Het grote 748,916,996,998 Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor zover ik begrijp gaat het gewoon passen aangezien jij een 998 hebt zonder puntcarter. Wat staat er precies in de advertentie ?

"Complete 50mm bochtenwerk voor de Ducati 998S 996R en 998R modellen.

Past ook op de 998, maar dan zul je de bocht naar de liggende cylinder aan moeten passen. "
 
Deze:
http://link.marktplaats.nl/553110498

Als je spruitstukken met 4 boutjes aan de cilinderkoppen zitten, dan moet het gewoon passen.
Je kunt eens vragen of je met je motor kunt komen en dan even kijken of het past bij de cilinderkop. Als het past kun je ze met een gerust hart kopen.

Oh je kan Henry gewoon bellen......goede betrouwbare gast, heb redelijk wat spullen bij hem vandaan. Nooit problemen mee gehad.
 
vraag tussendoor. ik kwam een 45mm. titanium termignoni demperset tegen op MP. Nou staat dat toch mooier, vind ik. Ik wilde ze misschien ruilen. Maar het vreemde van deze dempers was dat deze zonder beugels gevestigd worden. Dus zeg maar net als de Bos dempers. Ik heb dit nog bijna nooit gezien. Voor welk model zijn deze dempers origineel gemaakt? En wat vinden jullie ervan?
 
Oh je kan Henry gewoon bellen......goede betrouwbare gast, heb redelijk wat spullen bij hem vandaan. Nooit problemen mee gehad.

Ja idd, relaxte gast. Heb al heel wat onderdelen aan hem verkocht!!!
Had ik het maar meteen geruild voor een dikke uitlaatset! |(
 
vraag tussendoor. ik kwam een 45mm. titanium termignoni demperset tegen op MP. Nou staat dat toch mooier, vind ik. Ik wilde ze misschien ruilen. Maar het vreemde van deze dempers was dat deze zonder beugels gevestigd worden. Dus zeg maar net als de Bos dempers. Ik heb dit nog bijna nooit gezien. Voor welk model zijn deze dempers origineel gemaakt? En wat vinden jullie ervan?
ik dacht dat termirommel dat niet had.. maar kan mij vergissen natuurlijk. wellicht dat GSCorse je verder kan helpen, die weet alles :+
 
vraag tussendoor. ik kwam een 45mm. titanium termignoni demperset tegen op MP. Nou staat dat toch mooier, vind ik. Ik wilde ze misschien ruilen. Maar het vreemde van deze dempers was dat deze zonder beugels gevestigd worden. Dus zeg maar net als de Bos dempers. Ik heb dit nog bijna nooit gezien. Voor welk model zijn deze dempers origineel gemaakt? En wat vinden jullie ervan?

Misschien zelfbouw door de vorige eigenaar? Of Termi sticker op ander merk demper?
Titanium is inderdaad mooier dan carbon :)

Foto-FNVFUAHY-D.jpg
 
Hier even een foto van de dempers. De stang tussen de dempers heb ik ook nog nooit gezien.
full


Ik krijg de foto er niet groter op, maar de dempers zijn aan de achterkant niet tussen de dempers bevestigd, maar aan de bovenkant van de achterzijde middels een ronde stang. Deze zit weer net als de ophangbrackets middels imbussen aan de dempers bevestigd. Kent iemand dit? Ik kan de foto via de mail versturen, dan ist ie heel groot.
 
Laatst bewerkt:
Hier even een foto van de dempers. De stang tussen de dempers heb ik ook nog nooit gezien.[afbeelding]

Ik krijg de foto er niet groter op, maar de dempers zijn aan de achterkant niet tussen de dempers bevestigd, maar aan de bovenkant van de achterzijde middels een ronde stang. Deze zit weer net als de ophangbrackets middels imbussen aan de dempers bevestigd. Kent iemand dit? Ik kan de foto via de mail versturen, dan ist ie heel groot.

Zo'n stang heb ik al wel vaker gezien. Lijkt me dat het alleen een sticker van Termignoni is en dat de dempers van een ander merk zijn. Of de vorige eigenaar is zelf aan het klussen geweest om die lelijk ophangband te vervangen door mooiere ophangbeugeltjes. Snap alleen niet waarom de montage aan de achterzijde zou zijn vervangen door die stang. Voor het uiterlijk maakt dat niet veel uit.
Ik blijf bij dempers van een ander merk met een Termi sticker.
Maakt dat uit? Als je ze mooi vind, de prijs goed is en het gewoon past is het toch goed. Of wil je persé Termi's?
 
Laatst bewerkt:
Zo'n stang heb ik al wel vaker gezien. Lijkt me dat het alleen een sticker van Termignoni is en dat de dempers van een ander merk zijn. Of de vorige eigenaar is zelf aan het klussen geweest om die lelijk ophangband te vervangen door mooiere ophangbeugeltjes. Snap alleen niet waarom de montage aan de achterzijde zou zijn vervangen door die stang. Voor het uiterlijk maakt dat niet veel uit.
Ik blijf bij dempers van een ander merk met een Termi sticker.
Maakt dat uit? Als je ze mooi vind, de prijs goed is en het gewoon past is het toch goed. Of wil je persé Termi's?


Zijn idd geen termi`s, alleen de sticker.... waarschijnlijk tiet Bos dempers?? de mondstukken komen verdacht overeen met bos piepen. Die had dat geloof ik ook als enigste op deze manier.

En de hele discussie over bochten en dergelijke...tuurlijk wel een beetje meegelezen en al veel vaker gepost. :P Idd is het de punt onder het carter die bepalend is als je die hebt. Anders past het overigens wel of is eenvoudig pas te maken. Als we het over performance systemen hebben, die zijn bedoeld voor de straatfietsen. Performance systemen zijn dus of 45mm dempers, 50mm compleet systeem, 54mm systeem. De 52mm, 54mm Corsa met lange dempers, 57mm en 60mm zijn overigens allen corse systemen en passen niet altijd 1 op 1 op je straatfiets. Beetje samenvattend wat er is, wil je alles uitgelegd hebben wordt het zo`n lang verhaal en zit niemand op te wachten... :z
 
Ok. Das raar. Heb thuis 10 liggen. Die lijkt te klein. Maar net 11 en 12 gekocht. Die zijn beiden te groot!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan