Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 81

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kerstgroet 2018.1.jpg
 
Hoi alle,
Mijn oude pc is gecrasht helaas en heb nu een nieuwe.
Heel mooi allemaal alleen ben ik nu werkplaatshandboek kwijt.
Heeft iemand nog een pdf van het werkplaatshandboek van de sc57(link begin van topic werkt niet meer)?

Thanks alvast!!
 
Hoi alle,
Mijn oude pc is gecrasht helaas en heb nu een nieuwe.
Heel mooi allemaal alleen ben ik nu werkplaatshandboek kwijt.
Heeft iemand nog een pdf van het werkplaatshandboek van de sc57(link begin van topic werkt niet meer)?

Thanks alvast!!

Hoi Luc,

Kan hem via we transfer sturen, heb ik wel je email nodig ( PM ? )
 
Hallo Dames en Heren,

Ik heb hier nog nooit iets gepost en zal mezelf eerst even voorstellen:

Ik ben Joep en ben 34 jaar oud en woon in het dorpje Druten (Dat ligt ergens tussen Nijmegen en Tiel)
Ik ben sinds 2010 in het bezit van een fireblade, een 929rr uit 2000.

Ik ben de afgelopen jaren dat ik een fireblade heb veel actief geweest in de diverse fireblade 900rr topics en dat is eigenlijk ook precies de reden waarom ik hier een reactie plaats:

In de afgelopen jaren zijn er diverse topics ontstaan zoals bijvoorbeeld het Honda Fireblade 900RR topic, Dit topic en er zwerft zelfs nog ergens een topic rond voor alleen de 929/954RR modellen.

Laatst werd er door iemand in het Honda CBR900RR topic de vraag gesteld waarom er niet 1 topic was voor ALLE fireblade rijders en daaruit blijkt dat hier heel vroeger weleens over gesproken is en dat er toen diverse mensen vonden dat de 900RR en 1000RR modellen teveel verschilden, of dat de nieuwere 1000RR's geen "echte" fireblade meer zou zijn en dat er daarom aparte topics gemaakt zijn.

Op de vraag of er misschien voorgesteld moest worden of er een gezamenlijk topic gemaakt moest worden waren eigenlijk alle bezoekers van het 900RR topic het wel met elkaar eens: Een fireblade is een fireblade, of dit nou om een SC28 of een SC59 is! 8-)

Vandaar dus mijn reactie hier, met de vraag wat jullie visie hierop is?

Ik zou zeggen: brand los met al jullie meningen en eventuele ideeën en alvast de beste wensen!*D

Groeten Joep
 
Allereerst iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar. *O*
Heb eerst meerdere 900 blade's gehad, toen even niks en nu een 1000 en heb me toen al verbaasd over 2 verschillende topics .
Misschien dat het nieuwe jaar een leuk begin is om 1 fireblade topic te maken ?
Maar daar moeten de vaste 1000 rijders zich maar over uit laten.
 
Ook vanuit Malden ( niet zo gek ver van Druten ) iedereen de beste wensen voor 2019 *O*

En wat mij betreft mogen de 2 topics samengevoegd worden; een Blade is een Blade ook al zijn ze niet allemaal hetzelfde.
Ik lees ook regelmatig in het 900 topic; daar zitten wat meer knutselaars en leuk om te lezen wat ze zoal aan hun fiets veranderen en verbeteren.
En tja, de echte liefhebbers vinden de oerblade, de Baba blade de enige echte en hebben weinig met de 1000.
Dus vraag me af hoe zij er tegenover staan :? maar dat kan juist ook weer leuke discussies opleveren :)

En wat je zegt; uiteindelijk zijn we allemaal Bladerunners :W
 
Daar heeft ook eigenlijk niemand problemen met 1 topic.
Het lijkt mij meer div gesprekken opleveren, en mij maakt het apsolut geen verschil wie de div modellen heeft ontworpen.
Er zal altijd 1 de eerste zijn, met welk merk of model dan ook.
En ik ben van mening dat de karakter eigenschappen van de blade redelijk gelijk zijn gebleven over de jaren heen.
Met wel rekening houdend met nieuwe ontwikkelingen en materialen, die weer op hun eigen manier invloed hebben op het karakter van de blade in dit geval.
 
Ook vanuit Malden ( niet zo gek ver van Druten ) iedereen de beste wensen voor 2019 *O*

En wat mij betreft mogen de 2 topics samengevoegd worden; een Blade is een Blade ook al zijn ze niet allemaal hetzelfde.
Ik lees ook regelmatig in het 900 topic; daar zitten wat meer knutselaars en leuk om te lezen wat ze zoal aan hun fiets veranderen en verbeteren.
En tja, de echte liefhebbers vinden de oerblade, de Baba blade de enige echte en hebben weinig met de 1000.
Dus vraag me af hoe zij er tegenover staan :? maar dat kan juist ook weer leuke discussies opleveren :)


En wat je zegt; uiteindelijk zijn we allemaal Bladerunners :W

Dat valt echt reuze mee, toen het er laatst over ging vond iedereen het sowieso wat vreemd dat er altijd verschillende topics geweest zijn.

Persoonlijke smaak blijft natuurlijk altijd meespelen maar dat maakt de ene fireblade niet meer een fireblade dan een andere, zo vind ik de eerste modellen fireblades (SC28/SC33) minder mooi, en de SC57 ook maar een 2008+ fireblade daarentegen weer :9~ terwijl anderen dat weer niks vinden.

Ik ben in ieder geval blij dat de eerste berichten vrij neutraal zijn en wacht dan ook graag ander commentaar/kritiek nog even verder af :)
 
Ook vanuit Malden ( niet zo gek ver van Druten ) iedereen de beste wensen voor 2019 *O*

En wat mij betreft mogen de 2 topics samengevoegd worden; een Blade is een Blade ook al zijn ze niet allemaal hetzelfde.
Ik lees ook regelmatig in het 900 topic; daar zitten wat meer knutselaars en leuk om te lezen wat ze zoal aan hun fiets veranderen en verbeteren.
En tja, de echte liefhebbers vinden de oerblade, de Baba blade de enige echte en hebben weinig met de 1000.
Dus vraag me af hoe zij er tegenover staan :? maar dat kan juist ook weer leuke discussies opleveren :)

En wat je zegt; uiteindelijk zijn we allemaal Bladerunners :W
:W
 
Lekker aan de hobby geweest.:9
Afgelopen woensdag, na het scoren van een gas kanonnetje mijn middag maar nuttig besteed.
Olie + filter vervangen en nieuwe luchtfilters erin.
Rem/koppelings vloeistof heb ik 2 maanden geleden gedaan tegelijkertijd met het vervangen van de ketting met tandwielen.
Binnenkort nog een paar nieuwe bandjes eronder en dan ik er weer een seizoen tegen. :Y

(En dan de Triumph van mijn meisje nog...)
 
Laatst bewerkt:
Dat valt echt reuze mee, toen het er laatst over ging vond iedereen het sowieso wat vreemd dat er altijd verschillende topics geweest zijn.

Persoonlijke smaak blijft natuurlijk altijd meespelen maar dat maakt de ene fireblade niet meer een fireblade dan een andere, zo vind ik de eerste modellen fireblades (SC28/SC33) minder mooi, en de SC57 ook maar een 2008+ fireblade daarentegen weer :9~ terwijl anderen dat weer niks vinden.

Ik ben in ieder geval blij dat de eerste berichten vrij neutraal zijn en wacht dan ook graag ander commentaar/kritiek nog even verder af :)
Ik heb ze beide :) De SC28 en de SC57.
 
Lekker aan de hobby geweest.:9
Afgelopen woensdag, na het scoren van een gas kanonnetje mijn middag maar nuttig besteed.
Olie + filter vervangen en nieuwe luchtfilters erin.
Rem/koppelings vloeistof heb ik 2 maanden geleden gedaan tegelijkertijd met het vervangen van de ketting met tandwielen.
Binnenkort nog een paar nieuwe bandjes eronder en dan ik er weer een seizoen tegen. :Y

(En dan de Triumph van mijn meisje nog...)
Je bent goed bezig :Y
Die van mij staat als telefoon standaard mooi te zijn in de kamer, alleen wel veel afstoffen valt zo op op een zwarte blade
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan