Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic deel 2

Wel een merkwaardig advies. Ik ben ook een 2 cilinder fan, maar ik heb ook een tijdje op een Diversion gereden. Nou, daar was wat handling betreft niets mis mee. Ik ben echt wel nieuwsgierig wat het verschil in rijstijl is tussen twee- en viercilinder.

Nog even over onze meeting as zaterdag. Er zijn twee jongedames die graag achterop mee zouden rijden (net als vorige keer). Maar deze keer kom ik alleen. Is er nog iemand anders die het leuk zou vinden om de hele dag een passagier te hebben?
 
Nog even over onze meeting as zaterdag. Er zijn twee jongedames die graag achterop mee zouden rijden (net als vorige keer). Maar deze keer kom ik alleen. Is er nog iemand anders die het leuk zou vinden om de hele dag een passagier te hebben?

Ik ben er zaterdag bij en er kan bij mij wel iemand achterop. Ik rij met passagier beter dan zonder :-)
Hoe jong zijn de dames? Zijn ze wel voorzien van een compleet motorpak? (Dat is voorwaarde om bij mij achterop te mogen).

Ik weet trouwens nog niet of ik op de Stelvio kom, ik heb gisteren een nieuwe achterband besteld, en voordat die erop ligt, gaat de motor nergens meer heen.
Als de achterband op tijd is, dan kom ik natuurlijk op de Guzzi. Anders kan ik ook wel eens op de driewieler komen... (Dan kunnen er nog veel meer mensen mee)
 
Wel een merkwaardig advies. Ik ben ook een 2 cilinder fan, maar ik heb ook een tijdje op een Diversion gereden. Nou, daar was wat handling betreft niets mis mee. Ik ben echt wel nieuwsgierig wat het verschil in rijstijl is tussen twee- en viercilinder.

De handling is inderdaad het probleem niet. Ze heeft op een 2 cilinder les gehad en die vond ze niet goed rijden. Daarom wou ze een 4 cilinder. We weten niet of het door het lessen komt of ergens anders door maar ze schakelt veel te vroeg op. Ze trekt de motor niet in de toeren. De betreffende training was een bochtentraining en ze nam de bochten elke keer te laag in toeren. Ondanks dat de instructeur dit meerdere malen heeft uitgelegd blijft het toch in haar systeem zitten. Vandaar het advies om eens een poosje op een 2 cilinder te gaan rijden.

@edpa97 Ze weet niet hoe een Breva rijdt. Dus we zouden graag eerst een proefrit willen doen. Dan kunnen we beter eerst naar een dealer in het noorden die een heeft staan.
Ik ben vooral benieuwd of er ergens onbekende forums of iets dergelijks zijn waar veel moto guzzi's verkocht worden. Het valt mij op dat aanbod op marktplaats en speurders van particulieren zo laag is. Of zijn er überhaupt gewoon weinig moto guzzis in Nederland?
 
De handling is inderdaad het probleem niet. Ze heeft op een 2 cilinder les gehad en die vond ze niet goed rijden. Daarom wou ze een 4 cilinder. We weten niet of het door het lessen komt of ergens anders door maar ze schakelt veel te vroeg op. Ze trekt de motor niet in de toeren. De betreffende training was een bochtentraining en ze nam de bochten elke keer te laag in toeren. Ondanks dat de instructeur dit meerdere malen heeft uitgelegd blijft het toch in haar systeem zitten. Vandaar het advies om eens een poosje op een 2 cilinder te gaan rijden.

@edpa97 Ze weet niet hoe een Breva rijdt. Dus we zouden graag eerst een proefrit willen doen. Dan kunnen we beter eerst naar een dealer in het noorden die een heeft staan.
Ik ben vooral benieuwd of er ergens onbekende forums of iets dergelijks zijn waar veel moto guzzi's verkocht worden. Het valt mij op dat aanbod op marktplaats en speurders van particulieren zo laag is. Of zijn er überhaupt gewoon weinig moto guzzis in Nederland?
Je kan eens proberen op het MGCN Forum. Dat is van denk de enige motoguzzi klub in nederland. Weet niet of je als gast op de verkoop site kan.
 
Neem je de twee dames mee achterop naar Bunnik, of moeten ze nog ergens opgehaald worden? Ze hebben motorkleding en ervaring als passagier weet ik van de voorjaarsmeeting.
 
adres voor zaterdag is dus Rhijnauwenselaan 16, 3981 HH Bunnik ??? Tijd: 11 uur ???

ook bij mij is nog plaats voor een dame ....
 
;) Ik had niet verwacht dat er zoveel belangstelling voor een passagier zou zijn. Het probleem is het aantal beschikbare helmen. We zullen morgen wel eens bespreken hoe we het aantal meerijders kunnen maximaliseren in het voorjaar.
 
Ik denk dat ik morgenochtend nog even een bakkie mee kom drinken op het startpunt.
Ik ga zeker nog niet mee met de rit.
 
Zaterdag kon ik er niet bij zijn; 3-daagse rit naar de Duitse Eifel.
We hebben allemaal wel mooi weer gehad, volgens mij :-)

Zondagochtend startte wel met mist en miezer. Even de handvat verwarming (hvv) getest. Rechts was na de vorige lange rit nog niet gemaakt, even gekeken of alles nu wel weer zou werken. Je weet het immers nooit met die Italiaanse dames...

Nu doen beide handvatten het niet meer. In het display gaat er ook niets aan. Normaal zie je hier de drie standen van de verwarming uitgebeeld worden.
Heeft iemand hier ervaring mee. Dus, dat het display niets doet als je de hvv probeert aan te zetten. Dat er eerst 1 uitviel lijkt mij geen zekering kwestie.
 
Edpa, mooi dat je er even bij was. Eigenlijk was dat het belangrijkste uurtje. Wat de HVV betreft, lijkt erg op een slecht contact ergens. Maar ik heb geen suggestie waar je zoeken moet. Waarschijnlijk staat de bedrading bij het schakelaartje in het handvat het meest bloot aan vocht. Maar het kan natuurlijk net zo goed onder de tank zitten.
 
Dank je badslipper.
Had er liever even bij geweest met de motor. Gelukkig start hij weer.
Komt over een paar weken nieuwe accu in bij de onderhoudsbeurt.
 
Zaterdag kon ik er niet bij zijn; 3-daagse rit naar de Duitse Eifel.
We hebben allemaal wel mooi weer gehad, volgens mij :-)

Zondagochtend startte wel met mist en miezer. Even de handvat verwarming (hvv) getest. Rechts was na de vorige lange rit nog niet gemaakt, even gekeken of alles nu wel weer zou werken. Je weet het immers nooit met die Italiaanse dames...

Nu doen beide handvatten het niet meer. In het display gaat er ook niets aan. Normaal zie je hier de drie standen van de verwarming uitgebeeld worden.
Heeft iemand hier ervaring mee. Dus, dat het display niets doet als je de hvv probeert aan te zetten. Dat er eerst 1 uitviel lijkt mij geen zekering kwestie.

Lijkt me dat er een maakcontact niet werkt. Ik heb het bij mijn Breva zelf gemaakt. Drukschakelaartje die schakelt. Onder de tank zitten er drie stekkertjes van. Twee kleintjes die naar de handvatten gaat en een grotere die naar de schakelaar gaat. Dashboard geeft dan drie standen aan.
 
Wat voor stuurkuipje of ruitje hebben jullie op de Breva of Sport zitten? Heb al veel te veel pleuroos verspild om wat na mijn zins te vinden of te verbouwen maar het blijft een compromis...:? Of uit de wind en dan turbulentie of het is net andersom....
Waar ik ondertussen wel achter gekomen ben is dat de kuip of ruit niet te hoog moet zijn i.v.m. die turbulentie maar soms is het ook wel weer lekker om uit de wind te zitten.8-)
Overigens maakt het ook weer uit welke helm je op hebt.8)7
 
@IJzervreter
Dat zou heel goed kunnen. Ik heb eerder de tank eraf gehad om de olie sensor te vervangen. Erop was best weer een gedoe. Mogelijk is er toe iuets met de stekkers gebeurd. Weet je nog toevallig iets van kleuren of plaatsing? Ik herinner me dat het nogal een zooitje was....
Schermafbeelding 2018-10-14 om 17.37.16.png
 
Even tussendoor: ik heb de motor voor onderhoud weggebracht en kreeg als leenfiets mee: Een Benelli Leoncino 500. Ik dacht dat een Benelli een raspaardje was, met kuren en nukken maar als het goed gaat een volbloed beleving. Maar het blijkt intussen een chinese motor, het bedrijf is overgenomen. Het is een heel eenvoudige scrambler-achtige naked. En ik heb er tot nu toe ongelofelijk veel plezier op gehad. Wat een leuk ding! Met z'n 500cc is-ie pittig zat, en stuurt als een malle. Nog geen kuren en nukken ontdekt. Subliem uitlaatje, met echt een heel volwassen geluid. Ik zit er ook prima op, lekker hoog en breed stuur. Hij ziet er leuk uit, en omdat Leoncino leeuwenwelp betekent heeft-ie op het voorspatbord een leeuwtje staan, net als de Jaguar vroeger op de motorkap stond. En het was de laatste dagen natuurlijk mooi weer. Alleen het zadel viel behoorlijk tegen: het is een beetje schuin naar voren, waardoor je niet op je plek blijft zitten. Voor een uur of zo geen probleem, voor een hele dag zeuren.

Ik ga er de Norge niet op inruilen, natuurlijk. Want het is geen motor om comfortabel een paar honderd kilometer snelweg te pakken. Maar ondertussen een vreselijk leuke ervaring. Dus de tip van de dag: als je je motor voor onderhoud wegbrengt, vraag altijd een leenmotor. Het is meestal een leuke verrassing.

http://bikereview.com.au/wp-content...enelli-Leoncino-500-LAMS-Bike-Review-7652.jpg
 


Kijk even in die hoek. Daar moeten 3 stekkers zitten en die zijn niet echt waterdicht...
 
Terug
Bovenaan Onderaan