Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic deel 2

Ik heb vandaag de oliekoeler afgedekt. De theorie is, dat in de winter zo de motor eerder warm wordt. Wat ik wil bereiken is, dat ook op de kortere ritten de olie goed warm wordt om de ontwikkeling van sludge te minimaliseren. Wat ik altijd een beetje jammer vind is dat er geen olietemperatuurmeter op de motor zit. Het is me te veel moeite er 1 te installeren. Maar of deze maatregel veel uithaalt is dus niet echt hard te maken.

Maar vroegah deed ik het ook met de radiator van de auto, toen er nog niet zo'n geregelde ventilator op zat. En dat hielp echt goed.

Het is gewoon een stukje isolatiemat (ik vond het bij de revisie van de vijver, daar heeft de vorige eigenaar van het huis meer dan 20 jaar geleden de vijverfolie op gelegd :?) en een makkelijk te buigen aluminium staafjes achter de koeler langs. Ik ben wel benieuwd of het de enorme hitte daar aan kan, of dat ik het onderweg ga verliezen. In ieder geval even een paar maanden geen insecten in de koeler!


Oliekoelerafdek1.jpg

Oliekoelreafdek2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hier ook geen winterslaap. Gewoon lekker er aan "prutsen", onderhoud enzo.
Een Givi A760 stuurkuipje gevonden op Ebay. Die ben ik nu van pas aan het maken voor de Sport :)
 
Na 30 jaar weer een guzzi aangeschaft. Weliswaar een oudje. Terug naar mijn jeugd , de centauro was de laatste daarvoor diverse GT california’s 850 GT heel anders dan mijn Ducati’s. Maar wat een lol weer om te rijden , laat de zomer maar komen
 

Bijlagen

  • 9BDCD34B-149D-4B28-B8D4-9EE0C01A0A75.png
    9BDCD34B-149D-4B28-B8D4-9EE0C01A0A75.png
    307 KB · Weergaven: 19
De guzzi V7 850 GT California was ooit mijn eerste motor. Ik was 18 had net mijn rijbewijs. En inderdaad die lijnen. Ik vind hem zo ontzettend mooi gebouwd. Tijdloze klassieker na. 43 jaar is ze nog niks van de schoonheid verloren. Want soms wil je de dingen van vroeger idealiseren
74B3B18D-32FE-4154-9F07-DA64F0590FFB.jpeg
 
Hij is door de vorige eigenaar compleet gerestaureerd. Blok bak cardan gereviseerd. Nieuwe kabelboom. Alles opnieuw verchroomd of gepolijst , nieuw spuitwerk Of dat ze zo uit het krat kwam , zo mooi. Heb zelf wat dingen toegevoegd om haar meer origineel te maken. Nieuw zadel , knipperlichten , valbeugel achter , schakelaar op t stuur , deze gaat nooit meer weg. 😍
 
Zo Guzzi heeft vorige week beurt gehad en de nieuwe pakkingen zitten erin.
Nu benieuwd of ik de 10000 kilometer ga halen
 
Laatst bewerkt:
Heb vertrouwen. Hoe lang doe je trouwens over 10.000 km? ik heb er tegenwoordig 2 jaar voor nodig. Tussendoor een onderhoudsbeurt en hup, er zitten weer nieuwe pakkingen tussen. Gisteren weer eens een ommetje gemaakt. In de zon! :]
 
🤔 vorige beurt was 1 november was een klein tussen beurtje. En sindsdien heb ik 2500 kilometer gereden.
Gaat nu minder worden heb vorige week te horen gekregen dat ik 100% ben afgekeurd voor werk 😪.
Dus nu alleen nog maar plezier ritjes.
 
Dat is een zwaar bericht. Had je een vermoeden?
Motorrijden is soms een medicijn, maar zal nu toch anders aanvoelen komende tijd.
 
Het is een raar gevoel en na het laatste telefoongesprek met arbeidsdeskundige had ik wel al een vermoeden. Maar toen hij het live vertelde was het toch even schrikken.
 
Het is een raar gevoel en na het laatste telefoongesprek met arbeidsdeskundige had ik wel al een vermoeden. Maar toen hij het live vertelde was het toch even schrikken.
Wat is er dan zo te schrikken? De definetive vaststelling dat je zo ziek/gehandicapt ben dat de arbeidsmarkt je niet meer wild hebben, of de definetive vaststelling dat je ziek/gehandicapt ben?
Hoe ziek/gehandicapt je ben maak je eigenlijk zelf uit. laat je dat niet aanpraten door (zn) deskundigen.
Het vervelende van 100% is dat bijklussen echt in het geniep moet. Bij minder dan 100 kan en mag je bijverdienen, je moet dat opgeven en toestemming van de arbeidsarts hebben maar indien niet voor een werkgever maar beunnen, is daar een mouw aan te passen.
 
Laatst bewerkt:
Scheerschuimpje
Natuurlijk ben ik zo ziek als ik mijzelf voel. En op zich valt het wel mee.
Alleen heb ik wat beperkingen die uitoefenen van beroep lastig maken.
En nu heb ik ook weer een beroep wat niet echt als beunhaas uitgevoerd kan worden.
 
Scheerschuimpje
Natuurlijk ben ik zo ziek als ik mijzelf voel. En op zich valt het wel mee.
Alleen heb ik wat beperkingen die uitoefenen van beroep lastig maken.
En nu heb ik ook weer een beroep wat niet echt als beunhaas uitgevoerd kan worden.
Goed zo. Jij maakt uit hoe je je voelt.
Ik bijvoorbeeld heb al jaar en dag rugpijn ed. Velen vragen zich af waarom ik motor rij. (850gt,1974). Best niet zn kleine. Maar voor mij is het rijden juist ontspannend voor mn rug. In een autostoel verkramd mn rug juist. Tja en voor de rest 24/7 pijn.......negeren. haha. Ps beunen kan alles zijn wat als werk kan worden opgevat . Niet enkel in je oude beroep.
Ps. Het is scheur.....
 
Laatst bewerkt:
Heb mezelf vandaag een nieuwe yss schokdemper cadeau gedaan ;) Voor de in aanbouw zijnde guzzi v75 TT .
 

Bijlagen

  • 20190213_194616.jpg
    20190213_194616.jpg
    121,5 KB · Weergaven: 11
  • 20190213_200051.jpg
    20190213_200051.jpg
    198,4 KB · Weergaven: 12
Vraagje over onderhoudsintervallen.

Ik kocht mijn Norge GTL met een kilometerstand van bijna 40k maart 2016. Inmiddels zijn we 3 jaar verder en staat er 51 km op de teller; zeg maar grofweg zo'n 4000 kilometer per jaar. De meeste kilometers maak ik in eer korte periode; tochten van 5 tot 7 dagen in het buitenland.

Ik laat voor ik op een buitenlandse rit ga, de motor altijd voor een beurtje gaan; algehele inspectie, check van alle sappen en eventueel banden vernieuwen.


Moet ik echter niet eens aan een grote beurt denken? Bougies vervangen? Kleppen stellen?
 
Besten,
Ik zou graag stuurverhogers plaatsen op een Norge van 2009. Iemand daar ervaring mee en waar zou ik die kunnen vinden.
Liefst 2dehands
 
Heb stuur verhogers wel helibars. Daarmee staat het stuur iets dichter bij de bestuurder.
Alleen heb ik geen ervaring met het originele stuur.
 
@Ernie: wat onderhoud betreft, ik heb rond de 50.000 eens kritisch naar het linksysteem laten kijken. Dat werd een hele klus, maar was hard nodig. En de dynamoriem moet ook rond die tijd / afstand (60.000?) vervangen worden. Bougies en kleppen elke 10.000, maar bij het jaarlijks onderhoud gaat dat altijd mee. De binnenste bougie is wel een lastige. Dus: ja.

@steinbock: ik heb er ook de helibars op laten zetten. Wel nieuw besteld, maar echt elke cent waard. Maar het stuur van de Norge na 2010 of '11 is al verhoogd (de 8 kleppers), dus als je een klus niet uit de weg gaat kan je eens kijken of een sloper zo'n stuur heeft liggen. Uit de opmerkingen hier kwam wel vaak naar voren dat een tweede hands setje helibars niet gemakkelijk te vinden is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan