgenoten tegenkwam die op hun beurt weer aan het oefenen waren met hun vaders in de auto....hilarisch....

Supergave fiets Dick!!!! Waarom niet de monoposto versie gekocht?? Enne, al een mooi carbon koplamphuis...dat scheelt lkkr wat gewicht. Wanneer komen de magnesium velgen eronder? :9~
 
Mooi man!! Ik weet hoe die zich voelt.... :P op mn 17e reed ik ook al op mn pa zn 748 op de achteraf weggetjes...oefenen! :P Mooiste was dat ik oude klasgenoten tegenkwam die op hun beurt weer aan het oefenen waren met hun vaders in de auto....hilarisch....

Supergave fiets Dick!!!! Waarom niet de monoposto versie gekocht?? Enne, al een mooi carbon koplamphuis...dat scheelt lkkr wat gewicht. Wanneer komen de magnesium velgen eronder? :9~~

Omdat deze maar 8.000 km heeft gelopen, in 2005 voor eerst op kenteken is gezet, Biggelaar getuned is bij 6.000 km met 147 pk op 't achterwiel en er verder perfect uitziet......

Velgen komen er wel onder als ik tijd heb of huidige bandjes op zijn. Misschien eerst nog laten spuiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan