Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic deel 2

Gewoon een bekend merk kopen, zijn kwalitatief over het algemeen wat beter als de goedkoopste no name merken, de gloeidraad ien of ophanging is wat steviger meestal, rij zelf nu al een paar jaar met een Plips night dinges, en bevalt prima ;)
 
Vraagje over vervangen van lampje.


1 van de koplampen is weer stuk. Vorig jaar ook lamp vervangen. Waarmee vervangen jullie de lampen? Mijne heb ik destijds bij de benzinepomp gekocht, wellicht niet de beste keuze.

Hopelijk lukt vervangen deze keer zonder de hele neus eraf te moeten halen...

Osram blue zijn erg duurzaam en stralen mooi helder blauwachtig wit licht uit.
 
Bij mijn Stelvio heb ik dit weekend de koplampen vervangen door ledverlichting. Mij viel op dat grootlicht alleen op de rechterkoplamp is aangesloten. Ik ben zo vrij geweest om ook maar een draadje naar de linkerkoplamp aan te sluiten.

Verder zit er ergens een soort politiestand op de mistlampen. Als ik de mistlampen aan heb staan, en dan twee keer uit en aan zet, beginnen ze vergelijkbaar aan een politiemotor te knipperen. Handig als je een keer moet opvallen, maar niet straatlegaal. Lijkt me dan ook niet dat dit origineel is.
 
Lampje vervangen door een Philips gloeilamp. Waren niet bij de benzinepomp te krijgen, heb er een paar online moeten bestellen. En de dag erna zag ik Philips H3 gewoon bij de Gamma liggen...

Blijft toch een gepriegel, om zo'n simpel lampje te vervangen. Eruit was al wat gedoe, maar erin kreeg ik niet goed voor elkaar. Spiegeltje erbij, zaklamp erbij, maar de aardedraad kreeg ik er niet op. Probleem was dat m'n eigen hand het zicht volledig ontnam. Uiteindelijk toch een deel van de cockpit + ruit gedemonteerd waardoor ik er iets beter bij kon komen. Twee uur rommelen voor een lampje.... de Italiaanse dame heeft zo haar streken.
 
Lampje vervangen door een Philips gloeilamp. Waren niet bij de benzinepomp te krijgen, heb er een paar online moeten bestellen. En de dag erna zag ik Philips H3 gewoon bij de Gamma liggen...

Blijft toch een gepriegel, om zo'n simpel lampje te vervangen. Eruit was al wat gedoe, maar erin kreeg ik niet goed voor elkaar. Spiegeltje erbij, zaklamp erbij, maar de aardedraad kreeg ik er niet op. Probleem was dat m'n eigen hand het zicht volledig ontnam. Uiteindelijk toch een deel van de cockpit + ruit gedemonteerd waardoor ik er iets beter bij kon komen. Twee uur rommelen voor een lampje.... de Italiaanse dame heeft zo haar streken.

Bij de Stelvio was ik toch wel een stuk sneller klaar. En in die tijd ook mijn grootlicht doorgelust en de rubbers en witte ringen aangepast, zodat de ledlamp er met koelvin in past.

Of je bent nog niet zo behendig met Italiaanse dames.
Ik mocht er van mijn vrouw wel een Italiaanse dame bij, maar ik moest wel beloven dat ik altijd bovenop zou blijven.... O-)
 
Door verandering van werk heb ik de Norge van de hand gedaan '(, ik heb geen woon-werkmotor meer nodig, en ben meer een chopper / bobber type.
Maar ik blijf wel Guzzi rijden....het is een California Stone geworden *O*. Zelfde geluid, zelfde stuurgedrag, zo niet lichter, en vermoedelijk ook zelfde eigenaardigheden.

Kijkje in de garage. Ik heb nog een extra groot scherm, ook een ingekort schermpje voor zomers (nu niet meer nodig per vandaag) en een Dominator uitlaatdemper ( voor Norge/Breva). Ook ligt er nog een verlaagd zadel....1 cm lager dan orinigeel.
Bij interesse een PM, komt later nog wel op MP.
 
Laatst bewerkt:
Door verandering van werk heb ik de Norge van de hand gedaan '(, ik heb geen woon-werkmotor meer nodig, en ben meer een chopper / bobber type.
Maar ik blijf wel Guzzi rijden....het is een California Stone geworden *O*. Zelfde geluid, zelfde stuurgedrag, zo niet lichter, en vermoedelijk ook zelfde eigenaardigheden.

Kijkje in de garage. Ik heb nog een extra groot scherm, ook een ingekort schermpje voor zomers (nu niet meer nodig per vandaag) en een Dominator uitlaatdemper ( voor Norge/Breva). Ook ligt er nog een verlaagd zadel....1 cm lager dan orinigeel.
Bij interesse een PM, komt later nog wel op MP.

Hoe ziet zo,n Dominator uitlaat eruit? (Ivm Breva 1100)
 
Dank je voor de link, ik vind hem niet echt passend voor mijn Breva ( qua style) vaandaar mijn vraag hoe het eruit zag, Nogmaals bedankt voor de moeite
 
Is ook zo, zag eens tijdens het rijden een Griso met een aftermarket pijp, geen Agostine ,Zard, maar iets met meer letters. Kon het niet zo snel lezen in het voorbijgaan, hoopte stiekem dat het "Dominator"zou zijn geweest:Y maar zag er toch anders "conisch" uit dan jouw ronde demper.8)7
 
Dank je voor de link, ik vind hem niet echt passend voor mijn Breva ( qua style) vaandaar mijn vraag hoe het eruit zag, Nogmaals bedankt voor de moeite

De linkpijp gaat ook niet passen. 1100 heeft iets van 90 gr en de 1200 iets van 45 gr.
 
Ook ik heb nog een demper liggen, akra, en een bmc luchtfilter met aluafdekplaat, ben je af van nieuwe luchtfilters kopen, diagnose stekker zit erbij om de map aan te passen(hij krijgt veel meer lucht), en een Bagster tankhoes van zwart leer, kun je zo een bagstertas op klikken en jou tank blijft onbeschadigt.
 
Ja...uiteindelijk won de cali het met z'n bobberlooks.. Ondanks de mooie rooie kleur.
@ ijzervreter: De linkpipe is idd 45 graden..
 
Hier nog n piccie...het oogt raar, een chrome tank...tot je m realtime ziet.
 

Bijlagen

  • WP_20180925_001.jpg
    WP_20180925_001.jpg
    809,1 KB · Weergaven: 35
Mijn vriendin heeft een Diversion en er is tijdens een behendigheidscursus haar aangeraden om eens op een 2 cilinder te gaan rijden.
Ze heeft namelijk niet de rijstijl voor een 4 cilinder. Ook heeft ze een voorliefde voor alles wat Italiaans is dus dan kom je al snel uit bij Moto Guzzi.

Haar oog is gevallen (via internet) op een Breva. Weet iemand hier of die geschikt is voor iemand van 1m65 zonder al teveel aanpassingen?
Of zijn er juist andere types die beter in aanmerking komen? Ze wil een lekker sport/toerfiets maar vind een chopper (zoals een California) niet mooi.

Zo niet, heeft iemand tips waar je het beste kunt zoeken (is er een breva forum die ik via google niet kan vinden bijv.)? Het budget is beperkt dus het mag een motor zijn waar nog wat werk aan is (vind ik ook het leukste haha). Maar ik kan bijzonder weinig particuliere Breva's vinden en aankoop bij een dealer heeft absoluut niet mijn voorkeur.

Alvast bedankt voor jullie inzicht!
 
Ik denk dat je het beste kan laten inlichten over de Breva 750, compact en handelbaar en volgens mij budgetvriendelijk, al is dat een breed begrip. En het is niet Italiaans maar een suzuki sv 650 is ook een lage compacte wat sportieve twin en niet duur.. Die zijn er in alle soorten en prijzen.
 
Ik denk dat je het beste kan laten inlichten over de Breva 750, compact en handelbaar en volgens mij budgetvriendelijk, al is dat een breed begrip. En het is niet Italiaans maar een suzuki sv 650 is ook een lage compacte wat sportieve twin en niet duur.. Die zijn er in alle soorten en prijzen.

SV650 (oude model) heeft ze inderdaad op gezeten maar had ze een hele rare houding op. Die was helaas afgevallen. Dat was nog voordat ze op een Diversion zat haha. Maar gewoon marktplaats en speurders in de gaten houden voor een Breva dus?
 
Of eens kijken cq navragen bij TLM in Nijmegen. Kun je evt ook kijken of een Guzzi v7 misschien iets is.
Zij weten misschien nog wel ergens een Breva 750 staan. Zeer bekende Guzzi dealer.
 
Mijn vriendin heeft een Diversion en er is tijdens een behendigheidscursus haar aangeraden om eens op een 2 cilinder te gaan rijden.
Ze heeft namelijk niet de rijstijl voor een 4 cilinder. Ook heeft ze een voorliefde voor alles wat Italiaans is dus dan kom je al snel uit bij Moto Guzzi.

Haar oog is gevallen (via internet) op een Breva. Weet iemand hier of die geschikt is voor iemand van 1m65 zonder al teveel aanpassingen?
Of zijn er juist andere types die beter in aanmerking komen? Ze wil een lekker sport/toerfiets maar vind een chopper (zoals een California) niet mooi.

Zo niet, heeft iemand tips waar je het beste kunt zoeken (is er een breva forum die ik via google niet kan vinden bijv.)? Het budget is beperkt dus het mag een motor zijn waar nog wat werk aan is (vind ik ook het leukste haha). Maar ik kan bijzonder weinig particuliere Breva's vinden en aankoop bij een dealer heeft absoluut niet mijn voorkeur.

Alvast bedankt voor jullie inzicht!
≥ Moto Guzzi Tour Breva 750 i.e. 2004 25000KM Aanbieding - Motoren | Moto Guzzi - Marktplaats.nl is dit binnen budget????
 
Terug
Bovenaan Onderaan