Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic deel 2

Dit zijn wel goeie tips! Ik ga er volgende week even naar kijken. De losse schetsplaat kost nieuw al 500 euro, en als de steps er op zitten....Zo gepiept!
Nou gaat het wel telkens tot 2008. Ik weet niet wat er speciaal is aan die jaren *D , maar ik moet van 2009 hebben.
 
Er zijn veel winkel dochters van Moto Guzzi.
Voertuigen die soms jaren in de showroom hebben gestaan.
Misschien via framenummer Checken wanneer hij gemaakt is
 
Voorzover ik het weet zijn alle Norges , Sporten en Breva's tot het eind allemaal hetzelfde en uitwisselbaar. Kleur zal anders zijn.
Laatste blokken waren 8 kleppers maar rest is hetzelfde gebleven.
 
Er zijn een paar updates geweest. Zo heeft het 2009 model - die van mij - een betere achterschokdemper. In details, bijvoorbeeld in de buurt van de oliepeilstok, zijn er ook veranderingen. Maar in 2010 0f 2011 is het hele model behoorlijk op de schop gegaan, niet alleen het blok. Volgens mij dan.
 
Nou, mannen, dankzij jullie tips en de goede relatie van Langenberg met Boonstra staat de Norge er weer bij zoals voor de klap. Alles bijeen 325 euro, waarbij alleen de schetsplaat nieuw al 500 euro kost. Ik ben weer tevreden! Alleen is nu door de nattigheid het contactslot van slag en moet ik met de code starten :(
 
Hoi , ik zal me hier ook eens melden , sinds een half jaar ben ik ook weer in het bezit van een ,, italiaans meisje ,, een lario met v75 4 kleps blok.
Deze winter en voorjaar krijgt ze een erg ingrijpende make over , de bedoeling is er een echte,lichtgewicht, allroad van te maken ,eentje waarmee ik ook een rondje crossbaan kan doen.
 
Laatst bewerkt:
Ach Jos, je bent eigenlijk niet weg geweest! Ik wens je succes met de aanpassingen, als het maar klaar is voor de voorjaarsmeeting! 't Is toch wel een rooie?
 
20181229_094645.jpg
 
Nee, hier ook geen winterslaap , wel druk aan de oude dame bezig , ik weet niet of ze voor de najaarsrit rij klaar is ?

Maar ik doe het rustig aan,mijn vrouw heeft niets met motoren , en ik pas ervoor om John williams met camera ploeg aan de deur te krijgen :N
 

Bijlagen

  • thHR90B16E.jpg
    thHR90B16E.jpg
    13 KB · Weergaven: 7
Zeker geen winterslaap. Tank vervangen en solozadel gekocht. Houdt t midden tussen klassiek en bobber.....en lekker rondknorren tussen de buien door.
20181224_112222.jpg
 
Ik had afgelopen weekend even zin om een rondje te rijden. Had al lang stilgestaan vanwege verhuizing en dergelijke.
Liep gelijk en heerlijk een stukje gereden, even een bakje koffie gehaald bij de dealer in Nijmegen.
Was wel aardig. op terug weg via de dijkjes dacht ik dat ik eigenlijk ook nog misschien wel moest tanken.
Meter stond nog half vol ( toen ik weg reed stond ie ook zo). Op dat moment haperde de motor en viel uit.
Benzine op. kijk ik naar de dagteller ( normaal kijk ik altijd) 400 km op 1 tank.
Dus stukje geduwd, dijk afgereden en toen was ik het geheel zat.
Bij plaatselijke boer aangebeld, had nog wel wat "oude" benzine voor 4 takt motoren (buitenboord motor voor de boot)
Daar iets van geleend en naar de pomp gereden.
Bijna 23 liter ging er in de tank.
Hierna liep hij weer als een zonnetje en weer geleerd niet uit gaan van metertjes maar gewoon de dagteller in de gaten houden.
Nu wachten op het echte voorjaar.
 
Hallo allen, Ik rij weer 3 a 4 keer per week naar mijn stageplek op de motor.
Vorige week bij UWV keuringsarts geweest nu afwachten op de arbeidsdeskundige.
 
Er komt vast een voorjaarsmeeting. Deze keer veroorzaakt door Dick, die eigenlijk alleen op het MGCN forum te vinden is. Hij wil ons in de Bollenstreek rondleiden:]. Ik zal hem wel eens vragen om er mee aan de slag te gaan. Maar mijn ervaring heeft me geleerd om niet te vroeg een datum te gaan zoeken. Het zal ergens Mei - Juni worden. In April gaan we een datum zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan