Het geluid, GSX 750 F 03

aspeve

Die hard MF'er
13 jul 2018
459
752
Veghel
Vier weken geleden een gsx 750f gekocht. Vriend van me die mee was gaf aan dat het tikkende geluid wat het blok maakte naar alle waarschijnlijkheid van de kleppen kwam. Na thuiskomst grote beurt gegeven en de kleppen gesteld.
Het tikken/ratelen bleef echter en toen ik onlangs bij de motorgarage was voor nieuwe banden heeft de monteur aangegeven dat het geluid niet past bij kleppen. Hij dacht aan de Naks. Na ontzettend veel gelezen en ja ook geluisterd te hebben hier op het forum twijfel ik enigszins en alvorens de kappen etc er allemaal weer af te gaan schroeven vroeg ik me af of er iemand is die het geluid misschien herkend. Het is hoorbaar over het gehele toerenbereik.

 
Nee hoor maar zag er de humor wel van in. Recent mn 1100 blok uit elkaar gehaald 94er en rubbers zo gaar dat hergebruik mij kansloos leek bij de wat oudere blokken en ik liever op safe zou spelen om dit soort ellende te voorkomen. Oke misschien onnodige kosten maar scheelt wel onnodige koppijn in deze ;)

Ik zag de ironie wel van in, dit was al eerder ter spraken gekomen, waarin ik zei wel eens o-ringen te hergebruiken.
Nu blijkt maar weer wie de wijste is:t
 
Nee hoor maar zag er de humor wel van in. Recent mn 1100 blok uit elkaar gehaald 94er en rubbers zo gaar dat hergebruik mij kansloos leek bij de wat oudere blokken en ik liever op safe zou spelen om dit soort ellende te voorkomen. Oke misschien onnodige kosten maar scheelt wel onnodige koppijn in deze ;)
Nou an sich kun je die rubbers prima hergebruiken hoor, anders kun je wel bij iedere beurt de hele set vervangen a 100 euro en dat is gewoon niet nodig. Maar: ze moeten wel goed liggen, en dat gaat nog wel eens mis.
 
Vandaag eerste proefritje gemaakt hier in de wijk. Koppeling was eenvoudig opgelost door stelschroef wat strakker te zetten. Blok loopt erg netjes en geluidloos, zover als de gsx dit natuurlijk doet. Moet nu synchroniseren want er zitten wat kleine hikjes in. Verder erg tevreden.
 
Heb ondertussen alweer een kleine 300km met het nieuwe blok gereden. Moet hem dus alleen nog synchroniseren, wil er net aan beginnen maar kan het gewoon niet opbrengen om weer al die kappen eraf en erop te zetten. Misschien morgen, of overmorgen of overovermorgen. Maar ik doe het wel, ga nu alleen liever een stukkie rijden. 😎
 
Efkes d’n motor uitlaten. Wachten op d’n cbr1100xx blackbird.
 

Bijlagen

  • E58BCB6B-F963-4B9E-B5F0-7E28AE1A2120.jpeg
    E58BCB6B-F963-4B9E-B5F0-7E28AE1A2120.jpeg
    2 MB · Weergaven: 18
En dan sta je hier in de bush bush, simpelweg te genieten van de mooie natuur. Wat een serene rust. Gas op die lolly!
 

Bijlagen

  • EAF51DAA-66B3-44D4-BDE6-9446AD82C703.jpeg
    EAF51DAA-66B3-44D4-BDE6-9446AD82C703.jpeg
    2 MB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
50D180DE-3FF7-40CC-985C-A6F4F246FEED.jpeg
60CD5AF2-2E06-46DA-BCE5-91EC663D21D5.jpeg

Zo nu eindelijk weer tijd voor leuke dingen. USB aansluiting netjes weggewerkt in het dashboard.
En weer verder met project topkoffer, had een steun liggen van een 750 van 1996. Deze nu aangepast voor de 2003. Moet allemaal nog netjes gemaakt worden.
 
281D8614-29A1-42C2-A566-878EE651519A.jpeg

Project topkoffer begint wat te worden. Is een Shad koffer met onderplaat op een Kappa/Givi frame. Misschien nog eens een Givi koffer maar dit voldoet ook en de motor wordt er geen euro meer door waard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan