Het grote 748,916,996,998 Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Afgelopen vrijdag eventjes wezen rijden. Ik moest nog even bij MotoPuro langs voor een boutje. Stap ik daar van de Duc af...zit de hele rechter zijkant onder de olie...
We hebben toen niets kunnen vinden dus de motor maar laten staan en deze week zouden ze er naar kijken.
Gaat weer lekker.
Wel een M1100evo mee naar huis gekregen. Gelijk maar van de nood een deugd gemaakt en de maasdijk op en neer gereden. Wat een gaaf ding is dat, flink veel koppel en ook bovenin loopt de 1100 goed hard door en sturen als een malle. Toch mis ik mijn 748...

Dus als je in Nuenen een gele 748 zonder zijkuipen ziet staan, praat even tegen haar. Ze is zo eenzaam... ;)
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen vrijdag eventjes wezen rijden. Ik moest nog even bij MotoPuro langs voor een boutje. Stap ik daar van de Duc af...zit de hele rechter zijkant onder de olie...
We hebben toen niets kunnen vinden dus de motor maar laten staan en deze week zouden ze er naar kijken.
Gaat weer lekker.
Wel een M1100evo mee naar huis gekregen. Gelijk maar van de nood een deugd gemaakt en de maasdijk op en neer gereden. Wat een gaaf ding is dat, flink veel koppel en ook bovenin loopt de 1100 goed hard door en sturen als een malle. Toch mis ik mijn 748...

Dus als je in Nuenen een gele 748 zonder zijkuipen ziet staan, praat even tegen haar. Ze is zo eenzaam... ;)

Das balen man. Maar... tegen deze Duc wordt gepraat, ze wordt betast......ik krijg sterke vermoedens dat er nog meer gebeurd met deze Duc.... :9
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen vrijdag eventjes wezen rijden. Ik moest nog even bij MotoPuro langs voor een boutje. Stap ik daar van de Duc af...zit de hele rechter zijkant onder de olie...
We hebben toen niets kunnen vinden dus de motor maar laten staan en deze week zouden ze er naar kijken.
Gaat weer lekker.
Wel een M1100evo mee naar huis gekregen. Gelijk maar van de nood een deugd gemaakt en de maasdijk op en neer gereden. Wat een gaaf ding is dat, flink veel koppel en ook bovenin loopt de 1100 goed hard door en sturen als een malle. Toch mis ik mijn 748...

Dus als je in Nuenen een gele 748 zonder zijkuipen ziet staan, praat even tegen haar. Ze is zo eenzaam... ;)

ook bij de oliedruksensor gekeken? die lekken nog wel eens tussen schroefdraad deel en de sensor
 
We hebben de hele zijkant ontvet en schoongemaakt. Toen de motor gestart en na een kwartier maar opgegeven...want er kwam nergens olie uit. Niet eens een druppie...

Nu gaat MP eerst even kijken of de keeringen in de koppeling nog goed zijn. En zo maar hopen dat we het euvel gaan vinden...
 
Vertrekken er a.s. zondag nog mensen vanuit Noord-Holland? Via de A7 bovenlangs of via de A28 onderlangs
 
ook bij de oliedruksensor gekeken? die lekken nog wel eens tussen schroefdraad deel en de sensor

Heb ook al eens een lekkende oliedruksensor gehad
kwam toen thuis met een massa lekkende duc
boel schoongemaakt en gezocht naar het hoogst lekkende punt
 
Bij mij was het plastic bij de AMP aansluiting vd oliedruksensor gebroken daar gaan lekken...en flink ook...

daarom dacht ik er ook aan.

Daarnaast had duc900 ook eens zo'n lekkage, je ziet niets, maar je hele motor zit eronder.

Als je het niet kan vinden, dan een bougie in het sensorgat draaien en proefrit maken.
 
De oliedruksensor is in 2009 al eens vervangen omdat die toen lekte. Dus ik ga er eigenlijk vanuit dat die nog gewoon goed is.

Ik hoor het wel. Hij staat nu nog in Nuenen.

De carterontluchting lekt niet meer want die heb ik net vervangen :)
De ene lekkage is dus verruilt voor de andere... -O-
 
olieboten zijn ut :+

Ja, echt wel. Mijn 748 gebruikt nog meer olie dan onze Monster 600. En ik maar denken dat een luchtgekoeld blok meer olie gebruikt dan een vloeistofgekoeld blok. Hier niet dus...

De 748 heeft ook nog minder km's op de teller dan de Monster. 55.000 tegen 70.000km.
 
Ik had lekkage bij het oliefilter, maar alleen als ie warm was en niet echt veel, maar je zou het ook even kunnen checken.

Hypertje verbruikt nauwelijks olie, in 34.000km nog geen liter bij hoeven te vullen.
 
Bij de oliedruksensor, olievuldop en het filter bleef het droog tijdens het proberen.

Martien dacht dat het misschien bij de keering van de koppeling zit.
Ik hoor het wel. Ze zouden kijken om er naar te kijken als er wat tijd was. Ik heb aangegeven dat ik hem de komende weken toch niet echt dringend nodig heb.
1 juni ga ik pas weer rijden (naar Luxemburg met een stel jappen). Dan moet hij wel klaar zijn anders komen de opmerkingen zoals Stuk-gaat-ie e.d. natuurlijk weer voorbij. Dat kan natuurlijk niet, dat vinden ze in Nuenen ook :)
En anders ga ik met CookieMonster. Ook leuk in de heuveltjes :]
 
Hey ssexie, waarschijnlijk blijft de Rolly gewoon. Ergens is het toch zonde om hem weg te doen. Het kost verder geen drol om hem te hebben staan en nu de benzineleidingen weer goed zijn ruikt de woonkamer ook weer ineens een stuk frisser.

Een RVF is echt een gaaf ding. Ik ben me nu een beetje aan het oriënteren op een 2takt machientje. Een Mito lijkt me wel wat, maar misschien is een 250 (RS,RGV,KR1S) wel meer voor mij. Weet het nog niet.
Eerst toch even wat andere kosten in huis maken voordat het zover is.

Staat die RVF ergens te koop?
mijn eerste motor was een mito en hoewel ik er veel plezier mee had vond ik hem wel heel erg langzaam, maar sturen! zo goed. Maar het 2-takt gemis bleef aanwezig en daarom 2 maanden terug voor iets meer poen dan een mito (hoewel viel eigenlijk wel mee) een prachtige rs 250 gekocht, het ding gaat echt als vergif! en ook super sturen.
De goeie mito's vind je niet overal meer zo goed, en als je hem vind dan voor rs 250 geld overigens heb ik het dan over de mito evo de voorganger vind ik niet zo mooi.

De rolly zou ik lekker houden als hij niet in de weg staat , dat ding verkoop je over 20 jaar met enorme winst, zeker voor het geld waar jij hem voor hebt gekocht
 
Ik ben eens aan het informeren naar deze:
http://link.marktplaats.nl/514408174

Voor dat geld... mocht het echt niets zijn, dan kun je hem altijd nog wel verkopen (desnoods onderdelen). Ik probeer te achterhalen wat er mee mis is, als dat makkelijk op te lossen is dan lijkt me dit wel leuk.
die staat echt al 2 jaar te koop of zo, vraag even in het mito topic wat er mee is, daar zijn er diverse die er naar gevraagd hebben bij de verkoper
 
Ja, echt wel. Mijn 748 gebruikt nog meer olie dan onze Monster 600. En ik maar denken dat een luchtgekoeld blok meer olie gebruikt dan een vloeistofgekoeld blok. Hier niet dus...

De 748 heeft ook nog minder km's op de teller dan de Monster. 55.000 tegen 70.000km.

als je nu een 10W40 hebt moet hje eens proberen over te stappen op een W50, kan heel veel schelen in olieverbruik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan