Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic deel 2

Nou heb niets te klagen over het zadel.
Kan er de hele dag op zitten, natuurlijk dan wel wat stram maar vind hem heerlijk.
 
Zo, vandaag in de hitte (32, voelt als 37, volgens de krant) met de trein een bezoekje aan Mandello gebracht. De treinreis was een avontuur op zich, maar daar zal ik een motorforum niet mee lastig vallen.

Het was best leuk om het museum (dwz allerlei oude modellen) te bekijken. Wat me opviel is, dat dat 8-cil. blok eigenlijk best een klein blokje is. Heel wat lichter dan het 1200 blok. En zeker dan de Honda en BMW 6-cil. blokken. Ach, 500 cc.

Maar geen Norge in de rij :-(
 
Maar wel een opengewerkt Breva 1100 blok.....

full

:+
 
In het Breva topic staan nog een paar plaatjes van het Guzzi museum op blz. 29 in mijn reisverslagje van Slovenië and beyond.
 
Hoi allemaal zijn er hier nog Moto Guzzi Stelvio rijders?

Ik ben op zoek naar een andere motor en mijn oog is gevallen op een Stelvio.
Het lijkt mij een ideale reismotor :] voor tochten naar de noordkaap etc. Daarnaast is het een ook nog een Guzzi waar ik altijd een zwak voor heb gehad nadat ik met mijn Jawa met een groep California rijders mee mocht toeren in de Ardennen :+ .

Echter na speuren op internet blijkt dat er problemen waren met het snel slijten van de nokkenassen. Zijn die problemen nu volledig verholpen met de nokkenasmodificatie of blijft dit toch een gevoelig punt van de Stelvio?

Hebben jullie daarnaast nog andere tips waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een stelvio? Zijn de bouwjaren van voor 2011 betrouwbaar of ik kan ik beter gaan voor een van de latere bouwjaren?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden. :)
 
Met de nokkenasmodificatie is het probleem volledig verholpen. Echter je moet dus wel zeker weten dat die modificatie bij de eventuele Stelvio waar je oog op valt ook gebeurd is! Dus de onderhoudshistorie is wel belangrijk.

De Stelvio wordt niet meer gemaakt, dus je bent afhankelijk van de tweede hands markt. Ik heb er eens een stukje op mogen rijden, het is een fijne motor, waar je lekker op zit en die scherp stuurt.
 
Al enige tijd ben ik wat rond aan het kijken geweest naar een andere motor. Een betaalbare Norge of een Stelvio stonden op mijn verlanglijstje.

Afgelopen zaterdag had ik onverwachts een ochtend vrij, en ben ik gaan kijken bij een Stelvio uit 2009 die op marktplaats stond. Na het verhaal van de verkoper, een rondje om de motor, en een proefrit van een half uur was ik meteen verkocht, en hebben we de motor overgeschreven en meegenomen.

Zondag direct een hele dag gereden... wat een fantastische motor is dat! *D
En vandaag voor het eerst naar mijn werk: je kunt er blijkbaar ook "netjes" op rijden. O-)

Een foto van de nieuwe aanwinst volgt nog.

De motor heeft trouwens handvatverwarming, maar ik heb nog niet ontdekt hoe ik die kan aanzetten. Is er iemand die me dat kan vertellen?

En van de (led) remlichten, doen een paar segmenten het niet, zijn die LED's los te koop, en zo ja waar?
 
Handvat verwarming kun je bedienen vanuit het menu van je dashboard, heeft 3 standen zo even uit m'n hoofd.
De leds zijn denk ik niet los te vervangen, wellicht kun je het achterlicht uit elkaar halen en er zelf nieuwe in solderen ;)

Veel plezier met je Stelvio!

Fijne fiets, heb m zelf ook al een paar jaar :) :]
 
Ook gefeliciteerd! Erg fijne motor, de Stelvio. Zo jammer dat ze niet meer gemaakt worden.

Intussen wordt het eens tijd om een najaarsmeeting af te spreken. Na zo'n mooie zomer moet het ook wel een prachtige herfst worden. Ik kan alle zaterdagen van Oktober, dwz 6, 13, 20 en 27 Oktober. Zeg het maar!
 
Voorlopig niet voor mij.
Met mijn vrouw afgesproken om de motor iets langer te laten staan.
Eerst weer fulltime aan het werk en dan pas weer rijden.
Maar om nu midden in de winter te beginnen is ook niet echt verstandig. Dus wordt volgende voorjaar.
Gaat verder wel goed nu. Ik ga langzaam weer beginnen met werken een dezer dagen.
 
De handvatverwarming heb ik inmiddels ontdekt, via een optie in het menu. Dat is wel even wennen als je de verwarming van BMW gewend bent. Het schakelaartje van BMW, wat je ook tijdens het rijden kan bedienen, is wel net even iets gebruikersvriendelijker.

De Hyperpro achterveer + demper staat op dit moment superstrak afgesteld. Ik heb er helaas geen haak bij om deze te verstellen, maar even iets meer veerweg zou best mogen.

full
 
Tsja het menu..het is natuurlijk geen BMW...
Het is op z'n Italiaans zeg maar :Y gewoon er een paar keer mee spelen en dan wordt het vanzelf duidelijk..

Mooie fiets, veel plezier ermee :]
Aangezien je de nieuwe eigenaar bent, check ook even of de mastercode bij jou bekend is, anders krijg je hem nooit meer aan als er een transpondersleutel defect raakt... ;)
 
Tsja het menu..het is natuurlijk geen BMW...
Het is op z'n Italiaans zeg maar :Y gewoon er een paar keer mee spelen en dan wordt het vanzelf duidelijk..

Mooie fiets, veel plezier ermee :]
Aangezien je de nieuwe eigenaar bent, check ook even of de mastercode bij jou bekend is, anders krijg je hem nooit meer aan als er een transpondersleutel defect raakt... ;)

Ik heb er een code bij gekregen. Moet nog controleren of die ook wat doet.
Ik zie net in het werkplaatsboek wat ik online vond, dat dit de service code is...

Een andere code heb ik niet, met twee sleutels kun je die geloof ik wel opnieuw maken. Ik zal er vanavond eens naar kijken.
 
Laatst bewerkt:
Bij de Norge, ook Italiaans ;) zit de handvatverwarming met een gemakkelijk knopje aan het stuur. Ik ben altijd een beetje verbaasd dat het bij de Stelvio niet zo is. Ik vind dat menu niet het gebruiksvriendelijke onderdeel.
 
Bij de Norge, ook Italiaans ;) zit de handvatverwarming met een gemakkelijk knopje aan het stuur. Ik ben altijd een beetje verbaasd dat het bij de Stelvio niet zo is. Ik vind dat menu niet het gebruiksvriendelijke onderdeel.

Echt handig vind ik het ook niet, en al helemaal niet handig dat je het alleen stilstaand kunt aanpassen.

Maar voorlopig is dit het ergste, dus kunnen we ermee leven. Gisteravond de Garmin erop gebouwd, netjes boven de tellers met de navigatiebeugel van TLM. Daarmee is de motor nu echt weer klaar voor gebruik. *D
 
Ik kan nog geen toezeggingen doen voor de najaarsrit, ik begin met een nieuwe baan in oktober. Ik moet nog even aanzien hoe dat verloopt. Ik sluit me wel aan al het kan.
 
Heb 6 okt nog open staan, dus ik plan 'm gewoon in. Hoop dan weer oude bekenden te zien. Hoor wel hoe en wat... :)
 
Heel goed, 6 Oktober:]. Ik ga een topic in Waar is wat te doen zetten. Ik vond de ontmoetingsplek Rijnauwen prima, maar misschien zijn er andere suggesties?
 
Helaas kan ik niet mee, Ik moet dat weekend werken en verder ben ik veel bezig met oude en nieuw huis dus denk dat dit jaar het rijden er verder een beetje op een laag pitje komt te staan.

Veel plezier 6 oktober
 
Vraagje over vervangen van lampje.


1 van de koplampen is weer stuk. Vorig jaar ook lamp vervangen. Waarmee vervangen jullie de lampen? Mijne heb ik destijds bij de benzinepomp gekocht, wellicht niet de beste keuze.

Hopelijk lukt vervangen deze keer zonder de hele neus eraf te moeten halen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan