Het geluid, GSX 750 F 03

aspeve

Die hard MF'er
13 jul 2018
435
724
Veghel
Dat zou zomaar in de ontsteking kunnen zitten zo zijn de onderdeel nummers van de rotor verschillend tussen 99 en 2003
en misschien de CDI units ook,maar dat kon ik zo snel niet vinden,dus ik weet niet of je alles heb overgezet van de ontsteking,
zo niet doe dat dan alsnog.
Kun je aangeven waar je de Info over de rotor hebt gevonden? Misschien staan er daar nog meer dingen die ik na kan kijken c.q vergelijken.
 

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
11.905
1.026
Kun je aangeven waar je de Info over de rotor hebt gevonden? Misschien staan er daar nog meer dingen die ik na kan kijken c.q vergelijken.
Even een opmerking op CMSNL staan USA en andere modellen blijkbaar zit daar ook verschillen in,ik heb op een
andere site gekeken daar staan wel EU modellen op en blijkt dat de rotor wel gelijk is maar de de pulsgever unit niet en
ook de CDI units zijn verschillend,
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjSn_7anb7fAhUPjqQKHWqCAusQFjADegQIBxAB&url=https://www.motorcyclespareparts.eu/en/suzuki-parts&usg=AOvVaw2hBLUuuYsUIa_mX2kQ1RGu
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: aspeve

aspeve

Die hard MF'er
13 jul 2018
435
724
Veghel
Nou na lang zoeken heb ik op MP een 1999 CDI met het juiste partnummer gevonden. De pulsgever unit nog niet dus mocht iemand zin hebben om mee te zoeken dan zou ik dat erg waarderen.
 

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
10.660
529
Ik heb er geen verstand van enkel de verwachting dat ie op een andere cdi wel zou lopen vandaar mijn vraag. :)
 
  • Like
Waarderingen: aspeve

aspeve

Die hard MF'er
13 jul 2018
435
724
Veghel
Heb je wel vonk ? Lucht en brandstof ?
3 elementaire dingen waarbij de motor loopt,
Eerst maar de vonk checken.
Bij geen vonk eerst maar eens meten of je op de juiste plekken spanning hebt.
enz enz.
Zomaar alles vervangen kan altijd nog.
Helemaal mee eens, ik check morgen nogmaals. Hangt nu aan de lader en ik zelf ook. 😜
 

aspeve

Die hard MF'er
13 jul 2018
435
724
Veghel
Begrijp niet goed waarom ik die pulsgever om zou moeten bouwen? Heb die van de 2003 uiteraard op het oude blok en die van de 1999 zit er nu op. Kan ze best wisselen maar wat is het effect dan?
 

aspeve

Die hard MF'er
13 jul 2018
435
724
Veghel
Zou het niet weten, maar je zij dat je opzoek was naar een pulsgever die je niet kon vinden.
Klopt, kon de juiste Engelse vertaling niet vinden en daarom wist ik dus ook niet waar ik naar aan het zoeken was. Toen jij met die links kwam viel het kwartje. 👍
 

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
11.905
1.026
Je kan het beste de oude met de latere vergelijken,als ze verder het zelfde eruit zien dan maakt het niet uit.
Maar is de grondplaat anders wat betreft de timing dan kan je het beste de 2003 op het 99 blok zetten.
Want dat zou een reden kunnen zijn dat het blok niet wil lopen.
 
  • Like
Waarderingen: aspeve

daddyphilipsen

MF veteraan
31 mei 2008
6.718
302
52
Killswitch staat wel goed?
Ff bougietje er uit draaien en weer terug in de bougiedop en de bougie tegen massa leggen en starten om te controleren of er vonk is
 

aspeve

Die hard MF'er
13 jul 2018
435
724
Veghel
Goed nieuws!!! Na het overzetten van de grondplaat en de pulsgever met de juiste aansluitingen loopt de motor weer. Nu alles netjes wegwerken en de carbs synchroniseren en dan alles weer in elkaar zetten. Paar uurtjes nog. Blok loopt supernetjes en zonder tik of ratel.
 
  • Like
Waarderingen: ronk, Ivan en Zeroground

aspeve

Die hard MF'er
13 jul 2018
435
724
Veghel
Het lijkt een gebed zonder eind, vandaag motor laten draaien en wat mij gister al was opgevallen hij lekt olie. Vandaag nog eens gekeken en het komt van de tweede cilinder. Hij gooit het hier uit 4D16DB80-C604-42D8-8D3C-0C13B0BCFC6D.jpeg de twee kleine gaatjes (ken de naam niet) onder de uitlaat. Komt er zodra de motor warm wordt met een straaltje uit.
Vraag is natuurlijk was ik er aan begonnen als ik dit allemaal geweten had? Nee natuurlijk. Probleem is dat ik er nu totaal niks mee kan en dus besloten heb om toch door te zetten. Verstandig? Geen idee, de meeste zullen ondertussen wel hun bedenkingen hebben maar de motor op dit moment in deze staat wegbrengen is geen optie omdat de kosten als ik pech heb ver boven mijn beschikbare budget zullen gaan.
 

B07

MF veteraan
17 jul 2017
1.502
291
Spijkenisse
Bij je oude 2003 blok zat daar je pairsystem op aangesloten, en werd daar lucht de uitlaat in gezogen.
Bij dit blok zit dat kanaal dicht, en lekt nu.
Dan zou ik eerder verwachten dat daar uitlaatgassen uitkomen:?
Als die lek zou zijn en daar een straal olie uitspuit, dan zou er wel heel veel olie in je cilinder moeten zitten, misschien een lekke in/uitlaatklep?
Ik zie dat dat pijpje met die S bocht ook aardig vieze aanslag heeft, komt het daar niet uit?
 

aspeve

Die hard MF'er
13 jul 2018
435
724
Veghel
ik zou terug gaan met dat blok , een video met de oliestraal laten zien en mijn geld terug vragen.
Op zich heb je gelijk alleen die 750f blokken zijn schaars en de vraag is of ik een ander vind die geen problemen heeft. Nu heb ik twee blokken waarvan ze allebei wat hebben, zal niet eenvoudig worden maar er moet wat van te maken zijn.
 

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
11.905
1.026
Wel vreemd dat daar olie uit komt,normaal komt daar alleen maar lucht,enigste wat kan verzinnen is dat of er
een scheur in de kop zit of je niet goed gekeken heb en hij lekt bij die verbinding pijp.Bij een lekke klep komt er
niet zoveel olie uit.
 

aspeve

Die hard MF'er
13 jul 2018
435
724
Veghel
Wel vreemd dat daar olie uit komt,normaal komt daar alleen maar lucht,enigste wat kan verzinnen is dat of er
een scheur in de kop zit of je niet goed gekeken heb en hij lekt bij die verbinding pijp.Bij een lekke klep komt er
niet zoveel olie uit.
Ga morgen verder en dan inderdaad nazien of het inderdaad die pijp niet is. Op dit moment wat andere dingen, verstopt riool, kapotte magnetron, alles in een weekend. Ik word gillend gek!