Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 81

Status
Niet open voor verdere reacties.
Las net bij het techniek gedeelte dat iemand iets op ali gekocht heeft ( een strator )van 25 euro voor een 2004 blade en dat hij er weer prima op loopt.
Bij de stealer zou het iets van 500 euries zijn,dus voor dat prijsverschil kan je misschien de gok nemen?
Opnieuw laten wikkelen schijnt in nl iets van 150 euries te kosten.
 
Stator opnieuw laten wikkelen is ook een optie; in techniek topic weten ze wel waar dat kan. Heb het daar vaker voorbij zien komen.
Met Bami stators en regelaars geen ervaring, vraag is hoe lang houden ze het vol. op Amerikaanse fora vindt je tegenstrijdige berichten, de een fikt het spul na een week er weer uit en andere beweren weer dat ze er al 20 k mee rijden zonder problemen. Of het klopt; ja want het staat op internet :+

Vaak worden laadproblemen ook veroorzaakt door slechte en geoxideerde stekkerverbindingen. Iedere keer als ik een andere brommer koop maak ik de stekkerverbindingen van regelaar en dynamo goed schoon en knijp het vrouwtjes gedeelte iets in ( dan zit het mannetjes deel er weer lekker strak in :+ ), dan inspuiten met een vettige elektrospray en dan weer in elkaar. Noemen ze geloof ik preventief onderhoud :)
 
Laatst bewerkt:
Komend weekend is het ook burendag:-) welke idioot dit verzonnen heeft weet ik niet maar mijn din heeft ons opgegeven voor de buurt bbq.
Jippie kuch kuch
 
Misschien is die buurvrouw wel als een Suzuki; als je er eenmaal op zit rijdt het best lekker maar je wil er niet mee gezien worden :+
 
Maandag een midweekje richting Zwarte Woud en de voorspellingen zijn redelijk, heb er zin aan!!! :]:]:]

Mooi man, na maandag ziet het er best goed uit, geniet ervan :t

Gezien de voorspelling zondag bankhangen en moto gp kijken :) en maar hopen dat het weer een beetje meezit met BSB in Assen.
 
Hallo allemaal hier, zal me even voorstellen.
Ik ben Peter 52 en kom uit Almelo.
Heb na 8j niet gereden te hebben 2wk geleden weer een 2006 blade met 26000km gekocht .
Heb jaren blade gereden de laatste was een blauwe sc33 uit 99.
Was wel weer even wennen a 8j niet gereden te hebben en een 1000 RR is toch wat anders dan een sc33.
Nu ben ik geen super sport rijder dus zal ik er nooit uit halen wat er in zit.
Maar ben nu eenmaal gek op de Fireblade dus dat moest er ook weer komen.
Nu valt er nog genoeg om te pimpen op het ruitje na is hij stock.
Heb afgelopen week alleen een Seatcover gekocht die zwart gespoten en gemonteerd was een repsol uitvoering.
Wensen hendels en stepjes wil ik vervangen door zwarte cnc gevreesde hendels en stepjes ook de kuipboutjes wil ik zwart hebben.
Voor de sound een Akrapovic met een korte kenteken plaat houder.
Dus alles zwart.
Maar eerst het nodige banden en remschijven voor.
Met wat voor banden rijden jullie op de blade's, ik moet de mijne vervangen.
Ik ben geen super sport rijder dus de randjes zal ik niet halen.
Echt vol warm zullen ze niet worden.
Ook ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met vervangende remschijven.
In die van mij zit een lichte onbalans bij het remmen.
Nu zijn er genoeg waveschijven te koop maar welke zijn goed en niet duur natuurlijk.
Aanschaf blade en kleding die ik natuurlijk niet meer had waren duur genoeg.
Zo dat was het even.
 

Bijlagen

  • 20180915_131357.jpg
    20180915_131357.jpg
    2 MB · Weergaven: 16
Mooie blade man :t glimmie 8-)

Remschijven geen ervaring met aftermarket. Nadat ik het slot vergeten was had ik ook wat trilling in de rem, schijf bleek ietwat te slingeren maar dat heb ik gelukkig zelf kunnen richten.

Bandjes is best persoonlijk, heb zelf nu tweede setje S21 van bridgestone erop liggen en die bevallen prima bij sportieve rijstijl.
Als je niet het onderste uit de kan haalt kun je eens kijken voor de BT016 pro; al een wat ouder type sportband van bridgestone die nu vaak goedkoop worden aangeboden.
 
Hallo allemaal hier, zal me even voorstellen.
Ik ben Peter 52 en kom uit Almelo.
Heb na 8j niet gereden te hebben 2wk geleden weer een 2006 blade met 26000km gekocht .
Heb jaren blade gereden de laatste was een blauwe sc33 uit 99.
Was wel weer even wennen a 8j niet gereden te hebben en een 1000 RR is toch wat anders dan een sc33.
Nu ben ik geen super sport rijder dus zal ik er nooit uit halen wat er in zit.
Maar ben nu eenmaal gek op de Fireblade dus dat moest er ook weer komen.
Nu valt er nog genoeg om te pimpen op het ruitje na is hij stock.
Heb afgelopen week alleen een Seatcover gekocht die zwart gespoten en gemonteerd was een repsol uitvoering.
Wensen hendels en stepjes wil ik vervangen door zwarte cnc gevreesde hendels en stepjes ook de kuipboutjes wil ik zwart hebben.
Voor de sound een Akrapovic met een korte kenteken plaat houder.
Dus alles zwart.
Maar eerst het nodige banden en remschijven voor.
Met wat voor banden rijden jullie op de blade's, ik moet de mijne vervangen.
Ik ben geen super sport rijder dus de randjes zal ik niet halen.
Echt vol warm zullen ze niet worden.
Ook ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met vervangende remschijven.
In die van mij zit een lichte onbalans bij het remmen.
Nu zijn er genoeg waveschijven te koop maar welke zijn goed en niet duur natuurlijk.
Aanschaf blade en kleding die ik natuurlijk niet meer had waren duur genoeg.
Zo dat was het even.

Welkom

Mooie BlackBlade en idd je kunt nog genoeg pimpen, zelf heb ik na een schuivertje bij de Kyffhauser Kurven wave schijven van Moto-Master gemonteerd en deze bevallen prima *D
Succes met pimpen!!! :t
 

Bijlagen

  • DSC_5369.2.jpg
    DSC_5369.2.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 13
Hallo allemaal hier, zal me even voorstellen.
Ik ben Peter 52 en kom uit Almelo.
Heb na 8j niet gereden te hebben 2wk geleden weer een 2006 blade met 26000km gekocht .
Heb jaren blade gereden de laatste was een blauwe sc33 uit 99.
Was wel weer even wennen a 8j niet gereden te hebben en een 1000 RR is toch wat anders dan een sc33.
Nu ben ik geen super sport rijder dus zal ik er nooit uit halen wat er in zit.
Maar ben nu eenmaal gek op de Fireblade dus dat moest er ook weer komen.
Nu valt er nog genoeg om te pimpen op het ruitje na is hij stock.
Heb afgelopen week alleen een Seatcover gekocht die zwart gespoten en gemonteerd was een repsol uitvoering.
Wensen hendels en stepjes wil ik vervangen door zwarte cnc gevreesde hendels en stepjes ook de kuipboutjes wil ik zwart hebben.
Voor de sound een Akrapovic met een korte kenteken plaat houder.
Dus alles zwart.
Maar eerst het nodige banden en remschijven voor.
Met wat voor banden rijden jullie op de blade's, ik moet de mijne vervangen.
Ik ben geen super sport rijder dus de randjes zal ik niet halen.
Echt vol warm zullen ze niet worden.
Ook ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met vervangende remschijven.
In die van mij zit een lichte onbalans bij het remmen.
Nu zijn er genoeg waveschijven te koop maar welke zijn goed en niet duur natuurlijk.
Aanschaf blade en kleding die ik natuurlijk niet meer had waren duur genoeg.
Zo dat was het even.

mooie brommer man veel plezier er mee
en het pimpen kan beginnen
dus trek je knip maar los
 
Zo ff niet geweest hier... sorry

Ik heb een probleempje,
afgelopen week heb ik mijn ketting incl. tandwielen vervangen van mijn 07.
Hierbij heb ik de koppelingscilinder los gehad, pen eruit en nieuwe tandwielen en ketting erop gelegd en daarna de koppelingscilinder met nieuwe pakking weer terug geplaats.

Echter krijg ik maar geen druk op mijn koppelingshendel.
Inmiddels al meerdere keren ontlucht maar zonder gewenst resultaat.....
Wat doe ik verkeerd?🤔

Alvast bedankt, Ron.
 
Zo ff niet geweest hier... sorry

Ik heb een probleempje,
afgelopen week heb ik mijn ketting incl. tandwielen vervangen van mijn 07.
Hierbij heb ik de koppelingscilinder los gehad, pen eruit en nieuwe tandwielen en ketting erop gelegd en daarna de koppelingscilinder met nieuwe pakking weer terug geplaats.

Echter krijg ik maar geen druk op mijn koppelingshendel.
Inmiddels al meerdere keren ontlucht maar zonder gewenst resultaat.....
Wat doe ik verkeerd?🤔

Alvast bedankt, Ron.

Lastig Ron, als de tussenplaat, afdekkap en stift juist terug zijn geplaatst moet het goed zijn. Misschien toch ff weer loshalen en controleren. De afdekkap terug plaatsen is nogal lastig bij de cbr.
Als er nog lucht in zit, wat ik niet verwacht, als je niets hebt losgehaald kan er ook geen lucht in komen, zou je kunnen proberen bij de banjo bout te ontluchten. wel een doek erom doen maar dat hoef ik jouw niet uit te leggen denk ik:)
 
Lastig Ron, als de tussenplaat, afdekkap en stift juist terug zijn geplaatst moet het goed zijn. Misschien toch ff weer loshalen en controleren. De afdekkap terug plaatsen is nogal lastig bij de cbr.
Als er nog lucht in zit, wat ik niet verwacht, als je niets hebt losgehaald kan er ook geen lucht in komen, zou je kunnen proberen bij de banjo bout te ontluchten. wel een doek erom doen maar dat hoef ik jouw niet uit te leggen denk ik:)
Snap het ook niet, heb verder niets losgehaald dus lucht in de leiding zou eigenlijk niet moeten kunnen.
Morgen na de GP maar weer verder prullen....
Bedankt voor je reactie.:t
 
Zo ff niet geweest hier... sorry

Ik heb een probleempje,
afgelopen week heb ik mijn ketting incl. tandwielen vervangen van mijn 07.
Hierbij heb ik de koppelingscilinder los gehad, pen eruit en nieuwe tandwielen en ketting erop gelegd en daarna de koppelingscilinder met nieuwe pakking weer terug geplaats.

Echter krijg ik maar geen druk op mijn koppelingshendel.
Inmiddels al meerdere keren ontlucht maar zonder gewenst resultaat.....
Wat doe ik verkeerd?🤔

Alvast bedankt, Ron.
Heb je de koppelingscilinder uit elkaar gehaald of alleen los van het blok om je kettingwielen te vervangen?

Edit, te laat gereageerd, niks losgehaald dus lucht is niet mogelijk,
 
Zo ff niet geweest hier... sorry

Ik heb een probleempje,
afgelopen week heb ik mijn ketting incl. tandwielen vervangen van mijn 07.
Hierbij heb ik de koppelingscilinder los gehad, pen eruit en nieuwe tandwielen en ketting erop gelegd en daarna de koppelingscilinder met nieuwe pakking weer terug geplaats.

Echter krijg ik maar geen druk op mijn koppelingshendel.
Inmiddels al meerdere keren ontlucht maar zonder gewenst resultaat.....
Wat doe ik verkeerd?🤔

Alvast bedankt, Ron.

Snap er niets van Ron, bij mij regelmatig eraf gehad en gewoon weer terug :?

Succes met het klusje en op naar de motogp :t

Bij deze ook maar meteen een mooi plaatje van een Vuurblaadje posen 8-)
 

Bijlagen

  • 42319695_2163094143979576_2074018077783097344_n.jpg
    42319695_2163094143979576_2074018077783097344_n.jpg
    348,4 KB · Weergaven: 14
Opgelost!
Gisterenavond mijn voorbok eronderuit gehaald en een nachtje alleen op de achterbok laten rusten en koppelingshendel ingeknepen vast gezet.
Stuur helemaal naar rechts gedraaid zodat het vloiestofpotje zo horizonaal mogelijk stond.

Net de tie wrap lost gemaakt en voelde iets druk, even blijven knijpen en loslaten en er kwamen kleine lucht belletjes naar boven borrelen.....

Blijft voor mij een raadsel hoe er lucht in is kunnen komen.:?

Geniet allemaal van de motorrace want buiten heb je vandaag niks te zoeken.
 
Opgelost!
Gisterenavond mijn voorbok eronderuit gehaald en een nachtje alleen op de achterbok laten rusten en koppelingshendel ingeknepen vast gezet.
Stuur helemaal naar rechts gedraaid zodat het vloiestofpotje zo horizonaal mogelijk stond.

Net de tie wrap lost gemaakt en voelde iets druk, even blijven knijpen en loslaten en er kwamen kleine lucht belletjes naar boven borrelen.....

Blijft voor mij een raadsel hoe er lucht in is kunnen komen.:?

Geniet allemaal van de motorrace want buiten heb je vandaag niks te zoeken.


Mooi dat het (de lucht) is opgelost!!! :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan