Het geluid, GSX 750 F 03

aspeve

Die hard MF'er
13 jul 2018
459
752
Veghel
Vier weken geleden een gsx 750f gekocht. Vriend van me die mee was gaf aan dat het tikkende geluid wat het blok maakte naar alle waarschijnlijkheid van de kleppen kwam. Na thuiskomst grote beurt gegeven en de kleppen gesteld.
Het tikken/ratelen bleef echter en toen ik onlangs bij de motorgarage was voor nieuwe banden heeft de monteur aangegeven dat het geluid niet past bij kleppen. Hij dacht aan de Naks. Na ontzettend veel gelezen en ja ook geluisterd te hebben hier op het forum twijfel ik enigszins en alvorens de kappen etc er allemaal weer af te gaan schroeven vroeg ik me af of er iemand is die het geluid misschien herkend. Het is hoorbaar over het gehele toerenbereik.

 
Met een Dacia Logan ook niet.:P
Ach er zijn altijd mensen die jaloers zijn:Y,als ik de motor ergens parkeer kan ik tenminste mijn helm
en handschoenen kwijt,kan ik voor onderweg drinken en eventueel wat te eten meenemen,heb ik
in de winter geen last van de kou en kan lekker doorrijden met een muziekje aan als de zogenaamde sportieve rijders
gebroken van hun motor afstappen of om de 150km moeten tanken:P.En vergis je niet in een
Goldwing het kan nog heel hard als het moet.})
 
Ach er zijn altijd mensen die jaloers zijn:Y,als ik de motor ergens parkeer kan ik tenminste mijn helm
en handschoenen kwijt,kan ik voor onderweg drinken en eventueel wat te eten meenemen,heb ik
in de winter geen last van de kou en kan lekker doorrijden met een muziekje aan als de zogenaamde sportieve rijders
gebroken van hun motor afstappen of om de 150km moeten tanken:P.En vergis je niet in een
Goldwing het kan nog heel hard als het moet.})
Vergis je ook niet in die Dacia, ik haalde er 194 km/u mee op de teller, 187 GPS. Met het hele gezin, vakantiebagage en op winterbanden.:t
 
En toen kwam het moment dat ik mijn gsx heb verkocht. En deze Triumph sprint st 955i heb gekocht. Wilde heel graag een drie cilinder met karakter. Nog twee weken wachten, eerst op vakantie.
CCE3D2E3-33BF-4953-814D-26FDC049D7D6.jpeg
218BFE22-2FBB-44A1-B185-5DF9AB159C44.jpeg


Motor gaat gewrapped worden, black and white. Hiervoor zal ik een apart topic openen tzt.
 
En toen kwam het moment dat ik mijn gsx heb verkocht. En deze Triumph sprint st 955i heb gekocht. Wilde heel graag een drie cilinder met karakter. Nog twee weken wachten, eerst op vakantie.
Bekijk bijlage 1358144Bekijk bijlage 1358145


Motor gaat gewrapped worden, black and white. Hiervoor zal ik een apart topic openen tzt.
Als je snel kijkt lijkt het net een GSXF:)
 
Ik ken die dingen wel, rijdt prima maar... Karakter? :?

Super lineair en zo wendbaar als een stoomtrein :)
Begrijp wat je bedoelt maar karakter in de zin van: drie cilinder, mooier geluid en minder gangbaar. Niet zeggende dat dit allemaal voordelen zijn, dat kan ik pas over een tijdje zeggen. Misschien kom ik wel bedrogen uit, maar als je nooit iets probeert blijf je altijd droge aardappels eten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan