Het geluid, GSX 750 F 03

aspeve

Die hard MF'er
13 jul 2018
459
752
Veghel
Vier weken geleden een gsx 750f gekocht. Vriend van me die mee was gaf aan dat het tikkende geluid wat het blok maakte naar alle waarschijnlijkheid van de kleppen kwam. Na thuiskomst grote beurt gegeven en de kleppen gesteld.
Het tikken/ratelen bleef echter en toen ik onlangs bij de motorgarage was voor nieuwe banden heeft de monteur aangegeven dat het geluid niet past bij kleppen. Hij dacht aan de Naks. Na ontzettend veel gelezen en ja ook geluisterd te hebben hier op het forum twijfel ik enigszins en alvorens de kappen etc er allemaal weer af te gaan schroeven vroeg ik me af of er iemand is die het geluid misschien herkend. Het is hoorbaar over het gehele toerenbereik.

 
Dat zou zomaar in de ontsteking kunnen zitten zo zijn de onderdeel nummers van de rotor verschillend tussen 99 en 2003
en misschien de CDI units ook,maar dat kon ik zo snel niet vinden,dus ik weet niet of je alles heb overgezet van de ontsteking,
zo niet doe dat dan alsnog.
Kun je aangeven waar je de Info over de rotor hebt gevonden? Misschien staan er daar nog meer dingen die ik na kan kijken c.q vergelijken.
 
Kun je aangeven waar je de Info over de rotor hebt gevonden? Misschien staan er daar nog meer dingen die ik na kan kijken c.q vergelijken.
Even een opmerking op CMSNL staan USA en andere modellen blijkbaar zit daar ook verschillen in,ik heb op een
andere site gekeken daar staan wel EU modellen op en blijkt dat de rotor wel gelijk is maar de de pulsgever unit niet en
ook de CDI units zijn verschillend,
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...suzuki-parts&usg=AOvVaw2hBLUuuYsUIa_mX2kQ1RGu
 
Laatst bewerkt:
Nou na lang zoeken heb ik op MP een 1999 CDI met het juiste partnummer gevonden. De pulsgever unit nog niet dus mocht iemand zin hebben om mee te zoeken dan zou ik dat erg waarderen.
 
Heb je wel vonk ? Lucht en brandstof ?
3 elementaire dingen waarbij de motor loopt,
Eerst maar de vonk checken.
Bij geen vonk eerst maar eens meten of je op de juiste plekken spanning hebt.
enz enz.
Zomaar alles vervangen kan altijd nog.
Helemaal mee eens, ik check morgen nogmaals. Hangt nu aan de lader en ik zelf ook. 😜
 
Begrijp niet goed waarom ik die pulsgever om zou moeten bouwen? Heb die van de 2003 uiteraard op het oude blok en die van de 1999 zit er nu op. Kan ze best wisselen maar wat is het effect dan?
 
Je kan het beste de oude met de latere vergelijken,als ze verder het zelfde eruit zien dan maakt het niet uit.
Maar is de grondplaat anders wat betreft de timing dan kan je het beste de 2003 op het 99 blok zetten.
Want dat zou een reden kunnen zijn dat het blok niet wil lopen.
 
Killswitch staat wel goed?
Ff bougietje er uit draaien en weer terug in de bougiedop en de bougie tegen massa leggen en starten om te controleren of er vonk is
 
Goed nieuws!!! Na het overzetten van de grondplaat en de pulsgever met de juiste aansluitingen loopt de motor weer. Nu alles netjes wegwerken en de carbs synchroniseren en dan alles weer in elkaar zetten. Paar uurtjes nog. Blok loopt supernetjes en zonder tik of ratel.
 
Het lijkt een gebed zonder eind, vandaag motor laten draaien en wat mij gister al was opgevallen hij lekt olie. Vandaag nog eens gekeken en het komt van de tweede cilinder. Hij gooit het hier uit
4D16DB80-C604-42D8-8D3C-0C13B0BCFC6D.jpeg
de twee kleine gaatjes (ken de naam niet) onder de uitlaat. Komt er zodra de motor warm wordt met een straaltje uit.
Vraag is natuurlijk was ik er aan begonnen als ik dit allemaal geweten had? Nee natuurlijk. Probleem is dat ik er nu totaal niks mee kan en dus besloten heb om toch door te zetten. Verstandig? Geen idee, de meeste zullen ondertussen wel hun bedenkingen hebben maar de motor op dit moment in deze staat wegbrengen is geen optie omdat de kosten als ik pech heb ver boven mijn beschikbare budget zullen gaan.
 
Bij je oude 2003 blok zat daar je pairsystem op aangesloten, en werd daar lucht de uitlaat in gezogen.
Bij dit blok zit dat kanaal dicht, en lekt nu.
Dan zou ik eerder verwachten dat daar uitlaatgassen uitkomen:?
Als die lek zou zijn en daar een straal olie uitspuit, dan zou er wel heel veel olie in je cilinder moeten zitten, misschien een lekke in/uitlaatklep?
Ik zie dat dat pijpje met die S bocht ook aardig vieze aanslag heeft, komt het daar niet uit?
 
ik zou terug gaan met dat blok , een video met de oliestraal laten zien en mijn geld terug vragen.
Op zich heb je gelijk alleen die 750f blokken zijn schaars en de vraag is of ik een ander vind die geen problemen heeft. Nu heb ik twee blokken waarvan ze allebei wat hebben, zal niet eenvoudig worden maar er moet wat van te maken zijn.
 
Wel vreemd dat daar olie uit komt,normaal komt daar alleen maar lucht,enigste wat kan verzinnen is dat of er
een scheur in de kop zit of je niet goed gekeken heb en hij lekt bij die verbinding pijp.Bij een lekke klep komt er
niet zoveel olie uit.
 
Wel vreemd dat daar olie uit komt,normaal komt daar alleen maar lucht,enigste wat kan verzinnen is dat of er
een scheur in de kop zit of je niet goed gekeken heb en hij lekt bij die verbinding pijp.Bij een lekke klep komt er
niet zoveel olie uit.
Ga morgen verder en dan inderdaad nazien of het inderdaad die pijp niet is. Op dit moment wat andere dingen, verstopt riool, kapotte magnetron, alles in een weekend. Ik word gillend gek!
 
Terug
Bovenaan Onderaan