~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Heren van het goede leven,

Iemand enig idee wat er op dat blauw omcirkelde tuutje hoort en waar die op aangesloten zit?
betreft een carburateur van een 3AJ
 

Bijlagen

  • 9A904A0C-D952-4ABD-B0E6-FCA7C049DD47.jpeg
    9A904A0C-D952-4ABD-B0E6-FCA7C049DD47.jpeg
    140,5 KB · Weergaven: 16
Heren van het goede leven,

Iemand enig idee wat er op dat blauw omcirkelde tuutje hoort en waar die op aangesloten zit?
betreft een carburateur van een 3AJ
Carb ontluchting. Zit een pijpje aan die ergens los hangt. Mijne heb ik ergens onder zadel bij de accu.
 
Carb ontluchting. Zit een pijpje aan die ergens los hangt. Mijne heb ik ergens onder zadel bij de accu.
Dient ook als overloop en hoort meteen naar beneden richting achterbrug te lopen, dus niet omhoog richting het zadel.

Die vlotter bleef zo te zien wel vaker hangen :o
 
Dient ook als overloop en hoort meteen naar beneden richting achterbrug te lopen, dus niet omhoog richting het zadel.

Die vlotter bleef zo te zien wel vaker hangen :o
Ja naar beneden inderdaad, maar onder het zadel/accubak bij mij. Als je em te laag hangt kan er water in komen als je door plassen rijdt :+
 
Wordt wel lekker snel gereageerd hier, waarvoor dank!

Meteen maar even een vervolgvraag dan. Het ding loopt stationair prima en laag in de toeren ook. Echter, hoger in de toeren houdt die in en valt die weg. Afslaan doet die niet.

Nu zit er een open luchtfilter(s) op en een andere demper. Ik vermoed zelf dat er een grotere sproeier in zou moeten. Zou dit kunnen of moet ik aan andere dingen denken?
 
Nu zit er een open luchtfilter(s) op en een andere demper. Ik vermoed zelf dat er een grotere sproeier in zou moeten. Zou dit kunnen of moet ik aan andere dingen denken?
Je vermoeden klopt. Of zitten er al andere sproeiers in? Open luchtfilters gaat nooit werken met de standaard main jet, andere demper gaat ook niet helpen.
Persoonlijk gebruik ik altijd de standaard airbox. Open luchtfilters (pods?) zijn vaak lastig af te stellen, afhankelijk van de motor (vooral CV carbs zijn lastig).

Je kan het altijd proberen. Main jets zijn niet heel duur
 
Laatst bewerkt:
Nou het ding is omgebouwd naar een zogenaamde scrambler dus tank is anders met als gevolg dat de airbox geen plek meer heeft. Zit bij een 3AJ onder de tank namelijk.

Nee main jet kost een eurotje of 9 zag ik. Moet de gasnaald dan ook aangepast worden?
 
Nou het ding is omgebouwd naar een zogenaamde scrambler dus tank is anders met als gevolg dat de airbox geen plek meer heeft. Zit bij een 3AJ onder de tank namelijk.

Nee main jet kost een eurotje of 9 zag ik. Moet de gasnaald dan ook aangepast worden?
Heb je zo'n clipje op je gasnaald? Kan even niet herinneren wat mijn 3AJ had, volgens mij wel. Dan is die aanpassen wel genoeg. Pilot jet wat uitdraaien en een paar gebruikte main jets scoren om te testen. +6 +8 +10 ofzo
 
Ik zoek een schokdemper voor mn XT600, 43f uit 1986 (34L kan volgensmij ook en 55W). Hoeft niet origineel te zijn, het liefst wel onder de 150 euro, hoe minder hoe beter.
 
Hoi,
Iemand al eens een fcr mx carb op een xt550 gezet?

Zoja, het grootste probleem is het inlaatspruitstuk, hoe heb je die gemaakt?
 
Bedankt voor je reactie, je bedoeld zeker het grizzly Y spruitstuk?
Die gaat wel passen maar dan komt de carburateur tegen de veer aan.

Ik weet nu wel dat het nooit gaat werken.
Dan zou je de veer moeten verplaatsen en zo gek ben ik nou ook weer niet.:P
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190726-203152_Chrome.jpg
    Screenshot_20190726-203152_Chrome.jpg
    74,5 KB · Weergaven: 7
Terug
Bovenaan Onderaan