Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic deel 2

@Ernie: wat onderhoud betreft, ik heb rond de 50.000 eens kritisch naar het linksysteem laten kijken. Dat werd een hele klus, maar was hard nodig. En de dynamoriem moet ook rond die tijd / afstand (60.000?) vervangen worden. Bougies en kleppen elke 10.000, maar bij het jaarlijks onderhoud gaat dat altijd mee. De binnenste bougie is wel een lastige. Dus: ja.

@steinbock: ik heb er ook de helibars op laten zetten. Wel nieuw besteld, maar echt elke cent waard. Maar het stuur van de Norge na 2010 of '11 is al verhoogd (de 8 kleppers), dus als je een klus niet uit de weg gaat kan je eens kijken of een sloper zo'n stuur heeft liggen. Uit de opmerkingen hier kwam wel vaak naar voren dat een tweede hands setje helibars niet gemakkelijk te vinden is.
ok bedankt allen
 
Was vandaag bij TLM (motormaat ruilde zijn California in voor een Breva 1100, zijn we samen gaan ophalen). Heb even nagevraagd over de distributie ketting; die hoeft niet vervangen te worden. Na 100.000 een keertje naar laten kijken, was het advies. Nu wel tijd voor een grote beurt!

Andere vraag; ik heb hier ergens eens iets gelezen over het afzagen van een scherm/ruitje.
Waarmee kun je dat het beste doen?
 
Het voordeel van een distributieketting is inderdaad, dat er eigenlijk nooit onderhoud voor nodig is. Daarom gaat het VVt-I motortje van mijn Toyota ook zo lang mee zonder veel kosten. Maar de dynamoriem is wat anders. Ik ben niet zo'n technicus, hoor. Maar dat kreeg ik te horen.

Het kunststof van het ruitje kan je met bijna elke soort zaag afzagen. Als je niet precies recht wilt zagen, heb je een smal zaagblad nodig, zoals bij een figuurzaag. En veel geduld. Het grootste probleem lijkt mij het daarna gladvijlen en polijsten. Ik heb het nooit gedaan.
 
Idd rustig zagen, niet te veel druk zetten en dan komt het wel goed. Ik heb het meerdere keren gedaan. Naschuren doe ik altijd met blokschuurpapier 400 tm 800. Dan wordt het mooi egaal.
 
De laatste keer dat we bij elkaar waren heeft Mouton van het MGCN forum beloofd om een voorjaarsmeeting in de bollenstreek te organiseren. Wellicht voor sommigen, in ieder geval voor mij, heeft hij dat inmiddels ongemerkt gedaan. Het is te vinden op het MGCN forum onder Treffens en Meetings.

VOORJAAR BOLLENSTREEK RIT 7 april
Zoals beloofd tijdens de najaarsrit van “Badslipper” hierbij een uitnodiging voor de Bollenstreekrit. De bollenstreek is op zijn mooist tijdens het bloemencorso dat dit jaar wordt gehouden op 13 april. Wanneer het niet te koud of te warm is, niet te nat en niet te droog, dan staan alle velden volop in bloei. Eén week eerder, zaterdag 6 april zondag 7 april is dan een uitgelezen dag voor een mooie rit door de Bollenstreek. Die dag heb ik een rit van 109 km langs de kustlijn van Katwijk en Noordwijk, daarna slingerend door de bollenvelden met als afsluiting door het Groene Hart naar Zoeterwoude-dorp waar het einde van de rit is in restaurant La Place. Dat is een mooie locatie om wat na te praten en om van daaruit huiswaarts te gaan. De start is In Wassenaar, Hotel Duinoord aan de Wassenaarse Slag. Aankomst tussen 10:00 en 11:00 uur. Om 11:00 uur start van de rit.
Startpunt
Hotel Duinoord Wassenaarseslag 26 2242 PJ Wassenaar Tel.: +31(0)70 511 93 32 http://www.hotelduinoord.nl
Lunchpunt
Restaurant De Engel Heereweg 386 2161 DG Lisse 0252-211880 http://www.restaurant-de-engel.nl
Eindpunt
La Place Groene Hartplein 1 2381 GS Zoeterwoude Dorp 071-5809590

Wel een beetje kort dag, en op zondag kan ik sowieso niet, maar het lijkt me een prachtrit!
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat het op zo'n kort termijn bekend wordt.
zit midden in mijn nachtdienst gepland.
Ik kan helaas niet, maar zou wel graag de route op een ander tijdstip willen rijden.

voor iedereen die wel gaat een mooie rit.
 
Leuk en in de buurt.
Alleen is de route niet beschikbaar voor mij ??? Misschien omdat ik geen lid ben van MGCN???
 
Scheurschuimpje,
Volgens mij worden wij door Mouton uitgenodigd.
Dus ik zie het probleem niet om de route met niet leden te delen op ons forum.
 
Volgens mij heeft niemand er bezwaar tegen om de route hier te delen. Ik weet alleen niet zeker of het zo werkt. probeer maar! Anders zit er toch niets anders op om ook op MGCN een account te maken.
 

Bijlagen

  • Bloembollenrit 2019.gpx.gpx
    121,2 KB · Weergaven: 9
Hè allemaal, daar is ie weer.
Even niet op bezoek geweest.
Door een wisseling van werkgever mag de fiets zich tegenwoordig vooral concentreren op plezier-ritjes, want het woon-werk verkeer is zo goed als over.
Evengoed de eerste ritjes dit jaar al weer gemaakt. Natuurlijk de motorbeurs in Utrecht en zo nu een rondje als het weer er om vraagt...
Ga je ineens van 14000 km in 8 maanden naar nog geen 2000 in de laatste 8....
Leuk te zien dat de harde kern van dit forum onveranderd blijft.
 
*O*Toestemming om hem te bestellen
1385773
 
Gefeliciteerd. Net proefritje aangevraagd.
Zaterdag rijden op een niken van Yamaha.
Even iets anders gewoon om dat het kan
 
Terug
Bovenaan Onderaan