Het grote 748, 916, 996 & 998 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die motor heb ik ook al eens naar staan kijken maar ben toen voor een gele gegaan :)
Als alleen dat kuipdeel afwijkt en de rest in orde is (onderhoud e.d.) dan zou ik me niet te veel zorgen maken.
De kuip zit met snelsluiters vast. Dus tijdens de proefrit eventjes stoppen en de kuipdelen los halen en er achter kijken. Als hij een valpartij heeft gehad zul het vermoedelijk wel kunnen zien aan het blok. Verder kun je gelijk zien hoe e.e.a er achter de kuip uitziet. (netjes of allemaal kapot gedraaide boutjes en een grote bende)
 
Hoi
Kan ik iets aan de koppeling doen dat hij niet zo straf gaat op de hendel ?
Gisteren een toer van 250 km gedaan met veel op en afschakelen mijn linker pols was naar de haai dat ik bijna niet meer de koppeling kon induwen .
En ik wil deze duc niet echt terug verkopen .
Mvg Kevin
 
Hoi
Kan ik iets aan de koppeling doen dat hij niet zo straf gaat op de hendel ?
Gisteren een toer van 250 km gedaan met veel op en afschakelen mijn linker pols was naar de haai dat ik bijna niet meer de koppeling kon induwen .
En ik wil deze duc niet echt terug verkopen .
Mvg Kevin

Heb je de standaard oem koppelingscylinder of een aftermarket?
Ik heb deze en bevalt uitermate goed
Drukzuiger koppeling - G&G Shop

let niet op die diavel in de link
 
Eindelijk wat mooier weer, dus probeer ik de Duc te starten... je raadt het al: hij start niet meer. Het probleem is dat er geen vonk is.

Nu denk ik dat het de toerentalsensor is. Afgelopen zomer had ik al het probleem dat de toerenteller het niet meer deed. Graag jullie advies.
 
Eindelijk wat mooier weer, dus probeer ik de Duc te starten... je raadt het al: hij start niet meer. Het probleem is dat er geen vonk is.

Nu denk ik dat het de toerentalsensor is. Afgelopen zomer had ik al het probleem dat de toerenteller het niet meer deed. Graag jullie advies.

Slechte bougiekabels?
Bougie kapot?
Vonkt geen van beide bougies of is er maar eentje die niet vonkt?
 
Laatst bewerkt:
Verkoop je je Akra's weer? Waarom dat? Zijn super mooie dempers.

Ja klopt, sorry dat ik je nog niet geinformeerd had, betreffende de ophangbeugels.
Was verkeerd voorgelicht door Mile Pajic. Die zou ze pas maken.

Maar idd het zijn prachtige dempers, foto's doen ze geen goed. De kwaliteit van het carbon is vele malen beter als Termignoni...
Complete 56mm set kost nieuw over de €2.000,-
De dempers zijn reserve geweest voor een circuit 998, en maar enkele keren gebruikt.

Maar goed, vraagprijs €500,- of een goed bod mogen ze weg...!

Ducati Akrapovic Evolution 56mm dempers
 
Laatst bewerkt:
Gave pijpen! Maar als ik het goed begrijp, zitten er geen ophangbeugels en geen bochten of collector bij? En daar is niet meer aan te komen?
 
Gave pijpen! Maar als ik het goed begrijp, zitten er geen ophangbeugels en geen bochten of collector bij? En daar is niet meer aan te komen?

De beugels zijn nog te krijgen. Het zijn de beugels die om de 998 dempers zitten. Bij Biggelaar hebben ze nieuwe voor de helft van de nieuwprijs. (tip voor rules ;) )
Als je de originele carbon Akrapovic-beugels wilt, die zijn €40,- p.s. ex.btw. via Akrapovic Nederland.

Bochten zal vast ook nog wel, maar zul je Ebay in de gaten moeten houden voor gebruikte en anders nieuwe via Akrapovic Nederland. (importeur dan) Ik zie nog wel complete sets op internet, maar heb geen navraag gedaan voor alleen de bochten.
 
Laatst bewerkt:
Heren.

Een maat en ikzelf gaan morgen bij een 748 kijken uit 1995. Ding heeft 44500 gelopen en er is nooit bezuinigd op onderhoud, tevens aantoonbaar.

Nu rijd ikzelf ook op een Italiaan alleen weet niet de kritische punten van een 748. Wellicht kunnen jullie me hierbij helpen? Zijn er noodzakelijke dingen waarop specifiek op gelet moet worden, afgezonderd van de standaard dingen?

Bij voorbaat dank!
 
Heren.

Een maat en ikzelf gaan morgen bij een 748 kijken uit 1995. Ding heeft 44500 gelopen en er is nooit bezuinigd op onderhoud, tevens aantoonbaar.

Nu rijd ikzelf ook op een Italiaan alleen weet niet de kritische punten van een 748. Wellicht kunnen jullie me hierbij helpen? Zijn er noodzakelijke dingen waarop specifiek op gelet moet worden, afgezonderd van de standaard dingen?

Bij voorbaat dank!




Dit is een persoonlijke ervaring maar ik meen dat de eerste 748 serie niet de kwalitatief beste Ducati is.

De km stand is aan de hoge maar met goed onderhoud en aantoonbare geschiedenis is het wel het proberen waard zijn

Aandachtspunten; Krukaslager maar dit is 1,2,3 moeilijk te controleren.

Een jongere met iets minder km is natuurlijk beter maar die zijn ook duurder.

Uiterste prijs 3500 ex dure extra`s natuurlijk voor deze Ducati ;)
 
Dit is een persoonlijke ervaring maar ik meen dat de eerste 748 serie niet de kwalitatief beste Ducati is.

De km stand is aan de hoge maar met goed onderhoud en aantoonbare geschiedenis is het wel het proberen waard.

Aandachtspunten; Krukaslager maar dit is 1,2,3 moeilijk te controleren.

Een jongere met iets minder km is natuurlijk beter maar die zijn ook duurder.

Uiterste prijs 3500 ex dure extra`s natuurlijk voor deze Ducati ;)
 
hoge km stand valt nog wel mee.. mijn 748 blok heeft er 115000 gelopen voordat de krukaslagers het begonnen te begeven. Goed onderhoud is belangrijker dan een km stand.
 
Slechte bougiekabels?
Bougie kapot?
Vonkt geen van beide bougies of is er maar eentje die niet vonkt?

Beide bougies vonken niet.. Ik heb al een kruistest met de bougies, -kabels en bobines gedaan. Ik heb de killswitch al los gehaald, kabels en zekeringen nagekeken.

Krukassensor vandaag vervangen door een tweedehandsje. Dit heeft helaas niet geholpen. Van de week een nieuwe krukassensor halen en anders de cpu maar door laten meten.
 
Laatst bewerkt:
Heuj, afgelopen donderdag m'n 916 opgehaald, waa, fantastisch! Dit is wel andere koek dan de motoren die ik tot nu toe gehad heb. Wat me 100% meevalt zijn al die slechte punten waarover ik heb gelezen. Koppelen zwaar? Ik vind het erg meevallen. Last van m'n polsen heb ik ook nauwelijks en die draaicirkel vind ik ook alles meevallen. Het valt me ook op dat de bak zo lekker schakelt. Had ik niet verwacht. In elk geval soepeler dan de meeste Japanse motoren die ik tot nu toe heb gehad.

Twee vraagjes:

- Als ik vlot wegrij uit stilstand voelt de koppeling minder soepel aan. Hij hapt dan een beetje. Normaal?
- Als ik de lichten uit doe schiet de wijzer van de temperatuurmeter direct 10 graden omlaag. Als ik de lichten aandoe schiet hij gelijk weer 10 graden omhoog. Normaal?

521647_10201047136240053_1877951617_n.jpg
 
Nogmaals gefeliciteerd met je 916 (Ik had het op het Ducatiforum ook al gedaan ;) )

Ik denk dat de koppeling een beetje ingeslagen is en aan het verslijten is. Als je een foto van de koppeling wilt maken, is dat wat makkelijker.

Dat van die lichten is mij nog nooit opgevallen. Het lijkt me niet normaal. Misschien ergens een slecht contact bij het dashboard ofzo?
 
Laatst bewerkt:
Ha ja ik ben nog een beetje aan het kijken wat nu de beste plek is om info te verzamelen.

Het koppelingskapje kun je er gewoon afhalen? (werkplaatshandboek is nog met de post onderweg).

De bedrading van de temperatuurmeter ga ik dan nog wel ee keer nalopen.
 
Ha ja ik ben nog een beetje aan het kijken wat nu de beste plek is om info te verzamelen.

Het koppelingskapje kun je er gewoon afhalen? (werkplaatshandboek is nog met de post onderweg).

De bedrading van de temperatuurmeter ga ik dan nog wel ee keer nalopen.
denk dat je totale dikte van je koppelingspakket op de ondergrens zit

dat merk je het eerst met op trekken , als je korf en platen nog niet te ver zijn ingeslagen en je hebt voldoende voering op je frictieplaten,
zou ik een stalen plaat of wellicht 2 stalen platen vervangen door een 0,5 mm dikker exemplaar en dan is het koppelingsprobleem opgelost!!
 
Okdan. Dat is nieuw voor mij, versleten koppeling heeft bij mijn andere motorfietsen tot nu toe altijd aangevoeld als een koppeling die blijft slippen. Maar ik ga het bekijken, denk dat ik gewoon even die paar dagen moet wachten tot het haynesboek thuis is, voorkomt allerlei simpele vragen hier.
 
Hallo
De ducati 748 gaat toch de verkoop in spijtig pols wil niet mee met veel km rijden.
Bj 1996
Km53000
Alles nieuw van deze winter dat weten jullie wel
Graag wil ik er toch nog 4000 euro voor krijgen .
Mvg kevin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan