Het FZ750-topic

psychonikeo

MF veteraan
8 mrt 2007
1.414
0
Capelle aan den IJssel
fz750.jpg


Ik zie van zo ongeveer elk merk/type motor een eigen topic, maar voor de Yamaha FZ750 kon ik nou juist niets vinden. En ik heb vandaag zelf deze motor aangeschaft.

Ik heb voor de leuk even snel een plaatje gemaakt voor het FZ750-topic zoals het hoort ;)

Graag hoop ik dat er nog meer mensen met een FZ750 zijn die zich hier gaan melden! Natuurlijk mogen alle andere FZ-tjes van mij ook meepraten hoor :)

Ben nog bezig met het behalen van het Atje op mijn rijbewijs, maar heb inmiddels wel het 1985 model in de garage staan.

Guust Flater:
full

mauskeR1:
full

psychonikeo:
psychoFZ750_1.jpg

psychoFZ750_2.jpg

de enige echte:
Inmiddels ex-FZ rijder ;)

PeetsFZ
full

Master D
full

Fury
furyyx3.jpg

Hasseman
2005868862709767680_rs.jpg

2005816075746639705_rs.jpg
 
Laatst bewerkt:
JAaa, *O* eindelijk een FZ750 topic... ik heb er ook een.

Vorig jaar heb ik de grote broer aangeschaft, maar mijn FZ (met 105000 km op de klok) loopt nog super en gaat er dan ook zeker niet uit!!

bij deze fotootje
full
 
Nogmaals een foto, maar dan groter O-)

FZ is van 1986, de "oer" FZ voorzien van andere velgen, ohlins achterveer, WP voorvork en Brembo remmen. :]
full
 
ff wat poserpics voor mezelf gemaakt :P

Maar er zullen toch nog wel meer mensen zijn met een FZ750 hier op het forum?

mAARTENd wij willen foto's zien!! ;)

Overigens heb ik ook een vraagje. Kwam erachter dat 1 van mijn knipperlichtjes het niet deed. Zijn dit gewoon lampjes die je bij de plaatselijke bezinestations kan halen? Of is het wat speciaals?
 
~
Maar er zullen toch nog wel meer mensen zijn met een FZ750 hier op het forum?

mAARTENd wij willen foto's zien!! ;)
quote]

Zit in de nacht, laatste nacht, en zal aankomende dagen wat foto's maken.
Moet dit ook nog doen van mijn mountainbike voor een ander forum, dus kan lekker in 1 maal door.

Fok, nu zie ik het, je zit ook op het MSN-groupje

Even een andere vraag, heeft iemand nog een thermostaat uit een 1FN voor me?
 
Laatst bewerkt:
Voordat ik mijn A heb, kan ik natuurlijk nog ff een beetje klussen aan mijn motor. Dan heb ik er in ieder geval nog iets mee te doen. Maar wat ik dan zou willen bijvoorbeeld is andere spiegeltjes, kleinere knippers enzo.

Waar haal je die vandaan? En moet je dan dingen hebben speciaal voor dit type of moet je dan gaan knutselen met universele dingen?
 
Voordat ik mijn A heb, kan ik natuurlijk nog ff een beetje klussen aan mijn motor. Dan heb ik er in ieder geval nog iets mee te doen. Maar wat ik dan zou willen bijvoorbeeld is andere spiegeltjes, kleinere knippers enzo.

Waar haal je die vandaan? En moet je dan dingen hebben speciaal voor dit type of moet je dan gaan knutselen met universele dingen?

Ik heb mijn kleinere knippers van louis.de vandaan. leuk model, lekker goedkoop.
Let wel op het voltage en wattage.
 
Ik zit inderdaad ook aan kleinere knippers te denken.

Vind de meeste allen wel erg aan de prijs. Zal maar eens bij Louis gaan kijken voor de knippers. (bestel ik wel vaker).

Inderdaad een goed idee een fz750 topic op het MF. Is net iets laagdrempeliger dan het MSN forum. (hoewel ik MSN groups, het duitse FZR forum, en alle andere sites ook gebruik/blijf gebruiken ;) )
 
Welk voltage en wattage is het dan? O-)
Ik neem aan 12V alleen hoeveel wat? 1W?

Origineel 12V 21W. Ga je naar kleinere knippers dan kom je waarschijnlijk bij 10W uit, dan moet je er een weerstand parallel aan zetten (anders slaat je knipperautomaat op hol, gebruik de zoekfunctie van MF maar ;) ). LED's hebben 1W, daar heb je per knipper een weerstand nodig.
 
Ok.. aardig verhaal. Moet ik ook nog als technicien met weerstandjes aan de gang :P

ik zat ook te kijken bij louis.de. Mooie spiegeltjes inclusief Yamaha adapter. Klinkt interessant, maar zou dat dan voor elke yamaha passen??
 
Ik dacht trouwens aan de volgende dingetje..

Deze spiegeltjes.. Moet alleen nog verzinnen of ik ga voor zwart of carbon.. Chroom lijkt me in ieder geval niet passen bij mijn fiets..
10028278_860_FR_06.JPG


En deze knippers:
10033420_880_FR_06.JPG


edit: Zit alleen op dit site te kijken en die spiegels zou je moeten monteren op je stuur. Lijkt me toch juist onhandig? Ik wil ze gewoon op de plek hebben waar mijn spiegels nu zitten.. :?
 
Laatst bewerkt:
Origineel 12V 21W. Ga je naar kleinere knippers dan kom je waarschijnlijk bij 10W uit, dan moet je er een weerstand parallel aan zetten (anders slaat je knipperautomaat op hol, gebruik de zoekfunctie van MF maar ;) ). LED's hebben 1W, daar heb je per knipper een weerstand nodig.

Ik heb dus kleine 12V21W. Zijn echt gewoon te vinden bij Louis.
 
Maar er zullen toch nog wel meer mensen zijn met een FZ750 hier op het forum?



Tuurlijk zijn er meer met een Fz 750......................... :W




Gr Peter
 
Terug
Bovenaan Onderaan