Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic deel 2

Ik had minder geluk qua passing van een balhoofdlager,..verkeerde geleverd en dat kon je pas zien toen de boel al los was. Lager was voor een Breva 750,....niet voor de 1100.8)7Morgen met de trein naar het werk,...en de fiets, de vouwfiets.*O*_O-
 
Die hielden het bij mij zelfs 20000km uit. Ik had ze opnieuw gebruikt na het kleppen stellen.
 
Die 8000 kilometer per jaar is het huidige gemiddelde inclusief 2 jaar stilstand wegens ziekte ,dus omgerekend eigenlijk 12000 kilometer per jaar
 
Vandaag in 1 klap allebei de stepjes links kwijt en de middenbok verbogen. Even niet opletten op de snelweg.
 
Ik heb het ook even gelezen. De dode hoek in de spiegels is enorm op de motor. Bij mij tenminste en dat zal bij de Norge niet anders zijn. Je moet echt goed je hoofd draaien om in de dode hoek te kijken links en rechts. Ik probeer het onder het rijden op de snelweg wel eens uit, door een auto die achter me rijdt te volgen terwijl hij me in gaat halen. Van het moment dat hij uit mijn spiegel verdwijnt, tot ik hem in mijn ooghoek zie zonder mijn hoofd te verdraaien, zit veel tijd/ruimte. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van het snelheidsverschil tussen de auto en mij. Ook belangrijk is het moment van kijken en een nacontrole. Is niet belerend bedoeld, maar dat zal wel door mijn werk komen. Bij mijn vrachtwagen zitten de grootse dode hoeken achter de 2 zijspiegels als ik een kruising nader met een vrijliggend fietspad of de vele minirotondes. Een auto of fietser kan zomaar in de dode hoek "meerijden" . Er past zelfs een hele bestelbus in die dode hoek.
Gelukkig ben je er goed vanaf gekomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: OMB
Je mag best een beetje belerend zijn, Dolf. Uiteindelijk moet je van alles willen leren :Y. Het is wel lastig om achteraf precies te zeggen wat ik gedaan, gezien en gedacht heb. Maar ik hoop nog voorzichtiger te worden.8-)
 
Zo dat is schrikken! Daar was je beschermengel wel even druk mee😳. Heb het zelf bij het verkeerslicht meegemaakt dat ik werd geraakt. Heel vreemd gevoel om je voet automatisch te willen neerzetten en er blijkt niet te zijn. Bizar ook dat de automobilist niet gestopt is.....die moet dat toch gemerkt hebben. Gelukkig klinkt het wel als te repareren toch?
 
Dat van de dode hoek herken ik wel....lijkt op de Cali wel minder te zijn. Misschien toch stand vd spiegels op de kuip......al kan je zo een aanstormende auto in duitsland over het hoofd zien.
 
Nou, repareren. De achterste step is inclusief de hele bevestiging uit de aluminium plaat gebroken. Een nieuwe plaat daarvoor kost ruim 500 euro. Maar de motorwinkel kan ook een niet-originele steun op die plaats schroeven. Het bestuurdersstepje is gewoon te bestellen, En wat er met de middenbok moet weet ik nog niet. Maar ik verwacht bij de voorjaarsmeeting weer te verschijnen met een complete Norge. Ach, gebruikssporen B| .
 
Nou, repareren. De achterste step is inclusief de hele bevestiging uit de aluminium plaat gebroken. Een nieuwe plaat daarvoor kost ruim 500 euro. Maar de motorwinkel kan ook een niet-originele steun op die plaats schroeven. Het bestuurdersstepje is gewoon te bestellen, En wat er met de middenbok moet weet ik nog niet. Maar ik verwacht bij de voorjaarsmeeting weer te verschijnen met een complete Norge. Ach, gebruikssporen B| .

Komt er nog een eindejaarsmeeting? Tegen de tijd dat de voorjaarsmeeting is, is mijn achterband weer versleten en moet ik weer op een andere motor komen |(

@BadSlipper succes met schadeherstel...
 
Nou, repareren. De achterste step is inclusief de hele bevestiging uit de aluminium plaat gebroken. Een nieuwe plaat daarvoor kost ruim 500 euro. Maar de motorwinkel kan ook een niet-originele steun op die plaats schroeven. Het bestuurdersstepje is gewoon te bestellen, En wat er met de middenbok moet weet ik nog niet. Maar ik verwacht bij de voorjaarsmeeting weer te verschijnen met een complete Norge. Ach, gebruikssporen B| .


Moto Guzzi Norge 1200 IE 2006-2008 Schetsplaat Links - Boonstra Parts
Moto Guzzi Norge 1200 IE 2006-2008 Middenbok - Boonstra Parts

En daar zijn nog meer delen van de Norge. Ook TLM heeft genoef evenals Teun Beuzel
Succes met de wederopbouw!
 
Terug
Bovenaan Onderaan