Het geluid, GSX 750 F 03

13 jul 2018
244
182
46
Veghel
#76
Ik realiseer me nu ineens dat het blok toen ik hem op de werkbank neerzetten zo’n beetje op zijn kop heeft gehangen. Ook weet ik natuurlijk niet wat er mee gebeurt is voor dat ik hem kocht. Zou het kunnen dat hij deze olie kwijt moet? Kan het blok even laten lopen maar weet natuurlijk niet of dit het probleem alleen maar erger gaat maken.
 

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
9.918
99
#77
Op zich heb je gelijk alleen die 750f blokken zijn schaars en de vraag is of ik een ander vind die geen problemen heeft. Nu heb ik twee blokken waarvan ze allebei wat hebben, zal niet eenvoudig worden maar er moet wat van te maken zijn.
Mwah schaars? 1100f ook nog een optie anders ;)

Ik zou gewoon deze goed testen en als ie niet goed blijkt in t nieuwe jaar contact opnemen met verkoper
 
Likes: aspeve

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
10.066
145
#78
Ik realiseer me nu ineens dat het blok toen ik hem op de werkbank neerzetten zo’n beetje op zijn kop heeft gehangen. Ook weet ik natuurlijk niet wat er mee gebeurt is voor dat ik hem kocht. Zou het kunnen dat hij deze olie kwijt moet? Kan het blok even laten lopen maar weet natuurlijk niet of dit het probleem alleen maar erger gaat maken.
Tja dat zo kunnen,dan zou er extra veel olie in de cilinders gekomen kunnen zijn,maar dan zou ook je bougie gelijk vet slaan,als
hij eenmaal gedraaid heeft zou alle overtollige olie al weg moeten zijn.Dat pijpje lijkt op de foto al wat nattig geweest te zijn,dus vandaar mijn vermoeden dat het daar vandaan komt.
 
Likes: aspeve

B07

Die hard MF'er
17 jul 2017
894
76
Spijkenisse
#79
Ik hoor wel eens verhalen dat olie via de carterontluchtingslang/luchtfilter/inlaat de cilinder inloopt, als er lange wheelies worden gemaakt.

Misschien is dit bij jou ook gebeurd met kantelen, zal die wel aardig roken denk ik.
 
Likes: aspeve
13 jul 2018
244
182
46
Veghel
#80
Het laat me niet los en vandaar net toch nog maar eens gaan zoeken. Olie komt onder de pakking vandaan en stroomt over de openingen. Cilinder 3 en 4 zijn netjes droog, pijpje blijft ook droog maar net boven de gaatjes perst ie de olie eruit. Heb het geprobeerd te filmen maar dat is niet goed gelukt. Op de foto zie je boven de dubbele gaten een klein stukje pakking en juist daar lekt ie.
9060BA4C-1164-4E12-B2E7-811C0D438C56.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
9.918
99
#87
Ik heb als leek altijd begrepen, kop los druk eraf dus ook voet vervangen. Zuigerveren dubieus maar las ook iemand vermelden e eens los geweest beter nieuwe erin. Ik vind een lekkende koppakking niet zo netjes en betwijfel of dat samenhangt met langer stil gestaan te hebben.
 
Likes: aspeve
13 jul 2018
244
182
46
Veghel
#90
9343896C-503E-4FD4-9335-4C937A9E4453.jpeg
Als je denkt dat het niet vreemder kan....dan vind je dit in het oude blok in cilinder 4.
Niet de veroorzaker van de tik/ratel maar na het verwijderen van de kop denk ik dat de vorige monteur eerst een lekker sinaasappeltje heeft gegeten.
De tik ligt bij de drijfstanglager, maar vreemd is het wel.
 

Zeroground

MF veteraan
6 apr 2003
5.544
51
40
Eindhoven
#91
Mwoah, kan ook bij de bougie hebben gelegen en naar binnen gevallen zijn toen die eruit werd gedraaid.

Franse grindsteentjes vind je ook overal terug, tus bij de bougie vervangen altijd eerst het gat inspecteren op vuil. Hoe lastig dat ook kan zijn:X
 

Unruled

Joe Bar style
21 aug 2007
24.937
173
31
Voorhout
#92
Klinkt gek, maar toch ben ik er blij mee. Niet met dat lek maar wel dat het duidelijk is dat het de koppakking is. Voor hetzelfde geld kwam de olie echt uit die twee gaatjes🤪
Ho wacht ff, niet zo snel.


Dat is precies het punt waar de afwatering (of af-oliïng, in jouw geval) van het bougiegat uitkomt. Ik gok zomaar dat de afsluitring van dat bougiegat niet goed zit. Trek die corresponderende bougiedop eens los en kijk wat zich daaronder afspeelt. Als dat allemaal kurkdroog is kun je altijd nog je koppakking vervangen. Ook deze blokken hebben wel eens een lekke koppakking, maar meestal op een hoek en niet halverwege de bank. Moet wel zeggen dat die retourbuis er ook mucky uitziet maar dat is probleem 2.

Foto van een oude kop die ik heb liggen, dat kleine zwarte gaatje in het midden dus.

961A2564-BC6E-4E42-95A5-81930AF0A502.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Likes: aspeve
13 jul 2018
244
182
46
Veghel
#93
Hmmm, schaammodus aan: gebruik altijd nieuwe o ringen voor je kleppendeksel. Schaammodus uit. Na het vervangen van gare o ring waar de olie dus letterlijk uitstroomde was de lekkage weg. Omdat ik de tank al had gemonteerd zag ik nu pas dat de oplossing dus eigenlijk heel simpel was. Thnx @Unruled voor de hint.
Nu nog koppeling/versnellingsbak fixen en alles nogmaals checken en dan stukje proefrijden.
 

Unruled

Joe Bar style
21 aug 2007
24.937
173
31
Voorhout
#95
Kijk, dat scheelt je een hele hoop gedoe ;)


Nieuwe blok klinkt veel beter, mechanisch nog steeds erg aanwezig maar misschien is dat de microfoon?
 
13 jul 2018
244
182
46
Veghel
#96
Kijk, dat scheelt je een hele hoop gedoe ;)


Nieuwe blok klinkt veel beter, mechanisch nog steeds erg aanwezig maar misschien is dat de microfoon?
Scheelt zeker! Ligt denk ik inderdaad aan de microfoon en het feit dat hij nog gesynchroniseerd moet worden en alweer een hele poos geleden voor het laatst heeft gelopen. De toekomst zal het uitwijzen.
 

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
9.918
99
Nee hoor maar zag er de humor wel van in. Recent mn 1100 blok uit elkaar gehaald 94er en rubbers zo gaar dat hergebruik mij kansloos leek bij de wat oudere blokken en ik liever op safe zou spelen om dit soort ellende te voorkomen. Oke misschien onnodige kosten maar scheelt wel onnodige koppijn in deze ;)