~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Hallo, wij zijn bezig met een xt550. Nu willen wij de vork van een 600 icm de velg/schijfrem monteren. Dan nj ook de vraag; kan dit bij deze modellen overgezet worden en heeft één van jullie toevallig nog de vork en velg liggen? Andere ideeën?
Dat had ik vroeger ook. Waar je even naar moet kijken is de uitslag van 't stuur (die wordt erg klein). Voor de rest was ik het voor zover ik me kan herinneren gewoon een directe swap.
 
hallo, ik heb de afgelopen week geprobeerd de tank te ontroesten van een xt550.
Ik ga wel zeggen dat de tank van een xt550 behoorlijk lastig is om volledig ontroesten omdat er aan de bovenkant van de tank altijd lucht gevangen blijft zitten.
Als ik elektrolyse ging doen kwam het geleidende water dus niet helemaal aan de bovenkant.
ik heb dus bedacht om daarna kiezels in de tank te gebruiken en dat hielp goed.
De tank is nu dus bijna roestvrij.
Vandaag is de tank gevuld met citroenzuur (wat trouwens ook lastig te verkrijgen is), zodat alle restanten ook oplossen in de zuur.
Ik heb een oplossing bedacht om de lucht toch te laten ontsnappen door de lucht gewoon weg te zuigen met een spuitje en een slangetje.
Morgen ga ik waarschijnlijk de POR15 tanksealer erin gieten.

Ook heb ik de carburateurs in een bakje citroenzuur gedaan, ik heb een revisiesetje ervoor besteld, alle rubbers en pakkingen ga ik zowiezo vernieuwen.

Als ik het niet vergeet maak ik nog een foto morgen van de tank
 
20181226_093829.jpg
zo ziet de tank er uit voor het coaten.
 
Voor een geplande reis later op het jaar was ik in eerste instantie op zoek naar een ander motor. Maar nu heb ik ook nog een 34L staan die met wat aanpassingen best wel geschikt zou zijn. Ik moet de motor toch helemaal gaan opknappen dus die paar veranderingen zou ik makkelijk mee kunnen nemen.

Ik weet, het is zonde om een 34L aan te passen. Maar wees niet bang, ik wil alleen aanpassingen doen die makkelijk terug te draaien zijn zodat de motor weer origneel te maken is.

De belangrijkste verandering die ik wil doen is electrische start. Is het mogelijk om een XT600E blok in te bouwen zonder dat er slijp en las werk nodig is.
Accu e.d. vind ik wel een plekje voor. (En heeft er toevallig iemand nog zo'n blok liggen?).

En heeft er iemand nog goede tips voor veering (eventueel een andere voorvork e.d.)

En natuurlijk de beste wensen voor iedereen
 
Laatst bewerkt:
Als je zoveel aan gaat passen, is het dan niet een stuk goedkoper/makkelijker/sneller om gewoon een xt600e te kopen?
 
dat is nog maar de vraag, ook als ik een XT600E zou kopen wil ik hem volledig mechanisch reviseren. Waar we heen gaan is niet altijd pechhulp beschikbaar.
De Tenere heb ik staan en deze moet opgeknapt worden, zo heb ik dus eigenlijk 2 vliegen in 1 klap.

Ik heb er aan zitten denken om hem te verkopen maar ik denk dat ik er te weinig voor terug krijg. Hij heeft nog een Frans kenteken (ja het is een blauwe) en hij rijdt niet (blok loopt wel).
Ik heb eigenlijk niet echt een idee wat hij waard zou zijn, er is maar weinig vergelijkbaars te koop op het moment.
 
Waarom zou je zoiets volledig mechanisch reviseren als het nog niet nodig is? Die XT600tjes kunnen behoorlijk wat rijden voordat ze afgeschreven zijn. Ik heb al vaker een kilometerstand van boven de 80.000km langs zien komen zonder revisie. Als je een beetje knappe kan vinden kan dat spul lang mee. Zelfs een tripje mongolie en terug zouden ze makkelijk vol moeten kunnen houden.
 
De belangrijkste verandering die ik wil doen is electrische start. Is het mogelijk om een XT600E blok in te bouwen zonder dat er slijp en las werk nodig is.
Accu e.d. vind ik wel een plekje voor. (En heeft er toevallig iemand nog zo'n blok liggen?).
Volgens onze oosterburen is dat niet mogelijk >xt600.de<

Lijkt mij ook beter om op zoek te gaan naar een xt600e
 
Heeft iemand misschien ook nog een luchtfilterframe over van een WR250R/X of TTR250?

Heb nu K&N erin zitten maar daar heb ik voor echt stoffige omstandigheden niet helemaal vertrouwen in, had daarnaast ook al nieuwe luchtfilters plus zooi besteld voordat ik erachter kwam dat er een K&N inzat.. :')

Zie overigens op ali ook framepjes maar die zijn gewoon van simpel plastic i.p.v. metaal met mesh, weet niet in hoeverre dat uitmaakt. Zijn iig wel veeel goedkoper dan een nieuwe originele bij de dealer.
 
Heeft iemand misschien ook nog een luchtfilterframe over van een WR250R/X of TTR250?

Heb nu K&N erin zitten maar daar heb ik voor echt stoffige omstandigheden niet helemaal vertrouwen in, had daarnaast ook al nieuwe luchtfilters plus zooi besteld voordat ik erachter kwam dat er een K&N inzat.. :')

Zie overigens op ali ook framepjes maar die zijn gewoon van simpel plastic i.p.v. metaal met mesh, weet niet in hoeverre dat uitmaakt. Zijn iig wel veeel goedkoper dan een nieuwe originele bij de dealer.
Is je motor afgesteld op die K&N filter?
Als je dan terug naar basic gaat moet je hem waarschijnlijk weer opnieuw afstellen.

Steve & Lisa hebben een second hands airbox in de webshop staan.
Totaly TTR
Zij hebben ook onderdelen voor je WR250X die je in NL niet zo snel zal vinden.
Ik bestel hier bijna al mijn onderdelen voor mijn TTR250.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Is je motor afgesteld op die K&N filter?
Als je dan terug naar basic gaat moet je hem waarschijnlijk weer opnieuw afstellen.


Steve & Lisa hebben een second hands airbox in de webshop staan.
Totaly TTR
Zij hebben ook onderdelen voor je WR250X die je in NL niet zo snel zal vinden.
Ik bestel hier bijna al mijn onderdelen voor mijn TTR250.
Denk het niet, gok dat er een K&N inzit omdat de vorige eigenaar (of die daarvoor) niet om de <5000km het luchtfilter wou schoonmaken.

Leuke site, maakt onderdelen zoeken wel wat makkelijker. Dat is wel een beetje het nadeel van een motor die hier maar kort/weinig is geleverd. Bij die airbox zit overigens ook geen rekje voor het luchtfilter. Maar ik heb inmiddels al een tweedehands filterframe met luchtfilter gevonden en besteld op eBay, komt helaas wel uit Murica maar als ik geen invoer hoef te betalen zit ik met €32 ruim onder de €110 die de dealer wou hebben. :9

Zie dat ze trouwens ook nog een mooie bashplate hebben voor niet al te teveel. Dat lijkt mij wel wat.:Y
 
Ook hier dan maar de vraag. Tank voor xt 600 2kf, mag oude tank zijn, mag deukjes, krassen etc hebben maar wel roestvrij van binnen. Of weet iemand een manier om een oude xt tank op te knappen? De huidige tank ziet van buiten netjes uit maar is van binnen roestig en is ooit met een coating behandeld, maar die coating laat los en begint te schilferen.
 
Mijnen XT500 waar ik begin jaren negentig mee reed. Het was al een oudje toen ik hem kocht. Hij stond al jaren ergens in een schuur. Het was een hele klus om hem op te knappen. Is goed geslaagd toch.
22097A90-D801-4DF9-804E-6864B93587E8.jpeg
6444DA87-10C0-4057-8A0B-90585B912271.jpeg
 
Maar ik heb inmiddels al een tweedehands filterframe met luchtfilter gevonden en besteld op eBay, komt helaas wel uit Murica maar als ik geen invoer hoef te betalen zit ik met €32 ruim onder de €110 die de dealer wou hebben. :9
5 dagen na bestellen al ontvangen zonder gezeur. Dat valt mij mee en zo ook behoorlijk wat centjes bespaard. :)

Van het weekend maar is installeren en kijken of ik verschil merk tussen een K&N en schuimfilter.
 
Nee hoor, :P ik wil er wel vanaf. Het ligt hier maar te liggen. Ik heb ook nog een carburator van een 3 aj.
Bij belangstelling graag een pb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan