Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic deel 2

Even tussendoor: ik heb de motor voor onderhoud weggebracht en kreeg als leenfiets mee: Een Benelli Leoncino 500. Ik dacht dat een Benelli een raspaardje was, met kuren en nukken maar als het goed gaat een volbloed beleving. Maar het blijkt intussen een chinese motor, het bedrijf is overgenomen. Het is een heel eenvoudige scrambler-achtige naked. En ik heb er tot nu toe ongelofelijk veel plezier op gehad. Wat een leuk ding! Met z'n 500cc is-ie pittig zat, en stuurt als een malle. Nog geen kuren en nukken ontdekt. Subliem uitlaatje, met echt een heel volwassen geluid. Ik zit er ook prima op, lekker hoog en breed stuur. Hij ziet er leuk uit, en omdat Leoncino leeuwenwelp betekent heeft-ie op het voorspatbord een leeuwtje staan, net als de Jaguar vroeger op de motorkap stond. En het was de laatste dagen natuurlijk mooi weer. Alleen het zadel viel behoorlijk tegen: het is een beetje schuin naar voren, waardoor je niet op je plek blijft zitten. Voor een uur of zo geen probleem, voor een hele dag zeuren.

Ik ga er de Norge niet op inruilen, natuurlijk. Want het is geen motor om comfortabel een paar honderd kilometer snelweg te pakken. Maar ondertussen een vreselijk leuke ervaring. Dus de tip van de dag: als je je motor voor onderhoud wegbrengt, vraag altijd een leenmotor. Het is meestal een leuke verrassing.

http://bikereview.com.au/wp-content...enelli-Leoncino-500-LAMS-Bike-Review-7652.jpg


Bij Onno dus :)
 
Iets verder naar het balhoofd bij mij, ter hoogte van de T rip rechterframebuis. Bij die van mij, paar dagen geleden nog verbinding ghersteld na ruim 5 jaar. (recht deed het niet meer)
 

Neeneenee! Ik vraag me zelfs af of Onno wel in chinese Benelli's dealt. Maar ik ben voor het reguliere onderhoud naar de locale motorzaak overgestapt. Tot nu toe (n=1) gaat dat prima, het is niet zo ver weg, en ik ben er zeker van dat er een leenfiets klaar staat. Dat kon Onno toch niet altijd garanderen.

Het is wel waar, de keren dat ik een leenfiets bij Onno meekreeg, was het wel altijd een leuke verrassing: Voxan, Pegaso, Falco :]
 
Wel, intussen de Benelli weer geruild voor de Guzzi. Ook vanwege het weer vandaag een prima ruil: ik was blij dat ik weer een beetje beschermd zat en de snelweg is wel een stuk rustiger zo. Maar het de schuur in rijden is wel weer een klus.

Volgende beurt nieuwe remschijven voor. Dat gaat een paar honderdjes kosten. Nu viel het wel mee: met een nieuwe dynamoriem en banden en onderhoud en controles ruim 400 euro. Ik heb nu Michelin T31 erom. Nieuwe banden zijn natuurlijk altijd fijn. Maar de Conti's waren behoorlijk gecupped, vooral voor. Ik had juist gehoopt dat de Evo iets langer mee ging, maar ik heb er uiteindelijk nog geen 8000 km mee gedaan. Zo ruig rij ik toch niet? 8-)
 
LOL! het zijn Bridgestones, maar op de bon staat Michelin T 31. Ik heb er niet eens over nagedacht. Ik weet nog dat ik zei: "Michelin? Ik ken wel Pilot Road. T31 is zeker een band voor zwaardere toermotoren."8)7 :z *O*Maar ik ben dus niet de enige die een beetje het boekje zoek was.
 
Gisteren ook banden vervangen....Ik deed op mn tdm 20.000 met mn voorband en 15.000 met mn achterband ongeveer. Dat zijn pilotroads 4. Goede banden! Is wel woon-werk dus gaat meestal rustig aan he....
 
Ja, ik had ook Michelin verwacht. Ach, wie weet vallen ze mee.

Ik heb ook wel eens een VStrom mee gehad. Toen was het model er nog niet zo lang. Wel een plezierige motor. Ik zat er ontspannen op. Maar geen avontuur ;)
 
Helaas zat er ook een enorme stuiter in de leenmotor, en ik heb nu dus rugpijn door dat ...... ding.
Meteen maar melding gedaan bij dealer. ze gaan het nakijken alleen heb ik daar dus niks aan
 
Stil hier de laatste tijd.
Begin van de maand motor voor een beurt weggebracht. Kom ik vandaag thuis en ja hoor net 1000 kilometer gereden en weer een lekke kleppendeksel pakking 😥
 
Dikkere kopen, ben je er vanaf 0,8 millimeter dik moeten ze zijn. Of ze hebben er geen nieuwe tussen gedaan.
 
Ze hebben er geen nieuwe tussen gedaan.
Was in heel klein beurtje. Hij had in 2016 laatste beurt gehad.
Maar des al niet te min had ik pas 5000 kilometer met deze pakkingen gereden.
 
5 a 6000 was bij mij het punt dat de linkercilinder ging lekken. Met die dikkere dus niet, die kon ik zelfs laten zitten.
 
Boutjes zaten los
Dat is de redene waarom er aan mijn motor geen ander sleutelt dan ikzelf. rij ik mij te pletter omdat mn remmen niet werken kan ik mij alleen de schuld geven. Maar daar ik een verrekte kundige hobby monteur ben is mij dat in al die jaren nog nooit overkomen. PS en mijn koppakkingen lekken ook niet. :+:+
 
Heel bijzonder. Pakkingen zijn voor Cali 1100 .de norge staat niet in de lijst dat deze ook hiervoor geschikt is?
Zoek je de pakking voor de norge op dan past deze wel op de Cali 1100????
 
Kijk naar de vorm, als die hetzelfde is dan past het. Zo moeilijk is het toch niet.:')
 
Heel bijzonder. Pakkingen zijn voor Cali 1100 .de norge staat niet in de lijst dat deze ook hiervoor geschikt is?
Zoek je de pakking voor de norge op dan past deze wel op de Cali 1100????
De italianen zijn gemakszuchtig, gelukkig. Steil willen ze nog wel eens veranderen, dat verkoopt. maar technisch? Wat goed is goed laten. heel best mogelijk dat de pakking van de 1100 en de norg het zelfde is. vraag het anders aan Guzzigek. die weet nog al wat meer....
 
Heb ze gewoon besteld. Neem de gok.
Heb meteen maar 3 sets besteld als het niet past komen ze hier in de aanbieding.
3 paar was net zo duur als 1 paar omdat je voor minimaal €15,- moet bestellen
 
Terug
Bovenaan Onderaan