Het foto aanhanger ACHTER je motor topic

Ik heb het maar even opgezocht, want die aanhangers worden steeds zwaarder in de discussie:

*KNIP*

Hij mag dus maximaal de helft van het Leeggewicht van het trekkend voertuig zijn, dat is dus zoals het op het kentekenbewijs van de motor staat. Makkelijk te controleren ook, daardoor.

Verder is dit gedeelte van toepassing:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2018-05-20#Hoofdstuk5_Afdeling15

Dat is wel wat ik aanhoud, ruim daaronder blijven is dan ook wel een streven.
Hoe dan ook, ik heb andere dingen gelezen maar die zullen dan vast fout zijn.
 
Dat is wel wat ik aanhoud, ruim daaronder blijven is dan ook wel een streven.
Hoe dan ook, ik heb andere dingen gelezen maar die zullen dan vast fout zijn.

Daarom heb ik de informatie direct bij de bron opgezocht, in de relevante wetgeving. Dan is er nog geen interpretatie van iemand anders overheen gegaan. De regelgeving is gewoon duidelijk. Overigens heb ik op diverse websites ook steeds gelezen dat je de helft van het leeggewicht als maximum moet aanhouden. Op fora is het vaak "ik heb gehoord dat" en "volgens mij". Vandaar dat een gedegen bron mij in deze discussie wel wenselijk leek...
 
Daarom heb ik de informatie direct bij de bron opgezocht, in de relevante wetgeving. Dan is er nog geen interpretatie van iemand anders overheen gegaan. De regelgeving is gewoon duidelijk. Overigens heb ik op diverse websites ook steeds gelezen dat je de helft van het leeggewicht als maximum moet aanhouden. Op fora is het vaak "ik heb gehoord dat" en "volgens mij". Vandaar dat een gedegen bron mij in deze discussie wel wenselijk leek...
De site van de overheid heeft hoe dan ook gelijk, al zouden ze dat niet hebben dan krijgen ze dat nog...Toch?
Neemt niet weg dat ik net als jij ook andere informatie lees die dan blijkbaar niet de juiste is.
 
Nog niet helemaal af maar al wel mee gereden.

57A5B5FD-7A22-48EC-BE1E-0B3933C758FA.jpeg


15F03959-4D2C-40AC-B9BB-9AD2387EB008.jpeg
 
Ik ga/ben ook bezig met een eenwieler.
Ga je hem ook enkelzijdig ophangen?

Wat is je grondspeling
nu op de foto is het 20cm, kan max tot 25cm
en de breedte van de kist?
LxBxH = 90.45.45 ongeveer 180liter inhoud
De kist was ongeveer €100,- en weegt van zichzelf 28Kg en voelt daarom ook niet als een kreukelbaar colablikje aan, solide en afsluitbaar dus! Omdat de motor 200kg weegt mag is tot 100kg trekken. Er kan dus nog zo’n 50a55kg in de kar en dat is best veel.
Hangt deze er nou "los" in op enkel wat spanbandjes?
Heb hem voor de test expres in twee spanbandjes gehangen zodat bij een mogelijke landing er wat opwaartse beweging mogelijk is. Maar het kan prima zo!
Ik ga hem wel nog instelbaar maken tussen deze twee maten, 20 en 25. Dit filmpje op motormeuk geeft wel een aardige indruk, er stond 6bft wind die dag, kijk maar wat je er van vind, ben benieuwd. Komt mij heel stabiel over, zo reed het wel op deze winderige en natte dag.

Motormeuk - Filmpje: Trailer but no trash
 
Nee, ik heb gewoon tweezijdige ophanging--> bromscooter voorwiel.
Ik had je filmpje al gezien en de grondspeling die je over hield in de bochten (genoeg), vandaar dat ik de grondspeling en breedte wil weten, dan kan ik inschatten hoe laag ik kan gaan. Ik wil 'm nl zo laag mogelijk.
Mijn bak wordt een aluminium kist, zoiets als de afbeelding. Deze heb ik al een paar jaar (inmiddels ongebruikt) staan.
pi-aluboxen-set-1.jpg
 
Ik ga/ben ook bezig met een eenwieler. Wat is je grondspeling en de breedte van de kist? Hangt deze er nou "los" in op enkel wat spanbandjes?
:^
En hoe ver is het uiterste uiteinde gemeten vanaf de achteras van de motor?
 
Ik geloof dat die bij mij vanaf midden achteras motorfiets tot achterkant van het wiel 180 tot 185 centimeter meet. Dus qua lengte zit ik ver onder de maximum toegestane maat.
Hoogte van het geheel is dacht ik tussen 70 en 75 dus ook daar dikke prima.
 
Nee, ik heb gewoon tweezijdige ophanging--> bromscooter voorwiel.
Ik had je filmpje al gezien en de grondspeling die je over hield in de bochten (genoeg), vandaar dat ik de grondspeling en breedte wil weten, dan kan ik inschatten hoe laag ik kan gaan. Ik wil 'm nl zo laag mogelijk.
Mijn bak wordt een aluminium kist, zoiets als de afbeelding. Deze heb ik al een paar jaar (inmiddels ongebruikt) staan.
pi-aluboxen-set-1.jpg
Dat zijn ook mooie kratjes maar de prijs is aanzienlijk hoger
 
Ik geloof dat die bij mij vanaf midden achteras motorfiets tot achterkant van het wiel 180 tot 185 centimeter meet. Dus qua lengte zit ik ver onder de maximum toegestane maat.
Hoogte van het geheel is dacht ik tussen 70 en 75 dus ook daar dikke prima.
Ja dan zit je zeker goed. Het lijkt op het eerste zicht langer.
Ik vind het een knap ding, zo met die vrieskist erop :t
 
ik had er goedkoop een via Marktplaats jaren geleden, heeft paar jaar als disselbak dienst gedaan op onze vouwwagen.
Soms heb je mazzel, is dat ding een beetje aan de maat?

Ja dan zit je zeker goed. Het lijkt op het eerste zicht langer.
Ik vind het een knap ding, zo met die vrieskist erop :t
Qua design denk ik in het HRC thema te blijven omdat dat de coolnessfactor zeker zal boosten, dit word het incl uitklapbare accessoire.

F03F225F-756E-4AB0-9B86-0AC1295B0408.jpeg


Coooool!
 
@Willem , heb net je filmpje eens bekeken.
Ziet er lekker gaan uit zo! :]
Maar ... op 0:27, krijgt ie daar geen lichte slinger? Niet dat het zo erg zou zijn hoor, volgen doet ie toch :t

En nog iets ... ben je voor de testrit zonder achterlichten en pinker op de trailer gaan rijden? :+
 
@Willem , heb net je filmpje eens bekeken.
Ziet er lekker gaan uit zo! :]
Maar ... op 0:27, krijgt ie daar geen lichte slinger? Niet dat het zo erg zou zijn hoor, volgen doet ie toch :t
Op 0,27 zie je goed dat hij naar buiten wil, het is daar een krappe bocht waarvan het niet de bedoeling is dat je die zo neemt. En daar beging ik ook net wat enthousiaster gas te geven enzo glijd het wiel een beetje de bocht uit. Je voelt er niks van.

En nog iets ... ben je voor de testrit zonder achterlichten en pinker op de trailer gaan rijden? :+
Het is niet netjes dat ik dat gedaan heb en laat dus duidelijk zien dat ik nog niet goed met verantwoordelijkheden kan omgaan. Maar gelukkig is over het algemeen er altijd wel iemand in de buurt om me er op te wijzen, maar net deze ene dag niet. Dat had behoorlijk verkeerd kunnen uitpakken zo met al die overstekende kinderen en familiedrama’s tot gevolg en schrammetjes en bloedend tandvlees en alles. Maar goed dat de veldwachter net bezig was wat losgeslagen geiten terug te brengen..
🤡
 
hoi hoi

begin van dit jaar is onze hond overleden, en we hebben besloten om geen hond weer te nemen.
dus onze hondenaanhanger is te koop!

aanhanger is verkocht!
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen🙂 ik zoek rijders die net als ik met een aanhanger achter hun motor aanrijden.
Ik doe dit al 9 jaar en kan zo mijn woef meenemen
 

Bijlagen

  • 20180730_152203.jpg
    20180730_152203.jpg
    957,6 KB · Weergaven: 26
Terug
Bovenaan Onderaan